Seal en Penguin Island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Seal en Penguin Island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Seal en Penguin Island

Blijf op de hoogte en volg Nynke

24 Februari 2014 | Australië, Rockingham

De hele week ingepland op het werk en dat bevalt goed. Het is erg druk, de dagen vliegen voorbij en de sfeer op het wek is super.

Dinsdag had Trent duty, hij belde mij vanaf het schip en had geen goed nieuws. Het schip dat op het moment hun missie doet, moet wegens veiligheidsreden het gebied eerder verlaten. En dat betekend dat het schip van Trent twee weken eerder dan gepland vertrekt om hun af te lossen. Kort gezegd betekend dat ze volgende week zaterdag ochtend al vertrekken. Ik moest even schakelen, we leefden beide naar de eerder opgegeven datum toe, hadden van alles gepland en dit schopte eventjes alles in de war.. Daarbij komt dat ik tot op het heden nog geen boerderij werk kunnen vinden. En omdat Trent straks een langere periode aan een gesloten weg is kunnen we niet voldoen aan ons Defacto. De nood voor het tweede jaar visum wordt nu wel heel groot.. Maar goed ik doe mijn best en blijf zoeken!

Woensdag avond heb ik preischotel gemaakt. Trent zijn eerste echte Nederlandse avondmaal en hij vond het heerlijk. Voor mij was het even een vertrouwd gevoel, de heerlijke geur in huis en de smaak van het eten. Na het eten heb ik met mem, Femke en Saskia geskypt. En we hebben weer even lekker bij kunnen kletsen.

Vrijdag mijn laatste dagje werken van deze week. Na het werk heeft Dan ons opgepikt en zijn we naar een housewarming van vrienden van Trent gegaan. Echt super gezellig! De feestjes waar ik tot nu toe ben geweest is de regel dat je je eigen drinken meeneemt. Diegene die het feest organiseert die regelt de hapjes. Geen cadeau's of moeilijk gedoe met geld oid. Gewoon locatie en hapjes en de gasten hun eigen drinken. Ik zeg geslaagd feestje was het wel, ik heb super veel leuke mensen ontmoet en we hebben lekker dom geouwehoerd.

Voor zaterdag had ik een dagje uit gepland. Lekker met z’n tweeën actief bezig. We moesten om 9 uur verzamelen bij Shoalwater, waar ik een kajak trip naar Seal en Penguin Island had geboekt. We zijn na een korte introductie in onze kajak gestapt en richting Seal Island gepeddeld, waar we elkaar halverwege de rit al zeiknat hadden gemaakt. Seal Island is een natuur reservaat en je mag het eiland niet betreden, want op dit eiland leeft namelijk de zeer zeldzame Australische zeeleeuw. Toen we aankwamen peddelen lagen er zo’n twintig zeeleeuwen languit op het strand in de zon. We dobberden misschien acht meter van deze enorm grote, bijzondere, wilde dieren af. Het leek ze niet zoveel te kunnen schelen dat wij er waren. Na deze ontmoeting zijn we tussen de lijmstenen eilandjes door naar Penguin Island gepeddeld. En ook Penguin Island is een natuur reservaat waar de grootste kolonie kleine pinguïns van Western Australia leven. Er nesten zo’n 1000 kleine penguins per jaar.
We kwamen aan op een prachtig mooi wit zandstrand waar we onze kajak hebben geparkeerd. Vervolgens zijn we naar de penguin opvang gegaan, waar zieke penguins worden opgevangen, hier hebben we een kleine show bijgewoond. Daarna zijn we rondom het eiland gaan snorkelen, waar we helaas niet veel bijzondere vissen hebben kunnen spotten, maar het was heerlijk om even in het helder blauwe, verfrissende water te zijn. Van al dat gepeddel en gesnorkel hadden we wel trek gekregen, gelukkig stond er een heerlijke verse lunch op ons te wachten. Na de lunch hebben we een rondje over het eiland gelopen en zijn we uiteindelijk onder een boom gaan liggen en in slaap gevallen. 14 uur was het alweer tijd om in de kajak te stappen en richting het vaste land te keren. Halverwege Penguin en Seal Island zwom er ineens een hele groep wilde dolfijnen vlakbij ons. Erg bijzonder zo midden op zee, de zon weerkaatsend op het water en de vinnen van de dolfijnen daar net boven uit. Prachtig!
Rond 16 uur waren we weer thuis. We hebben een douche genomen en zijn richting Fremantle gereden, want we hadden zin in verse vis. En waar kun je dat beter krijgen dan in Fremantle. Dus hebben we bij een visrestaurant in de haven, aan het water gegeten. Heerlijk!
Na het eten zijn we door het park gelopen, middenin het park staat een groot reuze rad. We hebben een kaartje gekocht, zijn ingestapt en tijdens de rit hebben we genoten van het prachtig uitzicht over de zee en het verlichte stadje. Als afsluiting zijn we nog even bij Little Creatures naar binnen gewipt, waar we nog wat hebben gedronken.

Zondag ochtend hebben we uitgeslapen, even een ochtend helemaal niks. Rond 13 uur zijn we naar Rockingham gereden waar we bij Kent Street Deli twee picknick baskets hebben opgehaald. En we zijn richting Perth city gereden, waar we voor lunch met Dan en Ruth hadden afgesproken in Kings Park. We zijn op een plek gaan zitten in de schaduw met uitzicht over de stad en we hebben genoten van een heerlijke picknick lunch. We hebben omgehangen, gekletst en een beetje met de footbal gespeeld. Rond 18 uur moest Ruth weg, ze had in de avond weer een oppas afspraak.
Trent en ik zijn naar de andere kant van Kings Park gereden waar we kaartjes hadden geboekt voor Moonlight Cinema. Dit is een groot openlucht bioscoop in het midden van het park. We hadden een flesje wijn mee, hebben een paar zitzakken gehuurd en lagen onder de sterren hemel de film Philomena te kijken. Een indrukwekkend waargebeurd verhaal. Wat mij weer even liet inzien waarom ik nooit naar de kerk ga.. Poppenkast!
Na de film zijn we langs het herdenkingsmonument gereden, waar het vrijheidsvuur nog steeds brandde. We zijn door het park gelopen en hebben nog even van het prachtige uitzicht over de verlichte stad genoten..

  • 24 Februari 2014 - 08:22

    Saskia:

    Wer een prachtig verhaal Nynes!
    Sit hjir mei doebele gevoelens voor die te toemkjen dast t krijst.Hoop natuurlijk dast langer bij dien leafde kest bliuwe mar hope natuurlijk ek dast wer thus komst hjer ;-)

    Love you dikke tut an Trentsje en tot skyps!!♡♥♡♥♡♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 60811

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: