My birthday - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu My birthday - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

My birthday

Blijf op de hoogte en volg Nynke

30 Juni 2014 | Australië, Rockingham

Vrijdag avond had ik afgesproken met Dan en Jess bij de Mash in Rockingham, ze wilden natuurlijk alles weten over mijn vakantie. We een drankje gedronken en een steak sandwich gegeten. Echt nergens kun je een betere steak sandwich krijgen dan hier. Na het eten zijn we naar de bioscoop gelopen en hebben we de film The Fault In Our Stars gekeken..

14 juni, mijn verjaardag! Hoera! 28 jaar alweer.. Wat gaat de tijd toch snel, voor mijn gevoel was ik gister nog 23 en ik ga nu toch al richting de 30. Ik had niks gepland voor m’n verjaardag. De mensen die ik lief heb zijn niet bij me in Perth en op dit soort dagen zou het fijn zijn om even snel naar huis te kunnen vliegen. Gelukkig zijn dat maar enkele dagen in het jaar..
In het begin van de middag had Dan me gevraagd mee te gaan naar Fremantle, waar hij me mee nam naar een chocolaterie. Daar kwam Jess ook en ze hebben me getrakteerd op een bakje thee en een lekkere chocolate mud cake. Helaas moest Jess later op de middag korfballen, maar Dan en ik bleven in Freo. We zijn over de markt richting het strand gelopen om de zonsondergang te zien. Dan vroeg me wat ik wilde eten en ik had super zin in pizza. Dus zijn we naar een goed Italiaans restaurant gelopen en hebben pizza gegeten. Daarna zijn we naar huis gereden. Ik heb even snel gedoucht en in de avond kwam Dirk-Jan me ophalen, we zouden samen een drankje doen. We zijn naar Freo gereden en hebben bij Newport een biertje gedronken, daar waren we beide nog nooit eerder geweest. Het is een kleine club met verschillende barren en één grote open hal waar een dj stond te draaien. Het was niet erg druk en de gemiddelde leeftijd lag laag. Na een tijdje hadden we het wel bekeken en zijn we naar Sail & Anchor gegaan, ook daar was het rustig, maar ik vond het veel gezelliger dan in Newport. Er was live muziek en voordat we het wisten ging de bar alweer dicht. We hebben buiten nog wat staan kletsen voordat we besloten om bij Metropolis naar binnen te gaan, ook hier was het rustig, maar wij zijn de dansvloer op gedoken en hebben ons wel vermaakt..

Zondag was een lazy sunday voor mij. Even een dagje bijtanken van al het gereis. Ik heb wat foto’s op Facebook gezet en een stukje van m’n blog geschreven. Ook had ik een aantal Skype dates gepland die dag. Heerlijk! In de avond ben ik vroeg op bed gegaan, want op maandag ochtend ging de wekker weer om 3:30.. Normaal heb ik er niet super veel moeite mee om zo vroeg op te staan maar ik moet toegeven dat ik weer in het ritme moest komen.

Op maandag heb ik met Petru mee gelopen. Hij heeft me ingewerkt bij the farrow house. En op dinsdag mocht ik het zelf doen met een beetje hulp van hem. Op woensdag was hij vrij en was het aan mij. Mijn nieuwe afdeling room 1 t/m room 7, 16 zeugen per kamer met 12 biggetjes gemiddeld. Ik begin in de ochtend met het voeren van de zeugen, daarna krijgen de biggen van 10 dagen en ouder droogvoer naast de moedermelk. En vervolgens voer ik de zeugen voor de tweede en laatste keer. Na de pauze geef ik alle biggetjes van 3 dagen oud Baycox, dit is een pasta tegen parasieten, die ik in de keel van de biggen spuit. Vervolgens inspecteer ik alle biggetjes en geef ik ze zonodig een injectie met antibiotica. Dit is alleen voor de biggetjes die bijvoorbeeld ontstekingen of open wonden hebben. Tijdens mijn inspectie vis ik zo nodig ook de ondervoede biggetjes uit het nest. Die krijgen dan een beetje extra liefde van mijn collega Sarah en die worden dan later die dag vaak bij een andere moeder geplaatst. Vervolgens geef ik de zieke zeugen hun medicatie en dan zit mijn routine werk er op. Dan is het tijd om schoon te maken of om alles voor te bereiden op de weaning voor donderdag ochtend.

Woensdag avond moest het Nederlands elftal voetballen. Nederland-Australië, dat kun je natuurlijk niet missen als je toevallig in Australië bent. Voetbal leeft hier niet zo erg als bij ons in Europa. Toch wordt het vanuit een aantal kroegen in de stad wel uitgezonden. De wedstrijd begon middernacht en ik moest om 4 uur weer werken. Ik heb lang in dubio gezeten maar kon het echt niet missen, dan maar even een nachtje doorhalen dacht ik. Ik heb Dirk-Jan en Ellie opgepikt en we zijn naar Perth gereden. Dirk-Jan wist nog een leuke kroeg waar het voetbal live werd uit gezonden. We zijn naar The Elephant and Wheelbarrow bar gegaan. Toen we naar binnen liepen zat er al een hele groep Australiërs klaar voor de wedstrijd. Ze waren allemaal in het groen geel gekleed. Toen zij zagen dat wij voor Nederland waren begonnen ze luidruchtige te zingen. Ach dacht ik jullie zingen nu nog maar even, doen wij later wel.. Net voor de wedstrijd stroomde de kroeg vol en we konden het op groot scherm volgen. Na een teleurstellende eerste helft, was gelukkig de tweede helft iets beter.. Want ik begon me steeds meer af te vragen of het de nacht door halen wel waard was, maar we gingen uiteindelijk toch met de winst naar huis! Ik heb Ellie thuis afgezet en me bij Dirk-Jan thuis ff omgekleed, hij heeft een broodje voor me gesmeerd en toen moest ik echt meteen door naar het werk. Ik kwam stipt 4 uur aan en toen begon mijn lange werkdag. Toen ik thuis kwam kon ik niet anders dan meteen mijn bedje induiken. Ik ben natuurlijk ook geen 18 meer. Haha. Na mijn schoonheidsslaapje liep ik naar de brievenbus en er zat een grote envelop voor me bij de post. Het was een verjaardagskaart, met een prachtige tekening van Lucas en een klein cadeautje. Dat maakte mijn dag! Het is zo ontzettend fijn om iets tastbaars van thuis te krijgen.

Vrijdag, normaal de laatste dag van de werkweek en dan kijk je uit naar het weekend. Helaas moest ik dit weekend werken.
Ik heb zaterdag avond bij Dirk-Jan een pizza gegeten en we hebben een filmpje gekeken. Gewoon ff lekker een avondje lekker bankhangen. Zalig!

Zondag had ik een Skype date met Marjan, die me liet weten dat ze naar Australië komt om me op te zoeken! Totaal onverwacht en helemaal te gek! Ik heb besloten om te stoppen met werken op de boerderij zodra Trent thuis komt. Dit zodat hij zijn auto weer kan gebruiken en ik niet ook hem elke morgen vroeg wakker maak, maar ook omdat ik wel weer toe ben aan een nieuwe uitdaging. En dat komt allemaal goed uit want na onze vakantie in Melbourne is Marjan al hier, ben ik vrij en kunnen we samen een klein stukje reizen.. Ik zeg goed vooruitzicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 60783

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: