Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Nynke

14 Juni 2014 | Australië, Darwin

Het laatste half uur van de rit kon ik bijna niet meer stil zitten zo zenuwachtig was ik.. We reden Darwin in en het was super druk op de wegen. We zijn afgezet in Mitchell street, de hoofdstraat van Darwin. Nadat Merel had ingecheckt in het hostel en we de weg overstaken zag ik Trent zitten. Ik wilde op hem afrennen maar ik had m’n grote backpack op de rug en m’n fotocamera tas aan de voorkant hangen. Dus toen ik eindelijk bij hem was, was de omhelzing lastig. Het moet voor andere mensen vast gek hebben geleken. Het was fijn om hem eindelijk, na al die tijd weer te zien. Trent en ik zijn eigenlijk meteen naar het hotel gegaan, want die avond zouden we met de groep van de tour uit eten, dus even douchen, omkleden en de stad weer in.
We hadden bij Monsoons afgesproken een restaurant en party bar in Mitchell street. Toen we binnen kwamen zaten Bob, Sharon, Eva, Dom en Merel al aan tafel te wachten. Toen Jerry er uiteindelijk ook was, hebben we pizza’s besteld. Er kwamen kannen bier op tafel en we hebben gezellig zitten kletsen. Het was leuk om iedereen nog even te zien, nu in een hele andere setting met hele andere kleding. Na het eten zijn we de dansvloer op gegaan en na een tijdje had iedereen het wel gehad. Iedereen was moe van het reizen, het was tijd om naar huis te gaan. We hebben afscheid van elkaar genomen en Trent en ik zijn naar het hotel gegaan. Eindelijk waren we even samen. We hadden zo ontzettend veel te bespreken en raakten maar niet uitgekletst. Ik ben na een tijdje heerlijk in zijn armen in slaap gevallen..

De volgende morgen moest Trent vroeg op, want hij moest een paar uurtjes aan het werk. Ik ben lekker in bed blijven liggen, heb uitgebreid gedoucht en ben door de stad naar het schip gelopen. Ik ben via de winkelstraat, langs het park, over de skybridge gelopen. Toen moest ik met de lift naar beneden en kwam ik uit bij The Waterfront. Vervolgens ben ik heerlijk in de zon langs de kustlijn die kant opgelopen. Todat ik bij de HMAS Perth uitkwam, het is bijzonder om zo’n groot schip te zien liggen. Trent kwam me al tegemoet lopen, hij had een drukke morgen gehad maar gelukkig had hij de rest van de week vrij. We zijn met z’n tweeën via de pier naar The Waterfront gelopen waar we bij The Coffee Club hebben gebruncht. Na onze brunch zijn we naar het park gelopen waar we een tijdje in de zon in het gras hebben liggen kletsen. Daarna hadden we zin in een drankje en hebben we bij Monsoons een cider gedronken en zijn we weer naar het hotel gegaan. Ik had helemaal het vakantie gevoel. In de avond hebben we bij Il Lido gegeten, waar we heerlijke verse Barramundi filet hebben gehad. De avond was zwoel met een licht briesje..

Dinsdag aan het eind van de ochtend zijn we naar het Casuarina shopping center gegaan. Dit is het grootste shopping center van The Northern Territory. We hebben zitten lunchen, wat rond gelopen en een of ander schietspel gespeeld in de speelhal. En daarmee heeft Trent even bewezen dat hij me kan beschermen tegen alle wilde dieren in het bos. Haha. Vervolgens zijn we naar het hotel gegaan om ons om te kleden. We zijn naar het Waterfront gelopen en hebben bij de Mexicaan gegeten. We zaten aan een tafeltje bij het water, hadden een heerlijke kan sangria besteld en hebben gezellig zitten kletsen. Ik had dit zo gemist allemaal!
We zijn op de terug weg langs Monsoons gegaan, waar een aantal collega’s van Trent zaten. We hebben met z’n allen geborreld, er speelde een live band en na een aantal drankjes stonden we weer op de dansvloer te ouwehoeren.

Woensdag, halverwege de week en bijna het einde van mijn vakantie. Wat ook betekende dat ik bijna weer afscheid moest nemen van Trent. Maar daar probeerde ik niet te veel over nadenken. Vandaag had ik een aantal dingen te doen, ik moest wat kaartjes posten en ik wilde een verjaardagscadeautjes kopen voor mijn lieve kleine vriendje Lucas en zijn super mem Gerrie.
We zijn bij een foto galerij naar binnen gelopen waar een Engelse fotografe haar werk hing, het waren voornamelijk landschapsfoto's van The Northern Territory. Daarna hebben we even op een bankje in de winkel straat mensen zitten kijken. Heerlijk vind ik dat, even lekker commentaar geven op praktisch alles wat voorbij loopt. We hebben wat gewinkeld en uiteindelijk heb ik gevonden wat ik in gedachten had..
In de avond zijn we weer naar The Waterfront gegaan waar we bij Chow hebben gegeten, een modern Aziatisch restaurant. Het eten was super lekker. En ik had kriebels in m’n buik. Soms heb ik dat als ik Trent aan tafel zit. We houden beide zo van lekker eten en drinken, we kletsen zo de hele avond vol en hebben de dikste lol samen.
Later die avond had ik afgesproken met Anne en Emily bij Monsoons. Ik was Anne toevallig die week ervoor tegen gekomen tijdens de tour in Litchfield, we hadden toen geen tijd om bij te kletsen en fatsoenlijk afscheid van elkaar te nemen. Dus hadden we afgesproken om nog even een drankje te gaan doen in Darwin. Anne vliegt namelijk volgende week via Dubai weer naar huis, terug naar Duitsland.

Vandaag hadden we een toeristisch dagje gepland. Trent heeft vroeger in Darwin gewoond, maar ik was er nog nooit geweest dus ik moest ff de toerist uithangen. We hebben bij een koffie cafeetje iets gedronken, waar we het uitvoerig hebben gehad over de ideeën van mijn koffie café. Voordat we besloten om naar het Museum en de Art Gallery of the Northern Territory te gaan. Hier was veel te zien over de aboriginal cultuur, de impact van cycloon Tracy, de wild life uit de omgeving en over de kunst en historie van Darwin. Na daar een tijdje te hebben rond gelopen zijn we samen naar het naast gelegen strandje gelopen. Het was prachtig idyllisch! Vervolgens hebben we een taxi gepakt en zijn we naar de Crocosaurus Cove gereden. Dit is een wildlife park met krokodillen, vissen, schildpadden en reptielen. We hebben gekeken bij het voederen en we mochten zelf ook een krokodil voeren. We kregen een hengel met een stuk vlees eraan en die moesten we boven het water houden. Het is verrassend hoe hoog de krokodillen vanuit het water kunnen springen en voor je het weet is het vlees van de hengel gegeten. We mochten ook een baby krokodil vasthouden, ooh en hij was zo lief.. Na twee uurtjes lopen zijn we terug gegaan naar het hotel om ons klaar te maken voor de avond. Op donderdag en zondag is er op Mindel Beach een sunset market waar ik heel graag naartoe wilde. Het is een van de bekendste en druk bezochte evenementen van Darwin. Trent en ik zijn om vijf uur die kant opgelopen en hebben de zonsondergang op het strand gekeken. Vervolgens hebben we een rondje over de markt gelopen. Het was er gezellig druk. We kwamen langs een Nederlandse poffertjes kraam en ik kon het niet laten en heb poffertjes besteld. Het was die avond volle maan, ik heb een paar foto’s van de markt gemaakt, we hebben een bakje paella gehaald bij een Spaans eet tentje en hebben de bekende vuurshow gezien.

Vrijdag morgen om 5:45 werd ik opgepikt door de shuttle bus. Om 6:55 vloog ik weer richting Perth. Toen we de informatie kregen over de landing hoorden we dat het 12c in Perth was, dat is 20c verschil met Darwin. Ah moest ik echt terug naar Perth? Kon ik niet gewoon omdraaien en terug vliegen naar de zon? Ik ben in de auto gestapt en richting huis gereden. Ik heb m’n tas uitgepakt, de wasmachine aangezet en dacht even terug aan de afgelopen twee weken.. Wat heb ik een super tijd gehad! Ik heb een mooie tour gedaan, lieve mensen ontmoet en ik ben vervolgens een kleine week in Darwin gebleven met Trent. Wat heerlijk! Het beste verjaardagscadeautje wat ik mezelf ooit heb gegeven..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 60793

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: