Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Nynke

30 December 2013 | Australië, Melbourne

Kerst avond kwamen we rond vijf uur aan bij Trent zijn familie. Tegelijk met ons kwam ook het zusje van Trent, Jorjia en haar vriend JD aan. Ik werd warm onthaald. We hebben onze cadeautjes onder de kerstboom gelegd en zijn in de tuin gaan zitten. Er werd me een glas witte wijn aangereikt en we hebben heerlijk zitten kletsen. De bbq ging aan en het eten werd klaar gemaakt. Er kwam een zelfgebakken brood met tapenade op tafel. Het hoofdgerecht van kerstavond was kalkoen, gebakken aardappeltjes en een salade. En als toetje vers fruit en ijs. Ik heb lekker zitten bunkeren. Halverwege het eten kwamen vrienden van de familie binnen gewandeld, die schoven aan, we hebben geproost met champagne en daarna bleef de witte wijn vloeien. Ik voelde me erg op mijn gemak, rond half twee zijn we op bed gegaan.

De volgende ochtend rond negen uur werd ik wakker. Ik had ontzettende hoofdpijn en een droge mond. Dronken was ik toch niet echt geweest de vorige avond.. Toch? Na een tijdje werd ik beste vrienden met de toilet en ik heb zo ongeveer de hele ochtend tussen het bed en de toilet moeten kiezen. Gelukkig was ik niet de enige in het huis, ook Jacky de vriendin van Trent z'n vader had een dikke kater! Uiteindelijk voelde ik me wat beter, we zijn naar beneden gegaan en we hebben met z'n allen de kerstcadeautjes uitgepakt. Ik heb van Trent een prachtig horloge gekregen en een mega grote SD kaart voor al mijn foto's. Maar ook de rest van de familie had wat voor me gekocht. Echt super lief! Na de ontzettende kater had ik zin in cola en een dikke vette burger van de Mac. Dus zijn we in de auto gestapt en hebben een dikke vieze vette burger gehaald. Ik zeg betere kerstdag had ik me niet kunnen wensen.. Haha..

De volgende dag, boxingday, betekend sale in de winkels en dus shoppen! Dus zijn Trent en ik naar een shopping center in de buurt gereden en hebben daar lekker omstrunt. Daarna zijn we naar Mornington gereden, een plaatsje in de buurt waar Trent z'n zusje Jorjia woont, we hebben met Jorjia en JD geluncht. Vanuit daar zijn we in onze Lucy Jucy gestapt en richting de Great Ocean Road gereden. De Great Ocean Road begint in Torquay waar we via Anglesea, Lorne (wat echt een prachtig karakteristiek dorpje aan zee is) naar Apollo Bay gereden. Wat een prachtige route om te rijden, met allerlei verschillende uitkijkpunten. De weg gaat langs de zee, kliffen en door verschillende natuur parken.
In Apollo Bay was een kermis, waar we even hebben gekeken, toen hebben we Indiaas eten gehaald en hebben we de nacht door gebracht op de camping. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en naar Cape Otway Lightstation gereden, we hebben door het prachtige Otway National Park gelopen, we zijn in de vuurtoren geweest en na een bakje thee zijn we richting de Otway Fly Treetop gereden. De Treetop is de langste verhoogde wandeling van de wereld. 600 meter lang, 30 meter boven de grond met een uitkijktoren van 45 meter hoog met uitzicht over het hele regenwoud. De totale wandeling is 2 km. Het leerzame en gave is dat je het regenwoud vanaf alle hoogtes bekijkt.
Vervolgens zijn we via Princetown naar Port Campbell National Park gereden waar de Twelve Apostles staan. Dit zijn massieve lijmstenen van 45 meter hoog. Erg imposant en zoveel toeristen. We hebben op het strand gelegen en later een stuk gewandeld. Daarna zijn we in de auto gestapt en naar Port Campbell gereden. Daar was geen camping meer vrij, dus terug naar Princetown. Daar hebben we de nacht door gebracht en de volgende dag zijn we in 4 uurtjes richting Melbourne gereden.

Vandaag hebben we onze Lucy Jucy weer terug gebracht. Einde van de roadtrip, maar nog niet het einde van ons avontuur. We hebben nog een kleine week te gaan in Melbourne… Keep you posted!

  • 30 December 2013 - 11:24

    Reiny Van Der Staaij:

    Hoi Nynke,

    Wat een prachtig verslag weer van jouw reis en lief en familie .
    Het gaat je daar goed begrijp ik en dat is fijn.

    Ook hier is alles goed ! gisteren waren we in Hilversum nog voor An haar verjaardag en de hele familie uit Friesland was er bijna.
    Seerp & Aly moesten op het laatste moment verstek laten gaan vanwege de migraine van Aly.
    Weer erg jammer voor hun.

    Vanmiddag mag ik weer een fotoshoot doen nu met duurlicht lampen is dus een nieuwe uitdaging.

    Nynke ik wens jouw een hele fijne jaar wisseling en dat het een heel goed 2014 mag worden voor jou en Trent.

    Heel veel liefs van ons,
    Jan & Reiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 60952

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: