First official workday - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu First official workday - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

First official workday

Blijf op de hoogte en volg Nynke

25 September 2013 | Australië, Ultimo

Na de trial van zondag had ik nog lekker twee dagen vrij. Maandag zijn Amber, Nicky, Yvonne en ik met openbaar vervoer ri Bondi Beach vertrokken. Ja inderdaad dat is het strand wat ook vaak op televisie te zien is, met allemaal toeristen die denken dat ze niet naar de lifeguards hoeven te luisteren. En vervolgens moet dan zo'n sexy lifeguard z'n best doen om zo'n toerist uit het water te redden..
Het strand ligt net buiten Bondi en is even mooi als op televisie.
Het was heerlijk weer voor een strand dag, maar het water was nog te koud om in te zwemmen. Dus dan maar lekker relaxen op een handdoek in de zon. Ik heb gelezen en ben in slaap gevallen, na een tijdje werd het wat frisser en schrok ik wakker. De lente is hier net begonnen dus de zon gaat rond 18 uur al onder. Zo besloot ik om mezelf maar es te gaan aankleden. Terwijl ik dat deed, zijn mijn sieraden in het zand gevallen en ben ik een dierbare gouden ring verloren. Een ring die ik heb gekregen in 2006 op het strand van de Bahama's. Een ring met voor mij een grote emotionele waarde. We hebben met z'n vieren gezocht maar hebben hem uiteindelijk niet terug kunnen vinden. Ik heb een traantje gelaten, maar kwam vervolgens tot de conclusie dat ik moet proberen om bepaalde dingen los te laten. Zo ook dit en misschien is het wel heel symbolisch om daar vanaf vandaag mee te beginnen. En stiekem is het wel een mooi idee om de ring kwijt te raken op Bondi Beach een plek ver van huis. In een stad waar mijn reis is begonnen..
Vervolgens hebben we als troost een overdosis chocolade genuttigd in een koffie café in Bondi ;p Daarna hebben we boodschappen gedaan en hebben we met alle huisgenoten gegeten. In de avond zijn Nicky en ik met de RSA toets begonnen, wat een klote toets, met allemaal wet en regelgeving van alle staten, over alcohol, gaming en racing.. Maar wat moet dat moet..
Dinsdag een dagje niet zo heel veel, beetje shoppen met Amber en Yvon in de mall hier in de wijk. 'S avonds weer gezellig met z'n allen gegeten.
En dan vandaag m'n eerste werkdag! Het was zonnig en erg warm. Ik moest om 12 uur aanwezig zijn, had m'n eigen sectie in het restaurant en ik heb heel wat biertjes en borden met eten voorbij zien komen. Ik was om 17 uur klaar en de terugweg heb ik langs het water gelopen met m'n gezicht in de zon. Wat is het hier toch heerlijk!

• 25 September 2013 - 11:49

Saskia:

Klinkt heerlijk Nynes, ben best heeeuuull erg jaloers ;)
    Ben al aan het kijken of ik op vakantie die kant op kan komen, is een aardig gedoe zeg !!
    Je hebt al aardig je plekje gevonden daar zo te horen, hoe gaat het met die sexy magic mike eigenlijk ? hahhaha

Wel terug komen hoor!!

Dikke kus Sas

• 25 September 2013 - 12:59

Jeanne:

Het gaat dus goed aan de andere kant van de wereld. Wel jammer van die ring, maar misscien was het inderdaad een teken. Geniet lekker van alle mooie en fijne dingen die je tegenkomt. En wat fijn dat daar de lente begint want hier is het elke dag grauw en grijs. Niet echt koud maar ook heel weinig zon.
    Ik heb maandag weer een paar uurtjes in het ziekenhuis door gebracht, maar nu gaat het weer goed. Nog een paar weken wachten op de onderzoeken. We houden je op de hoogte.

Liefs en een dikke knuffel van mij xx

• 27 September 2013 - 09:52

Sytske:

He leave. Hast ut erg nei de sin sa te lesen. Neie freunden makke. Dikke prima (even om die net te missen salang dast der bist). Moai an ut wurk en die toets komt goed. Dot kest sto. En idd noch een syts utspraak; de ontdekkingstocht is begoeng, reitsje dingen kwiet, siekje en fien wost tsjin komst. En Nim wer werom de dingen Diest mei nimme wost. Dikke tut.