Een week toerist in eigen stad, hoe leuk is dat? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Een week toerist in eigen stad, hoe leuk is dat? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Een week toerist in eigen stad, hoe leuk is dat?

Blijf op de hoogte en volg Nynke

30 November 2013 | Australië, Sydney

Zondag m'n laatste werkdag en daarna een week vakantie vieren in eigen stad.

Ik had een soort van planning gemaakt voor de hele week. Trent komt namelijk vier dagen over om mij te bezoeken. Hij is al vaker in Sydney geweest en ik wilde hem iets van de stad en omgeving laten zien, dat hij nog nooit eerder had gezien. Elke morgen stuurde ik hem het dagschema toe, zodat de rest van de week een verrassing bleef. Dus maandag nog even op internet neuzen om de laatste dingen uit te zoeken. Het was regenachtig en grijs weer. Dus heb ik na de tijd samen met mijn Italiaanse collega Francesca afgesproken in de Darling Harbour. We zijn in een Belgisch chocolade tentje gaan zitten, waar we warme chocolade melk hebben gedronken en een tijdje hebben zitten kletsen. Daarna zijn we naar Francesca's appartement gelopen en heeft haar huisgenote, ook Italiaanse en chefkok van beroep, voor ons een heerlijke drie gangen menu gemaakt. Dus voor mij even een avondje lekker ontspannen.

Dinsdag ochtend was ik vroeg wakker, ik kon niet meer slapen dus 8 uur uit bed. Nog een paar uurtjes te gaan en dan komt Trent aan in Sydney! Even 5 km hardlopen, mijn was draaien, mijn tas inpakken en om 15 uur langs het werk voor een bartraining. Een van de directeuren van de Mathilda Bay, Australia's original craft brewery, was bij ons op het werk om ons van alles te leren over de bieren en ciders. Er werd ons veel informatie gegeven over het brouw proces, de ingrediënten van de bieren en er werd ons verteld over de bieren en bijpassende gerechten. Vervolgens mochten we de verschillende bieren proeven. Erg leerzaam en lekker om zo de verschillen tussen de Pale Ale en Lager bieren te proeven. Ik hou persoonlijk meer van de lager bieren.

Na het proeven was het eindelijk zover, hup hup in de trein richting het vliegveld. Om 20:50 zou Trent aankomen. Ik was mooi op tijd, maar goed ook want Trent kwam een half uur eerder dan gepland aan. Toen ik hem zag vloog ik hem in z'n armen.. Eindelijk..

We verbleven vier nachten in een hotel in de wijk Kings Cross. Het uitgaanscentrum van Sydney. Herkenbaar door het grote Coca Cola billboard wat aan het begin van de wijk hangt. Het bord is 41 meter lang en 13 meter hoog.

Woensdag ochtend zijn we naar ons ontbijt bij een gezellig koffie café met het openbaar vervoer richting Bondi Beach vertrokken. Waar we de coastal walk van Bondi naar Coogee Beach hebben lopen. Het was heerlijk zonnig weer. De wandeling is 6 kilometer en dat loop je in ongeveer 2 uurtjes. We zijn onderweg langs allerlei mooie kliffen en standjes gelopen. Hebben zo nu en dan een stop gemaakt voor wat foto's en wat verkoeling. Na deze heerlijke en relaxte wandeling kwamen we aan in Coogee waar we bij een Italiaans restaurantje hebben gegeten.

Donderdag zijn we met de ferry richting Watson's Bay gevaren. Watson's Bay is een buitenwijk gelegen in het oosten van Sydney. Vandaag was het ook weer heerlijk zonnig weer. Het moment dat je dan de ferry op stapt en richting de rustigere kant van de stad vaart, geeft meteen een vakantie gevoel. Ook voor deze dag stond er een wandeling gepland. De wandeling startte bij een rustig zand strand, waar we hebben gezwommen en daarna zijn we door het Sydney Harbour National Park gelopen.

We zijn op een van de rotsen in de zon gaan zitten en hebben een tijdje van het uitzicht genoten. Toen ik daar zat besefte ik mij dat ik best trots op mezelf ben. Ik heb alles op de kop gezet, alles achter gelaten om hier mijn eigen weg te gaan. Opzoek naar het geluk in mezelf. En het is heus niet altijd makkelijk, maar ik ben gelukkig! Ik besef mij dat ik niks nodig heb om mij zo te voelen, ik heb geleerd om mezelf te zijn. Maar ook om te accepteren dat die onrust en wispelturigheid in mijn lijf niet vervelend hoeven te zijn. Ik ben ambitieus en wil gewoon alles uit mijn leven halen wat er in zit. En daar is niks mis mee. Ik ben tijdens mijn reis bijzondere mensen tegen gekomen die me dat hebben laten inzien, bewust of onbewust. Mensen die me uitdagen om na te denken, die me het vertrouwen geven dat het zo mag zijn. Die mensen ben ik dankbaar.

Vervolgens zijn we langs de kust, ruige kliffen en Homby lighthouse gelopen. Daarna zijn we door gelopen richting de andere kant van Watsons Bay, waar de Macquaire lighthouse staat, want die moest natuurlijk op de foto.
Toen zijn we terug gelopen naar het strand, waar ik een tafel had gereserveerd bij Doyles. Doyles is een begrip in Sydney, het is een visrestaurant wat in 1885 zijn deuren opende. We hebben romantisch zitten dineren, tijdens het eten konden we genieten van het uitzicht van de Sydney skyline en de prachtige zonsondergang. Wat een heerlijke dag was dit. In de avond hebben we nog even met de meiden een drankje gedaan bij Ivy's.

Vrijdag ochtend na het ontbijt hebben we een auto gehuurd en zijn we naar 'T Winkeltje gereden, een Nederlandse winkel net buiten Sydney. Want ja ik mag dan wel in Australië zijn maar ik blijf Nederlandse en ik wilde graag wat van onze gebruiken aan Trent laten zien en proeven. Rete enthousiast liep ik door de winkel, vertellend over sinterklaas, snert, drop beschuit met muisjes en stampot. Daarna hebben we in het bruin café wat gedronken en bitterballen en een frikadel speciaal gegeten. Tsja het is dan geen delicatesse maar Trent kan zeggen dat hij het heeft geproefd. En hij vond het lekker, dus die inburgering gaat helemaal goed komen! Na ons avontuur in de winkel was het tijd om weer terug te gaan naar het hotel. Ik had een dinner cruise op de Showboat van Sydney gereserveerd. Een avond vol entertainment met een rondvaart door de Sydney Harbour, onder de Harbour Bridge door, langs het Opera House met uitzicht op de prachtig verlichte skyline. Wat een heerlijke avond hebben we daar gehad, de tijd vloog voorbij!

Zaterdag ochtend zijn we richting de Darling Harbour gereden voor een ontbijt. Om daarna langs mijn werk te lopen. Want ik heb na deze dagen definitief besloten om te stoppen met werken bij de King St Brewhouse. Ik heb het ontzettend naar m'n zin gehad, super lieve mensen ontmoet. Maar ik heb besloten om in het nieuwe jaar naar Perth te verhuizen. Dus ik heb vanochtend officieel ontslag genomen en vertrek per 15 december uit Sydney. Trent en ik hebben plannen om vanaf de 16e een camper huren en dan via de Great Ocean Road naar Melbourne te reizen, om daar kerst te vieren bij zijn familie.

Maar voor nu nog 16 dagen knallen in Sydney! Met mijn lieve huis genootjes, vriendinnen en mijn collega's. Nog 16 dagen werken, stappen en op de vrije dagen de toerist in deze jonge, dynamische stad uithangen! Kortom nog 16 dagen om mijn fantastische periode in Sydney goed af te sluiten!

  • 30 November 2013 - 15:57

    Sytske :

    He frou. Wot wer un leuk stikje. Leuk om te lesen wost allegeare dost. Un hiel oar libben don hjirre. Moai dost dien paad der fienst. Dus wer un nei afontuur ien Perth. Ik wer spannend. Wurt fest un leuke beleving. Snel mar wer ffkes face time.
    Dikke tut.

  • 30 November 2013 - 17:10

    Meintje Walstra:

    Hi Nynke,

    Wat fijn om te lezen hoe je je daar vermaakt, heerlijk. Zoals je alles beschrijft moet het ook wel super zijn omdat allemaal maar te kunnen doen. Lang leve de vrijheid en geniet er maar lekker van.
    Het is wel een hele stap om weer ergens anders op nieuw te beginnen maar ook wel weer een uitdaging.
    Nou en je kunt het dat heb je al bewezen. Geniet van je kleine vakantie met Trent ik wens je vanuit het mooie Friesland nog heel veel plezier. Dikke knuffel van

    Meintje.

  • 30 November 2013 - 19:26

    Reiny Van Der Staaij:

    Hoi Nynke,

    Geweldig hoe jij je vermaakt daar en wat heb al veel gezien en meegemaakt .

    Wat kan je trots op jezelf zijn Nynke en ja die onrust hoort gewoon bij jou "dat ben jij" en daar houden we ook van .
    Zolang je maar goed weet wat je doet en op jezelf past.

    Fijn dat Trent nu weer bij jou is en groet hem van ons.

    Wij gaan vrijdag Sinterklaas vieren met de kinderen en kleinkinderen vinden wij heel gezellig zo met elkaar want dat gebeurt niet zo vaak.

    Spannend dat je nu weer een nieuw hoofdstuk begint en wens je daar veel succes bij .
    wij genieten van jou verhalen en zijn er zo ook een beetje bij .

    Liefs van ons Jan & Reiny.

  • 30 November 2013 - 21:32

    M&G&L:

    Lieve Nynke! Wij zijn ook zo apetrots op jou!! Maar we hopen tvoh echt wel dat je weer terug komt! Love you! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 60941

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: