Wave Rock and York - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Wave Rock and York - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Wave Rock and York

Blijf op de hoogte en volg Nynke

27 Mei 2014 | Australië, Rockingham

Nog een halve week en dan kan ik mijn tweede jaar visum laten aftekenen. Nog een week en dan vlieg ik naar Darwin. Wat een heerlijk vooruitzicht! Wat gaat de tijd ongemerkt dan toch weer snel. We zijn alweer eind mei. Het mooie weer begint bij jullie in Nederland, terwijl de regen hier al de hele week met bakken uit de hemel komt. Maar dat mag de pret niet drukken.

Afgelopen week heb ik lekker veel kunnen werken. En in het weekend ben ik samen met Merel, Ellie en Dirk Jan op pad gegaan.
Merel heb ik ontmoet in de eerste week van mijn Australië avontuur, zij was een van de meiden van onze grote reisgroep. Met haar heb ik via Facebook contact gehouden en ze was sinds een week in Perth, dus leek het ons leuk om met elkaar af te spreken. Tijdens het reizen heeft zij Ellie leren kennen, een gezellige meid uit Eindhoven en via reismaatjes.nl heeft ze Dirk Jan leren kennen, een spontane jongen uit Putten.
Het leek ons erg leuk om met z’n vieren naar Wave Rock te gaan. Aangezien dat het ongeveer 4 uurtjes rijden is hadden we besloten om er maar een weekendje weg van te maken. Dirk Jan had een chalet geboekt in Kondinin, een dorpje vlakbij Wave Rock, met maar liefst 311 inwoners.

Zaterdag ochtend zijn we uit Armadale gereden, we hebben onderweg boodschappen gedaan en tijdens onze reis hebben we lekker zitten kletsen. We konden de sleutel van de chalet ophalen bij een roadhouse in het dorp. Op de sleutel stond dat we chalet nummer 3 hadden en toen we bij het bungalowpark aan kwamen rijden stonden er maar 3 chalets.. We hadden uitzicht op een footbal oval en achter ons liep de door gaande weg, waar met een beetje geluk elk uur een auto langs kwam rijden. We hebben onze spullen gedropt en zijn richting Wave Rock gereden. Daar aangekomen liepen we vanaf de parkeerplaats naar de steen toe en what you see is what you get.
Wave Rock is net als Ayer’s Rock één van de bekende natuur verschijnselen van Australië. De rots heeft deze naam gekregen omdat het lijkt alsof het een enorme oceaangolf is die plotseling is versteend. Wave Rock is een enorm blok graniet van 110 meter lang en 15 meter hoog. We hebben wat foto’s gemaakt en een stukje gelopen.
Vervolgens zijn we in de namiddag naar ons chalet gereden, waar Merel en Ellie hebben gekookt. In de avond hebben we languit op de bank film gekeken.

De volgende dag hebben we enigszins uitgeslapen en zijn we na het ontbijt richting York gereden. York is het oudste inlandse dorp van Western Australië en is opgebouwd in 1831. Toen we de hoofdstraat inreden kon je dit meteen zien aan de architectuur van de gebouwen. Er waren een aantal kleine winkeltjes en restaurantjes te vinden. We hebben ergens geluncht en zijn in de middag weer richting Perth gereden.

Op maandag was ik nog lekker vrij, ik heb uitgeslapen, gesport en een filmpje gekeken. Vandaag moest er weer gewerkt worden. Ik stond in de grower shed. In deze stal had ik nog niet eerder gewerkt. In de grower staan de biggetjes die bij ons op de boerderij blijven. De jongsten zijn 20 dagen maar de meeste biggen zijn pubers. En dat is wel te ruiken, net als bij mensen is hun geur rond die leeftijd vele malen sterker dan bij bijvoorbeeld biggetjes of volwassen varkens. Na het voeren en schoonmaken van de stallen moest ik de biggen van week 4 en 5 vaccineren. Dit waren vijf stallen van ongeveer tien biggen en ze moesten twee injecties hebben. Nou dit was topsport darten! Nadat ik mijn taken daar had vervuld mocht ik de mating helemaal op mij nemen. Ik moest een beer uit zijn hok laten en in een karretje zetten, zodat we met de inseminatie konden beginnen. Ook dat is topsport. Ik deed de administratieve kant vandaag. Kort gezegd als een zeug klaar was voor inseminatie vertelde ik welke zakje zaad de jongens moesten gebruiken. En ik hield bij wie welke zeug insemineerde etc. Ik vond het erg leuk om te doen. Voor dat ik het wist was het alweer 13 uur en konden we alweer naar huis. De rest van de week ben ik lekker aan het werk en na zaterdag heb ik twee weken vakantie. Op naar Darwin, op naar de zon!

  • 28 Mei 2014 - 19:11

    Tet:

    Wow....Ellie wat een vooruitzichten weer!! Geniet ervan zo lang je kan.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 60786

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: