Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet

Blijf op de hoogte en volg Nynke

25 December 2013 | Australië, Sydney

Mijn laatste twee weken werken.. Ze vlogen voorbij.. Donderdag, vrijdag en zaterdag heb ik lange diensten gedraaid. Het was erg druk op het werk, maar het was gezellig. Zondag heb ik een halve dienst voor Nicky gedraaid. Ik ben vanuit m'n werk door het park gewandeld, heb een ijsje gekocht het was prachtig weer.

Maandag waren we weer eens met alle roomies vrij, dus besloten we om naar Palm Beach te gaan. We hebben de bus gepakt, we zijn over de Harbour Bridge gereden. Het blijft een bijzonder brug, met een prachtig uitzicht over de stad. We zijn langs de kust gereden, langs allemaal strandjes. En uiteindelijk zijn we op Palm Beach beland. Het was een rustige dag op het strand, het weer was niet super, dus heb ik wat foto's gemaakt van de meiden en lekker liggen lezen. S' avonds hebben we pizza gegeten en toen we terug liepen over George street was er een licht show op een van de oudere monumentale panden. Zo mooi, het was voor kerst allemaal bewegende beelden met muziek. Zo gaaf het gaf me kippenvel!

Dinsdag ben ik met Ruth naar Bondi Beach gegaan. Het was prachtig zonnig strand weer. We hebben lekker liggen zonnen, kletsen en gezwommen. De golven waren hoog en als we wilden zwemmen moesten we tussen de vlaggen blijven. De eerste keer dat ik het water in ging, vond ik het water zooo koud, de golven waren hoog dus dacht ik als ik over die golf heen spring ben ik niet meteen nat. Maar niets is minder waar, de golf was zo sterk dat hij me onderuit haalde en ik meteen kopje onder ging. Ruth en ik kwamen de eerste tien minuten niet meer bij. Vanuit het strand zijn we langs de shops gegaan en met de trein naar huis gereden. We hebben Amber opgepikt en gekookt. In de avond zijn we naar Trademark gegaan. De laatste avond met DJ Danny en DJ Johnny B. Een laatste keer VIP in Trademark.

Woensdags stond er weer een dagje werken op het programma. In de avond even lekker niks, want het weekend stond voor de deur en er was genoeg gepland en te doen. Want je kan niet onopgemerkt weg gaan.

Donderdag tijdens de lunch ben ik met Nicky de stad in gegaan. We hebben een broodje gehaald en zijn op het plein gaan zitten, daar speelden de Pierce Brothers. Gaf me kippenvel, zo veel energie hadden deze mannen en hun stemmen waren fantastisch. 'S avond na het werk zijn we naar Ivy's gegaan. Voor mij toch wel een van de meest speciale clubs in Sydney. De club waar ik het meest ben geweest. Nog een laatste keer stappen daar.. Blijft toch super bijzonder zo'n club met een enorm groot zwembad in het midden, bars erom heen en de Dj in het midden, op het podium bij het zwembad. Hij draait meestal een soort van populaire dance muziek. We hebben het niet laat gemaakt, maar ik heb even hoi kunnen zeggen.

Vrijdag, vandaag is Nicky jarig, we hadden geen vrij gevraagd en er stond een lange dag werken voor de boeg. We zijn om twaalf uur begonnen en zaten de hele dag compleet vol geboekt met kerst functies of andere reserveringen. Tijdens de lunch verliep alles soepel, maar tijdens het diner…. Zo veel mensen kwamen binnen, ook buiten de boekingen. We konden nergens meer lopen, overal moest je vragen of je er langs mocht, het was verschrikkelijk.. Maar ik was met mijn plannetje bezig, want het was Nicky's verjaardag. Ik snel naar de keuken en heb hun een feestelijke cheese cake laten maken, weer snel naar boven om de kaarsjes te halen zodat die in de cake konden en dat klaar stond. Toen ben ik met onze lieve beveiliger Tao naar zijn auto gelopen, want hij had een grote doos chocolade voor Nicky gekocht. En met groot bedoel ik enorm! Toen werd iedereen via de walky talky bij elkaar geroepen. En daar stond Nicky dan, niks in de gaten vol in gesprek met onze manager Craig, die haar met een of ander lul verhaal bezig hield. Met het hele tijd starten we Happy Birthday to you… En Nicky draait haar om en ziet pas dat wij daar met z'n allen staan. Dat onze supervisor een taart heeft en ik een enorme doos chocolade. Klanten begonnen mee te zingen en binnen no time was Nicky een echt jarige jet! Zo leuk, iedereen begon haar te feliciteren.

Ik was zo opgelucht en blij dat alles goed was gegaan. Maar besefte me op dat moment ook donders goed dat ik deel ben van dit leuke team en dat ik het over een paar dagen ga verlaten.. De emotie over viel me en ik ben huilend naar onze kleed ruimte gelopen. Even later komt Nicky binnen en we hebben even elkaar geknuffeld. Toen kwam onze manager Mel binnen gelopen. Ze kwam ons vertellen dat we vrij waren, dat we Nicky haar verjaardag mochten gaan vieren. Ze zag dat ik gehuild had en zei tegen mij dat ik een super goede werknemer ben en altijd welkom ben om terug te komen. Maar dat ik een fantastisch avontuur voor de boeg heb en het vast allemaal goed zou uitpakken.

Nicky en ik hebben ons omgekleed en klaar gemaakt voor een avond stappen in Marqué, een club in de Star casino. Ons manager Alby waar we altijd super goed mee op kunnen schieten had ons op de gastenlijst gezet en drankjes voor ons geregeld. Dus hup na een paar borrels op het werk richting de Star gelopen waar we halverwege met Amber en Ruth hadden afgesproken. Eenmaal in Marqué hebben we de hele avond staan dansen. We hebben wat mensen ontmoet die een tafel hadden waar we ontzettend dure shots en lekkere wodka's hebben gedronken. Heerlijk zo'n avond stappen!

Zaterdag hoefden Nicky en ik pas om vijf uur te beginnen. Ik ben in de ochtend ri Bondi gereisd om daar te gaan shoppen. Ik moest nog wat kleine dingen hebben voor de reis en een verjaardagskado voor Trent scoren. Dus ik heb heerlijk rond gestruind, mezelf getrakteerd op een lunch en ben vanuit daar naar het werk gegaan. Mijn laatste dag werk at The King St Brewhouse. Ik heb een heerlijke drukke laatste dienst gewerkt. We waren rond half vier klaar en hebben met elkaar een borrel gedronken en zijn naar huis gelopen.

Zondag was mijn was en inpakdag. Wat een ellende om al mijn spullen in een backpack te krijgen. Of mijn backpack was te klein of ik had te veel spullen.. Haha.. Al met al is het gelukt. In de avond hebben Amber, Nicky en ik ons klaar gemaakt voor mijn afscheidsborrel van het werk. We hebben champagne gedronken, muziek geluisterd en gezellig zitten kletsen. Daarna zijn we richting het werk gelopen, hebben onderweg wat gegeten en zijn toen door gelopen naar Bungalow 8 waar we zouden verzamelen. Boven Bungalow 8 zit The Loft een leuke club waar die avond een cocktail avond was, daar zijn we op de lounge banken geploft en hebben we met z'n drieën een glamatini gedronken. Gaande weg kwamen er collega's binnen en ook Marieke kwam langs. Zo leuk! We hebben gezellig zitten drinken, kletsen en ouwehoeren. Daarna zijn we in de taxi gestapt en ri Kings Cross gereden. Want we wilden dit wel goed afsluiten.. We zijn in Kit and Kaboodle beland en hebben de hele avond staan dansen. Daarna zijn we naar de MC Donalds gegaan, want van dansen krijg je honger.. En toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Iedereen gaf me een dikke knuffel, sommigen zeiden dat ze me zouden gaan missen. Sommigen vertelden me dat ze vinden dat ik ontzettend goed ben in mijn werk. En een van m'n collega's was emotioneel, de skat! Ik heb tegen iedereen gezegd dat het geen afscheid is en dat we elkaar tijdens het reizen wel weer tegen komen. We hebben elkaar op Facebook en ik heb ze bedankt voor mijn geweldige eerste drie maanden in Australië.

Maandag ochtend vroeg wakker, zenuwen in mijn buik. Vandaag is het dan zover. Douchen, m'n laatste spullen inpakken en onderweg naar de camper verhuur om de camper op te pikken. Best spannend helemaal alleen, de weg niet weten en links rijden.. Maar logisch nadenken, borden lezen en hup ik kwam na 20 minuten onze wijk inrijden. Even langs het shoppingcentre om boodschappen te halen en langs het appartement om m'n spullen op te pikken. De meiden kwamen thuis en we hebben afscheid van elkaar genomen. Ze hadden nog een super lief cadeautje voor me daarna zijn we met z'n allen ri de camper gelopen. We hebben afscheid van elkaar genomen en ik ben toeterend de straat uitgereden. Op weg naar een nieuw avontuur..

• 25 December 2013 - 06:36

Mieke: