F45 Challenge - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu F45 Challenge - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

F45 Challenge

Blijf op de hoogte en volg Nynke

13 Februari 2015 | Australië, Rockingham

De volgende ochtend werd ik wakker met ontzettende spierpijn in mijn bovenbenen. Die work out was toch heftiger dan ik dacht. Ik besloot om vandaag een beetje te relaxen. Na een douche ben ik richting Kalamunda gereden, waar Ayla bij een vriend verbleef.
Dave woont in een prachtige villa met uitzicht op de skyline van Perth. Ik had een tonijn salade mee gebracht en we zijn en na de lunch zijn we in het zwembad gedoken. Waar we de hele middag in hebben liggen dobberen. Daarna zijn we terug naar Rockingham gereden. Bij thuiskomst heb ik me snel omgekleed want Dan kwam me oppikken voor een nieuwe les F45. Mijn benen waren nog steeds verzuurd, maar ik was gemotiveerd en probeerde door de stijfheid heen te gaan. En na de warming up voelde het al iets beter. Het was een lekkere pittige les but we nailed it!

In de avond zijn Ayla en ik naar de bioscoop gegaan, waar we de Weddingringer hebben gekeken. Het was erg gezellig om een vriendinnetje op bezoek te hebben. We hadden elkaar al een tijdje niet gezien, het was fijn om weer eens bij te kletsen en het was heerlijk omdat in het Nederlands te doen. Zaterdag avond heb ik Ayla afgezet bij het trein station, want ze zou die avond terug vliegen naar Sydney.

Zondag ochtend hadden Dan en ik een afspraak gemaakt voor een bodyscan en een meting. Er kwam uit de test dat ik erg gebalanceerd en gezond ben. Ik heb in totaal 1.3 kg teveel aan vet massa wat ik moet omzetten. Verder val ik in alle categorieën onder het gemiddelde. Ik was helemaal tevreden. De doelen die ik voor mijzelf gesteld heb is dat ik 1.3 kilo ga afvallen, ik wil mijn uithoudingsvermogen vergoten en gezondere levensstijl aannemen. En dat in 10 weken, best haalbaar denk ik zo.

Na weer een sessie F45 ben ik de volgende ochten begonnen met een job hunt. Helaas waren er weinig vacatures. Ik baalde als een stekker! Ik zou zo graag nog wat uurtjes willen werken, zeker nu Trent weg is. Gewoon om de lange dagen op te vullen, maar ook omdat ik een inkomen nodig heb.

In de avond had ik met Dirk Jan afgesproken bij Mash in Rockingham. Daar hebben we samen wat gegeten en gedronken. Ik heb Dirk Jan bijna een jaar geleden leren kennen toen we samen met Ellie en Merel een weekendje naar Wave Rock zijn geweest. Daarna hebben we het EK met z’n allen gevolgd en zijn we een aantal keer met elkaar op stap geweest. Dirk Jan zijn visa loopt binnenkort af en dus is het bijna tijd om afscheid van elkaar te nemen. Dirk Jan gaat nog vier weken vakantie vieren aan de oost kust en dan vliegt hij terug naar Nederland.


Op dinsdag ochtend heb ik weer getraind bij F45, mijn boven benen waren nog steeds erg gevoelig. Ik besloot na de tijd om nog maar 5 kilometer te gaan wandelen, om de spierpijn er een beetje uit te lopen. Toen ik thuis kwam kreeg ik een mailtje dat ik een bardienst mocht draaien bij het Passenger concert. Voor het evenementen bureau waar ik me een tijdje geleden had ingeschreven. Ik was helemaal blij, ik had iets leuks om naar uit te kijken!

Ook op woensdag en donderdag ochtend zijn Dan en ik weer wezen sporten. Het waren weer lekkere fanatieke training en ik voel al zoveel vooruitgang. Op donderdag in de namiddag ben ik terug gegaan om een fitness test te doen. Na de test was ik kapot. Al mijn resultaten zijn opgeslagen en aan het eind van mijn challenge doe ik dezelfde test nog een keer en wordt het resultaat met elkaar vergeleken. Samen met de body scan en de metingen moet dat een goed beeld geven van mijn vooruitgang. Ik ben zo ontzettend benieuwd.

Op vrijdag avond ben ik naar Armadale gereden. Hier heeft Dirk Jan het afgelopen jaar groot en deels gewoond. Hij had een afscheidsfeestje georganiseerd en toen ik binnen liep waren er al ontzettend veel mensen. Het was erg gezellig en ik heb een hele tijd met Liza staan kletsen. Liza is in Nederland geboren, maar is op haar vierde met haar familie naar Australië verhuisd. Ze vond het leuk om eens Nederlands te praten met iemand anders dan haar ouders. Halverwege de avond werden er frikadellen en kroketten gebakken, tsja daar sta je dan met je glaasje water en je goede voornemen. Maar ja dit zijn van die dingen die je gewoon niet kan afslaan..

De volgende ochtend ben ik naar de open dag van F45, geweest. Toen we aankwamen hadden zich ontzettend veel mensen verzameld rond de sportschool. De groep voor ons was hun training aan het afronden. Gelukkig hadden Dan en ik ons ingeschreven, vandaag was er een dj die elke 45 seconden een nieuwe tune draaide. Het was erg motiverend! Na de training, waarin ik 900 calorieën heb verbrand ben ik bij de masseur langs gelopen die me een gratis 10 minuten massage gaf. Het was niet erg prettig, maar mijn rug voelde na de tijd stukken beter. Daarna heb ik een tijdje staan praten met Mandy, zij is voedingsconsulent en heeft me veel geleerd over Paleo. Ik ben altijd een beetje sceptisch betreft diëten. Maar ik moet eerlijk toegeven dat Paleo het enige is waar ik wel wat in zie. Het heeft namelijk groot en deels te maken met gezond en biologisch eten.

In de namiddag heb ik even voorgeslapen, want ik mocht in die avond de bardienst bij Red Hill Auditorium draaien. Red Hill was ongeveer een uurtje rijden vanaf Rockingham. Op een gegeven moment zag ik in de verte de Perth Hills liggen en op een open plek in het bos zag ik een rode gloed van de ondergaande zon. Dat kon niet missen, dat moest Red Hill zijn. Toen ik de auto parkeerde liep ik samen met een aantal anderen richting de entree, waar we werden opgewacht door de manager. We kregen een korte uitleg over het kassa systeem en binnen een half uur kwamen de eerste gasten al binnen. Er werd aan de lopende band drinken besteld, er hing een goede sfeer en de locatie was prachtig. Vanaf de heuvels kon je de Perth skyline zien en de zonsondergang was adembenemend. Om negen uur begon Passenger te spelen en vanaf de bar konden we het podium zien. Het was een ontzettende fijne avond.

Zondag was een warme dag, het was rond de 38 graden. Ik ben in de middag op de fiets naar het centrum gefietst, waar ik mezelf heb getrakteerd op een lekker vers, verantwoord sapje bij Kent Street Deli. Ik heb wat zitten lezen en ben vervolgens naar het strand gefietst, waar ik een duik in zee heb genomen. Het water was heerlijk en het was zo ongelofelijk helder blauw. Ik heb een paar rondjes gezwommen en vervolgens ben ik weer op mijn handdoekje gaan liggen. Toen ik wat opgedroogd was besloot ik maar uit de zon te gaan. En ben ik op mijn fiets gestapt en richting huis gefietst. Ik ben die avond vroeg op bed gegaan want ik mocht de volgende dag weer een dagje op de boerderij werken.

Paul, één van mijn collega’s op de boerderij had geen verlenging gekregen van zijn visa en moest binnen twee weken Australië verlaten, terug naar Roemenië. Hij was enigszins teleurgesteld, hij was namelijk naar Australië gekomen om te werken, geld te verdienen om zo zijn familie thuis te onderhouden. Hij heeft niet gereisd en dus niets gezien van het land waar hij al een jaar woont. Gelukkig was hij ergens ook blij om weer naar huis te gaan en om zijn familie weer te zien. Doordat hij nu vertrekt heb ik een paar dagen werk gekregen op de boerderij.

Toen ik thuis kwam heb ik een snelle douche genomen en een power nap gedaan. Want iets na vijven pikte Dan mij weer op voor training F45. Dan besloot na de training de volgende sessie ook te volgen. Ach wat moest ik anders, dus ook ik besloot nog een sessie mee te doen. Ik was kapot na de tijd, ik heb eten gekookt een douche genomen en ik ben vroeg op bed gegaan.

Op dinsdag was ik vrij, ook Dan had een vrije dag en dus hebben we in de ochtend weer een sessie F45 gevolgd. In het begin van de middag hebben Dan en ik een drankje gedaan bij de Kent Street Deli. We hadden veel te bespreken want we zaten beide vol nieuwe ideeën.

De volgende dag kon ik weer een dagje op de boerderij werken. En na het werk heb ik weer getraind. Ik moet toegeven dat trainen na het werk best wel zwaar is. De vroege ochtenden en het fysiek zware werk samen met de trainingen vragen veel mijn lichaam. Gelukkig voel ik me na de tijd voldaan.

Na een goede nacht slaap voelde ik mij op donderdag stukken beter en ging ik vol energie weer naar F45. Toen ik thuis kwam was eindelijk het portaal online en toegankelijk. En mijn nieuwe voedingsplan stond online. Ik heb de boodschappenlijst geprint en ben om boodschappen gegaan. Ik moet toegeven dat ik nog nooit zolang ik de winkel heb door gebracht. Mijn voedingsplan bestaat groot en deels uit het Paleo dieet. Wat terug gaat naar de basis. Het komt erop neer dat ik meer natuurlijke voeding ga eten, bewuster en biologisch. Dus het was vandaag in de winkel etiketten lezen en uitzoeken welke voeding biologisch of onbewerkt is. Ik geloof niet zo in een dieet en ik wil al helemaal geen calorieën gaan tellen. Bij een dieet denk ik altijd aan iets wat je even tijdelijk doet om bijvoorbeeld af te vallen en daarna weer gewoon lekker verder gaat met waar je gebleven was. Ik geloof niet dat dat werkt, althans niet voor mij. Daarnaast wil ik ook geen dingen laten omdat ik een dieet volg. Nee ik wil gezonder leven en dus bewuster kiezen.

Toen ik eindelijk thuis kwam heb ik mijn eerste recept gekookt. Ik heb mijn eten in kokos olie gebakken in plaats van in olijf olie. Wisten jullie bijvoorbeeld dat je olijf olie beter niet voor bakken en braden kunt gebruiken. De eiwitten in combinatie met reducerende suikers in het voedsel kunnen bij hoge temperatuur de vorming van acrylamide tot gevolg hebben, dat potentieel kankerverwekkend is. Kokos olie is gezonder en geeft het eten bovendien een heerlijke smaak. Als je de kokos smaak nou niet lekker vindt, kun je ook smaakloze kokos olie krijgen. Nog zoiets, fruit is gezond. Maar wist je dat als je teveel fruit eet de suikers uit het fruit worden omgezet in vetten? Ik ben natuurlijk geen voedingsexpert, maar ik vind het erg leuk om me in gezonde voeding te verdiepen. Zeker nu ik zo fanatiek aan het sporten ben en mijn lichaam andere behoeftes heeft..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 60809

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: