Alweer een week verder - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Alweer een week verder - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Alweer een week verder

Blijf op de hoogte en volg Nynke

24 Januari 2014 | Australië, Rockingham

Vrijdag avond ben ik met Dan en Trent uit eten geweest. Na een paar biertjes besloten we om richting een club in Fremantle te gaan. Jess, Matt z’n vriendin, heeft ons opgepikt en we zijn naar Metropolis geweest. Dit is een coole club met een grote open dansvloer, een hoge DJ tafel in het midden en er is een tweede verdieping, waar je kan chillen met uitzicht op de dansvloer beneden. Helaas was het rustig en dus zijn we later naar de Liquid Niteclub in Rockingham gereden.

Het was de volgende dag vroeg opstaan voor mij.. Ik had een dagdienst en een kater.. Pff.. Het was super warm en het restaurant was tijdens de lunch volgeboekt. Ik had het hele terras als mijn sectie, het was ff zweten, maar een leuke uitdaging. Als je mijn baan in Sydney vergelijkt met mijn baan hier in Rockingham is dat een groot verschil. Het restaurant hier is kleiner, je kunt hier heerlijke verse cocktails en sangria’s krijgen, het eten is van betere kwaliteit en het is veel meer service gericht. Je bent bewuster bezig met je gasten, ik weet precies wat er speelt in mijn sectie. En dat vind ik erg leuk. Wat ik mis is de gezellige babbels tussendoor met de collega’s, door de drukte heb je hier weinig tijd om met elkaar te kletsen, dus ook minder tijd om elkaar beter te leren kennen. Rustico’s is gevestigd aan de Rockingham Beach road, waar meerdere horeca gelegenheden naast elkaar zitten, het heeft uitzicht op het Bell park wat tegen het strand aan ligt. Ideale locatie dus.

Na mijn werk ben ik naar de Pink Duck gelopen, een café verderop, waar Dan en Trent op mijn zaten te wachten. We hebben een drankje gedronken en zijn naar huis gereden. De jongens waren in de middag naar de vismarkt in Fremantle geweest. Ze hadden heerlijke verse vis gekocht. Ze hebben voor me gekookt die avond, een super deluxe maaltijd. We hadden chili en garlic prawns vooraf en Swordfish als hoofdgerecht. Smullen op het terras in de achtertuin. Na het eten hebben we een filmpje gekeken en zijn we vroeg op bed gegaan.

Zondag morgen vroeg uit bed want we hadden plannen. Trent wilde me graag meenemen naar de stad, er even tussen uit. Het was weer een erg warme dag, zo'n 36c. We zijn als eerst naar de Bell Tower gereden, daar zijn we opzoek gegaan naar ons lovelock. Hij hing niet meer op de plek waar we hem hadden achter gelaten. Ik had hem natuurlijk weer ergens opgehangen waar het niet de bedoeling was.. Na een tijdje zoeken hebben we hem uiteindelijk gevonden! Tussen heel veel andere lovelocks. Er waren inmiddels heel veel nieuwe bij gekomen. Vervolgens hebben we aan de Riverside geluncht. Een lekker koud Nederlands biertje erbij. Zalig, betere start van de dag had ik me niet kunnen wensen. We zijn na de lunch richting het park gelopen waar we met de frisbee hebben gespeeld. Vervolgens zijn we in de auto gestapt en naar de Londen Court gereden. Dit is een klein winkel centrum gebouwd in 1937, in opdracht van een rijke welvarende zakenman. De winkeltjes zijn gebouwd in oud Engelse stijl. Het is een echte toeristen attractie, leuk om te zien. We hebben een ijsje gegeten bij een plein, waar ook een water doolhof was en daar moest ik natuurlijk door heen banjeren. Even afkoelen..
Daarna zijn we richting Kings Park gereden, waar we tijdens mijn vorige bezoek ook zijn geweest. Kings Park is een enorm park van 4.06 vierkante kilometer, met schitterend uitzicht over de stad en de Swan River. Het is een van de grootste stadsparken ter wereld, Kings Park is bijvoorbeeld groter dan New York’s Central Park! We hebben geparkeerd in het Synergy Parkland gedeelte, waar we met een koude cola lekker in de schaduw hebben gelegen. Hier is een eiland gebouwd met speeltoestellen, er is een kiosk, er zijn toiletten en er staan overal bbq’s. Het was erg druk in het park, een echte typische Australische zomerse zondag. Iedereen heeft een koelbox mee, er word met z’n allen gegeten, gedronken en er worden sporten gespeeld. Na ons drankje hebben we een wandeling gemaakt van 3.6 km. Halverwege hebben we de 15 meter hoge DNA Tower beklommen met het mooie uitzicht over het park.

Toen we uiteindelijk terug waren zijn we naar Lake Monger gereden. Dit is een natuurgebied zo’n vijf kilometer buiten de stad met uitzicht op de skyline van Perth. We zijn bij het meer gaan zitten. We hadden mooi uitzicht en gezelschap van een zwarte zwaan, die wel heel dichtbij ons kwam zitten. We hebben de sunset gezien en daarna zijn we naar huis gereden.

Maandag had ik een split dienst, dat wil zeggen van 12-16 uur en daarna van 18-23 uur. Tussendoor ben ik lekker naar huis gereden om te eten. Het rijden van en naar werk begint te wennen. Ik weet inmiddels de weg zonder navigatie te vinden. Het links rijden wordt automatisme en zo ook het spiegelen en de plaats van de richting aanwijzer..

Dinsdag op de namiddag hadden we een viewing bij een huis in Rockingham centrum, vlakbij het strand en op 5 min lopen van mijn werk. We willen toch wel graag een plekje samen en het is dichterbij ons werk, maar ook dichter bij alle faciliteiten. Het huis is prachtig met grote hoge ruimten, de master bedroom heeft een en suite badkamer en een walk in closet. De nadelen er is weinig daglicht in de woonkamer, de ramen die er waren hadden uitzicht op de schutting en de tuin is niet heel groot.. Iets om over na te denken..
Daarna zijn we naar de winkel gereden en hebben we pizza stenen gekocht. We wilden graag pizza eten, gebakken op steen in de oven, met zelf gemaakte bodem. Na ander half uur bezig te zijn geweest in de keuken konden we eten. Heerlijk!

Woensdag had ik weer een dagdienst. Het was weer druk in het restaurant en ik mocht een dagje achter de bar staan. Ik heb kleine bestellingen klaar gemaakt, de groothandel kwam wat spullen brengen, deze heb ik gecheckt en in de rekken gezet. Njom, njom wat een lekkere alcoholische versnaperingen zeg.. Kortom een lekker dagje werken. In de avond hebben Trent en ik een zalm salade gemaakt, wat stokbrood erbij en we hebben heerlijk gegeten.

Ik heb deze week niet veel diensten gedraaid helaas, hopelijk gaat dat nog komen.. Ik had gesolliciteerd op een full time functie. Vooral financieel zou het wel erg fijn zijn om wat meer te werken.
Maar voor nu op naar het weekend, Trent en ik hebben het hele weekend vrij.. Het is zondag Australia day.. Dit is vergelijkbaar met ons koninginnedag. En omdat het op een zondag is hebben de mensen op maandag hun nationale vrije dag. Dat beloofd wat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 60788

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: