Narrogin - Reisverslag uit Narrogin, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Narrogin - Reisverslag uit Narrogin, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Narrogin

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 Maart 2014 | Australië, Narrogin

Op de namiddag was ik dan eindelijk weer thuis. Als eerste heb ik een half uur onder de douche gestaan. Wat kan dat dan toch lekker zijn. Het warme water spoelde het rode zand van mijn lichaam. En mijn haren roken weer lekker fris. Ik heb mijn tas uitgepakt en een was gedraaid. Daarna ben ik meteen achter mijn laptop gaan zitten en heb ik op Gumtree gezocht naar boerderij werk. Daar zag ik in enen een advertentie staan als live in nanny bij een boerengezin. Vier kinderen, twee jongens en twee meisjes van 11, 8, 5 en 4 jaar oud. Ik heb meteen mijn telefoon gepakt en gebeld. Een erg enthousiaste vrouw nam op en na een tijdje vroeg ze mij wanneer ik kon beginnen. Waarop ik zei dat ik in principe wel meteen kon beginnen. Zij zou een telefoontjes plegen naar haar werk en dan zou ze me in de avond terug bellen. Vervolgens heb ik boodschappen gedaan, op de terug weg belde Jodie al en ze kon maandag weer beginnen met full time werken of ik dan ook per zondag avond bij hun wilde komen, zodat ik op maandag ochtend kon beginnen.. Ik was helemaal blij, ik heb gekookt, een flesje wijn geopend en heb vanuit bed een paar afleveringen van Jersey Shore gekeken.

Op zaterdag had ik zin om op pad te gaan, ik ben in de auto gestapt en richting Fremantle gereden. Ik had m’n camera mee genomen, Fremantle heeft zoveel prachtige oude gebouwen, een mooie vissershaven, een strandje, knusse gezellige winkeltjes en cafeetjes. Ik ben begonnen op de markt, waar ik bij een popcorn kraam in gesprek raakte met de verkoper. Ik kreeg heerlijk caramel popcorn aangeboden en dat deed me denken aan de popcorn in Nederland. Hier kennen ze over het algemeen alleen de zoute popcorn. Toen ik dat vertelde zei de verkoper dat zijn moeder Nederlandse was. Hij vroeg me wat me hier had gebracht, ik vertelde hem dat ik rond reisde en toen ik hem later vertelde dat ik graag nog een jaar wilde blijven en opzoek was naar boerderij werk voor mijn tweede jaar visum, pakte hij meteen zijn telefoon uit zijn zak. Hij kende een Nederlandse vrouw, die jaren geleden geëmigreerd was, zij woonde net boven Perth en had een paarden fokkerij. Zij had normaal gesproken altijd backpackers bij haar werken en zij kon ook aftekenen voor het tweede jaar visum, wist de man mij te vertellen. Hij was helemaal enthousiast. Toen hij met haar had gesproken werd de telefoon door gegeven en toen had ik Dolly ineens aan de telefoon. Dolly klonk als een Amsterdamse met een Australisch accent. Ze had op het moment niemand nodig maar waarschijnlijk het eind van de maand wel. Ik heb haar verteld dat ik eerst een au pair baantje heb maar dat ze mij tegen die tijd altijd mag bellen. Je weet immers maar nooit en zo heb ik toch nog een backup plan, mocht het nodig zijn. Ik heb de verkoper vriendelijk bedankt en ik ben het stadje ingelopen. Ik ben langs allemaal straatjes gelopen waar ik nog niet eerder was geweest. Ik ben bij twee foto galerijen naar binnen gelopen. Heb heel veel kleine boetiekjes van binnen bekeken en ik heb onderweg ook wat foto’s gemaakt. Vervolgens kwam ik bij The Old Roundhouse uit met vanuit daar een prachtig uitzicht over het strand en de vissershaven. In de vissershaven heb ik pasta met verse gamba’s gegeten, heerlijk! Vervolgens ben ik via het park terug gelopen naar de auto. Ik ben vanaf Fremantle naar Cottesloe gereden. Ik wilde op het strand de zonsondergang fotograferen. Maar het was super druk er was een activiteit op het strand en er was geen parkeerplek te vinden. Ik heb me bedacht en ben naar huis gereden. Ik heb een pizza in de oven gedaan en heb me na de tijd klaar gemaakt, want ik zou de stad in met Ruth. Even een borrel doen, we zijn in de stad begonnen in de vertrouwde omgeving, overal was het rustig en wij wilden toch eigenlijk wel de drukte in, lekkere muziek, dansen en een drankje. Op een gegeven moment vertelde en man ons dat er een stripclub voor vrouwen was met een goede dj en sexy mannelijke strippers. Ruth en ik keken elkaar aan en met een lach op ons gezicht zeiden we dat moeten we maar eens gaan bekijken. Maar voor twaalf uur moest je $25 entree betalen, nou sorry wij zijn backpackers en dat lag niet echt in onze planning. Na twaalf uur bleef er een tientje over, wat we best een keer wilden doen. Dus we zijn naar Paramount gelopen waar we wat hebben gedronken en iets voor twaalf zijn we terug gegaan naar de stripclub, om twaalf uur begon de een na laatste show. Dus hups naar binnen, we lopen langs de bar, vindt Ruth $50,- op de grond. Cocktail? Uh ja.. Dus wij hebben onder het genot van een lekkere cocktail een show gezien. En ik moet eerlijk zeggen geen ordinaire ranzige show maar echt professionele, knappe stripper die een goede show neerzetten. Rond half een was de laatste show op de ronde bar in het midden van de club. En alle meiden van de vrijgezellenfeesten of iets dergelijke gingen helemaal los, er werd gejoeld en de mannen gingen compleet naakt…. Nu moet ik heel eerlijk zeggen ik vind een mannenlijf heel erg sexy, maar piemels, ik weet het niet, die hoef ik toch niet perse te zien geloof ik.. Na de show ging de dj los en konden we nog even clubben. De strippers kwamen ook in de club en de sfeer was super leuk. Iets na enen was alles gedaan en zijn we naar de buren gegaan waar de vrouwen aan de beurt waren, we hebben even een kijkje genomen en na een half uurtje zijn we weg gegaan. Ik vind het grappig hoe sommige dingen zo onverwacht kunnen ontstaan. Ik had in de avond niet verwacht dat we naar een stripclub zouden gaan maar ik heb een leuke avond gehad.

De volgende ochtend had ik m’n wekker gezet, want ik mocht m’n backpack weer gaan pakken. En rond 16:30 ben ik richting Narrogin gereden. Narrogin ligt 192 km ten zuidoosten van Perth en heeft 4200 inwoners. Het was een rit van 2 uur en 20 minuten. Ik ben via een smal wegetje door de national forrest gereden, een 80 km weg waar ik niemand tegen kwam. Op een gegeven moment sloeg ik links af en kwam ik af op een bredere weg waar ik 110 km mocht rijden. Ik ging heuvel op heuvel af. Op een gegeven moment ging de zon onder, het dal was onder gedompeld in schaduw en de top van de heuvels waren avondrood. De maan kwam op, het was volle maan en het leek vanaf de top wel alsof ik dichterbij de maan was. Net in de schemering kwam ik aan op de plaats van bestemming, ik reed de oprit op van een klein schattig bungalowtje. Toen ik binnenkwam zaten de kinderen moe op de bank naar een film te kijken en moeder Jodie stond in de keuken te koken. Het huis voelde aan als een warm en gezellig thuis. Ik heb m’n tas uit de auto gepakt heb wat dingen door gesproken met Jodie. Ze heeft op donderdag en vrijdag middag ook een extra oppasbaantje voor me geregeld. Dan komt een vriendin van haar, haar twee zoontjes af droppen. Toch weer mooi mee genomen. Het zou mooi zijn als ik hier nog een baantje voor in de weekenden vind, bij de plaatselijke pub o.i.d.

De volgende morgen om zeven uur ging het wekkertje. Jodie was al vroeg naar haar werk vertrokken. Ik heb de vier kinderen wakker gemaakt. Micheal is de oudste en is 11 jaar, Alex is 8 jaar dan hebben we Sophie van 5 en Brehanna van 4. De kinderen redden zichzelf prima, dus ik heb hun lunch pakketjes klaar gemaakt en om acht uur ben ik met ze naar school gelopen. Als je via de achter deur de tuin inloopt, door de schutting het bos ingaat en dan over de heuvel loopt kom je uit op hun school. Ik heb toen ik thuis kwam de vaatwasser en de wasmachine aangezet en ben het dorpje in gegaan. Je hebt hier een grote supermarkt, wat kleine winkeltjes, een postkantoor en een bank. Op maandag zijn de kinderen half drie vrij en de rest van de week kwart over drie. Toen de kids thuis kwamen had ik de thee klaar staan. De meiden hingen meteen om me heen, ze maakten al bijna ruzie om wie er naast me mocht zitten. Op een gegeven moment hebben we tv gekeken en zat Brehanna bij mij op schoot en zat Sophie achter mij mijn haar te borstelen. Een van de jongens was bij een vriendje te spelen en de ander zat achter de Xbox. Op een gegeven moment kwam Alex thuis en zijn we buiten gaan spelen. Alex vroeg of ik met hem wilde over gooien, wat ik een goede opening vond om wat meer contact met hem te leggen. Dus hebben we een tijdje met de bal over gegooid. Op een gegeven moment wilde hij tikkertje doen en een wedstrijdje hardlopen. Ik was kapot na de tijd.. Gelukkig konden we kort daarna eten. We hebben met z’n allen gegeten, daarna hebben de kinderen gedoucht en zijn ze een voor een op bed gegaan.. Heerlijk!

  • 17 Maart 2014 - 18:21

    Sytske:

    Leuk stikje. Bin bliet dost wer un plakje fien hest. Hjild dit ik far dien verlenging fan ut visum of kest dit der net far bruke?

  • 18 Maart 2014 - 00:46

    Nynke:

    Dankewol. Ik bin dr ek bliid mei. Ja it wûrk wûrdt ôftekene op e bourkerij, dus telt ek foar it 2e jiervisum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 60790

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: