Oranje boven - Reisverslag uit Perth, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Oranje boven - Reisverslag uit Perth, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Oranje boven

Blijf op de hoogte en volg Nynke

30 Maart 2015 | Australië, Perth

En na weer een full on sessie Hollywood had ik een groepje mensen mee gevraagd voor ontbijt bij Kent Street Deli. Trainers Wayne, Brenda en Vanessa vonden het een leuk idee en ook Eric, Danielle, Kylie en Adrian gingen mee. We zijn meteen na de les, in ons sport kleding, naar Kent Street gegaan. Het was een super gezellige ochtend. Ik heb een aantal van deze lieve mensen beter leren kennen en we hebben heerlijk ontbeten!
In de middag mocht ik weer een paar uurtjes op de meiden passen. Het was prachtig weer en we hebben lekker buiten gespeeld.

Zondag ochtend vroeg ging de wekker. Het liefst zou ik me nog een keer omdraaien.. Maar ik had me samen met een groep Nederlanders, die ik via Facebook heb leren kennen, ingeschreven voor een fietstocht. We gingen 15 kilometer over de snelweg fietsen om geld in te zamelen voor het Astma fonds. Om 7 uur stapte ik op mijn fiets en fietste ik naar het trein station, waar ik had afgesproken met Brigitte. Zij woont in Mandurah en moest dezelfde trein als ik hebben. We hadden elkaar nog nooit eerder ontmoet en ik vond het best wel spannend. Maar toen we elkaar zagen was het goed, het is gek hoe dat werkt, omdat je dezelfde nationaliteit hebt, heb je dan toch een soort band met elkaar. Al kletsend kwamen we een uur later in Perth aan. Toen we van het station afliepen zagen we een grote groep mensen, gekleed in het oranje, bij de start staan en dat was een super gaaf gezicht! We hebben ons start pakket opgehaald. Daar ontmoete ik Marjon, een vriendin van Brigitte. Ik maakte eindelijk kennis met Heine en Gertrud Liemburg die een B&B in de Swan Valley hebben. En ik heb Wilma en haar gezin ontmoet, die vlakbij in Baldivis wonen. Met dit groepje heb ik de hele reis opgefietst.
We hadden ontzettend veel lol onderweg en het was heerlijk om weer even Nederlands te kunnen praten. In gedachten was ik tijdens de fietstocht even bij mijn lieve pake, die heel erg van fietsen houdt, ik heb vandaag voor hem gefietst!

Toen we zingend ‘we zijn er bijna’ de finish over kwamen hebben we onze fietsen geparkeerd en zijn we naar de tent van het Nederlands consulaat gelopen, waar wij een broodje kroket konden ophalen. Ja en dan kun je gezond en bewust eten, maar zo’n zeldzaam broodje kroket kon ik niet afslaan. Bovendien had ik de calorieën er al afgefietst, dus zonder schuld gevoel heb ik ervan genoten. We hebben met onze groep gezellig aan een tafel zitten kletsen. Na een poosje zijn Brigitte, Marjon, Gertrud, Heine en ik naar het centrum gefietst. Gertrud volgt net als ik het Paleo dieet en in het centrum zit een winkeltje met allemaal verse producten en daar hebben we even rond gelopen. Daarna zijn we met z’n allen naar het station gefietst, hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn Brigitte en ik weer met de trein naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam voelde ik dat m’n benen al iets aan het verzuren waren, dus heb ik maar snel een warme douche genomen. Die avond ben ik vroeg op bed gegaan, ik was moe maar voldaan.

Maandag was ik vrij en kon ik uitgeslapen. Ik had een lekkere luie dag. Ik heb ons huisje schoon gemaakt en wat tv gekeken. Heerlijk!

Dinsdag had ik met Liora in de stad afgesproken. We hadden elkaar al zo lang niet gezien. We hadden afgesproken bij Castro voor lunch. Castro is een café midden in de CBD van Perth. Ze serveren er home made, biologische en free range producten. Toen ik binnen kwam lopen zat Liora al op me te wachten, nadat we onze bestelling hadden gedaan gingen we aan een tafeltje in de zon zitten. We hadden een zalm omelet en een quinoa salade besteld. We hebben de hele middag zitten kletsen. Na een tijdje zijn we de stad ingelopen en hebben we wat door de winkel straat geslenterd. In een van de steegjes zit een leuk winkeltje wat biologische verzorgingsproducten verkoopt zonder chemische ingrediënten. Ik heb een heerlijke douche gel voor Trent en mij gekocht. Voordat ik het wist was het alweer laat en moest ik rennen om de trein te halen, want ik had me in de namiddag weer voor F45 ingeschreven.

Op woensdag en donderdag mocht ik weer op de boerderij werken, de tijd gaat daardoor gelukkig snel voorbij. Trent zou donderdag middag thuis komen en ik was erg zenuwachtig. Vanuit het werk heb ik me snel gedoucht en ben ik naar Garden Island gereden. Ik kon het schip al zien liggen toen ik over de brug reed. Toen ik bij de werf aan kwam, liep Trent net van boord af. We renden op elkaar af en omhelsden elkaar, het was zo fijn om hem weer te zien. Hij had inmiddels een behoorlijke baard gespaard en ik herkende hem bijna niet.. Het is de eerste dagen altijd weer even wennen om hem weer om me heen te hebben, tegelijker tijd kunnen we niet van elkaar afblijven..

Op vrijdag ochtend had ik me ingeschreven voor F45. Trent ging ook mee, hij had mij er natuurlijk vaak over horen praten, maar had geen idee wat het inhield. Dan en ik hebben het circuit gedaan en Trent zat langs de kant te kijken. Hij vond het verbazingwekkend wat we allemaal doen. Na F45 heb ik een smoothie voor ons beiden gemaakt en na een douche hadden we met Dan afgesproken bij Kent Street voor een bakje koffie.

Zaterdag ochtend was het dan zover, ik had Trent ook ingeschreven voor de Hollywood sessie. Hij keek er een beetje tegen op, maar gelukkig vond hij het super leuk om te doen. De volgende dag had hij spierpijn, maar hij voelde zich voldaan. Die middag zijn we naar Fremantle gereden. Daar waren we beide al een tijdje niet geweest. We hebben samen over de markt gelopen en door het centrum geslenterd. In de avond hebben we bij ‘Bread in Common’ gegeten, wat gevestigd zit in een prachtig monumentaal pand. We wilden er al een tijdje naartoe maar dit was er nog niet van gekomen, dus het was een goed excuus voor een date night. ‘Bread in Common’ is een soort van tapas restaurant, ze serveren er heerlijke gerechten en verkopen er wijnen van over de hele wereld. We bestelden een glas rode wijn uit Toscane, ons eten werd geserveerd en we hebben de hele avond zitten kletsen. Het was een fijne avond samen en een heerlijke date.

Het was paas zondag, we hebben samen uitgeslapen. Hier was Trent wel aan toe, ze hadden het de afgelopen periode op zee ontzettend druk gehad en hij had lange diensten gedraaid. Ik heb een fritatta gemaakt, hashbrowns gebakken en we hebben uitgebreid zitten ontbijten. Die middag hebben we een beginnetje gemaakt met het inpakken.

Paas maandag, nadat we heerlijke hadden uitgeslapen hebben we Trent zijn uniform klaar gemaakt en zijn tas ingepakt. De volgende ochtend zou hij voor twee weken vertrekken. Ben je net weer een beetje aan elkaar gewend, heb je elkaar net weer een beetje bij gepraat is het tijd om weer afscheid van elkaar te nemen. Dinsdag ochtend werd hij vroeg op gepikt, nog een dikke kus en het aftellen is begonnen. Zijn een na laatste trip! Ik was die dag vrij en ik heb ons huisje maar weer eens gepoetst, want in de namiddag was er een bezichtiging gepland, ik had me gelukkig rond die tijd ingeschreven voor F45, zodat ik de eventuele nieuwe huurders niet hoefde te ontmoeten.

Op woensdag mocht ik weer een dagje op de boerderij werken, toen ik thuis kwam heb ik snel gedoucht en ben ik naar de familie Maxwelll toe gefietst waar ik een paar uurtjes zou oppassen. Cloë had een verjaardagsfeestje dus het waren alleen Nina en ik. We hebben de hele middag samen gespeeld. Nina vindt het erg moeilijk om alleen te spelen en vraagt volop de aandacht. Op de namiddag kwamen Megan en Cloë thuis, we hebben gekookt en met z’n allen gegeten. Ik heb de meiden in bad gedaan en op bed gebracht. Om 19 uur ben ik op m’n fietsje naar huis gefietst. Ik was moe maar voldaan. Eenmaal thuis heb ik m’n ontbijt en lunch klaar gemaakt want de volgende ochtend moest ik weer vroeg werken op de boerderij.

Op donderdag ben ik vanuit het werk op de boerderij snel naar huis gereden. Ik mocht die avond namelijk in de poffertjes kraam op de Twilight Market in Perth werken. Om 15 uur heb ik de trein gepakt en om 16 uur moest ik beginnen met werken. Kylie is een Australische vrouw, getrouwd met Peter een Nederlander. Zij en haar man hebben Café Oranje opgestart, een poffertjes kraam. Ze staan op markten en doen bruiloften en partijen in Perth, Fremantle en omstreken. Kylie maakt de poffertjes mix en de heerlijke sauzen zelf. Rosanna is de vaste hulp en staat altijd samen met Kylie in de kraam. Rosanna is een Nederlandse meid van begin dertig en is getrouwd met een Australiër. Toen ik binnenkwam kreeg ik mijn schort aan en mocht ik de poffertjes verkopen. Kylie stond achter de bakplaat en Rosanna maakte de bestellingen klaar. Het was een super gezellige avond, we hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst en ik kreeg nog betaald ook. Het waren een paar vermoeiend lange dagen, twee baantjes in een dag, maar het was erg leuk om te doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 60806

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: