Me myself and I en Valentijn - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Me myself and I en Valentijn - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Me myself and I en Valentijn

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 Februari 2014 | Australië, Rockingham

Nadat ik Trent had afgezet op de basis heb ik op de terug weg boodschappen gehaald. Ik ben vervolgens naar Garden City shopping centre gereden waar ik lekker heb om gestruind. Alle vrijheid als je een auto tot je beschikking hebt. Toen ik op de namiddag naar huis reed stond er dikke file. Als iedereen van werk naar huis rijdt en de mensen op de snelweg willen invoegen, bam, op de rem want gewoon doorrijden en ritsen kunnen ze hier niet.. Maar ja wat wil je als je rijles krijgt van je vader of moeder geboren voor 1950. Haha.. Maar goed ik had geen haast. 'S avonds heb ik pasta voor mezelf gekookt en die op de bank voor een film opgegeten. De hond uitgelaten en ik lag lekker vroeg in bed, even boek lezen en dan maar slapen.

Dinsdagochtend moest ik vroeg naar het werk voor een staff training. We hebben het menu door genomen en we moesten een test maken over onze gerechten en wijnen. Wat voor wijn te adviseren bij welke gerecht. En vervolgens, jaja half elf 's ochtends, de wijnproeverij.. Och wat vervelend.. Haha.. In de middag was ik vrij, dus heb ik wat voorbereidingen getroffen voor Valentijnsdag. Dat is vrijdag, de dag dat Trent weer thuis komt. Dus stiekem iets romantisch gepland. Wordt vervolgd! Ik heb nog even snel een warme maaltijd voor mezelf klaar gemaakt want ik moest in de avond weer aan het werk. Het was een lekker drukke dienst met de complimenten van de manager. Bij thuiskomst nog even de hond uitlaten, de tuin sproeien en op bed.

Woensdag had ik afgesproken met Ruth. Mijn Nederlandse vriendin uit Sydney. Ik ben naar de stad gereden en heb haar opgepikt bij haar Au Pair gezin. Het was erg leuk om elkaar weer te zien. We zijn naar de Nederlandse winkel gereden net buiten Perth en hebben daar rond gesneupt. Ik heb van alles gekocht. Er waren nog pepernoten en ja die moeten natuurlijk niet over datum raken, aangezien ik ze wel lust, heb ik ze maar mee genomen. Verder heb ik hachee kruiden en rode kool gekocht. Kan ik een keer Nederlands koken voor Trent. En mayonaise, want dat kennen ze hier niet. Ze noemen van alles mayonaise hier, meestal is het aioli. Helemaal happy zijn we richting de Riverside gereden waar we bij de Bell Tower hebben gekeken en hebben geluncht. Vervolgens heb ik Ruth weer thuis afgezet want de kindjes moesten rond drieën weer uit school gehaald worden. En ben ik in kolonie naar Rockingham gereden. Waar ik onderweg een stop heb gemaakt voor een voeten massage. Want die had ik wel verdiend om een of andere goede reden. Haha.. In de avond heb ik via Skype lekker bij gekletst met Sas, een filmpje gekeken, hond uitgelaten en maar weer vroeg op bed.

Want donderdag had ik een lange dienst van 12-16 uur en van 17 uur tot sluit. Het was erg druk in de middag, ik heb achter de bar geholpen en tijdens mijn pauze heb ik op het werk gegeten. Daarna nog even een rondje door het park gelopen en weer terug aan het werk. In de avond was alles weer vol geboekt en als er mensen weg gingen was de tafel eigenlijk meteen weer geboekt. Er waren een aantal leuke gasten onder andere een stel uit België waar ik Nederlands mee sprak. En een stel uit Afrika die sinds 12 jaar in Rockingham wonen. Zij was lerares in een arm gedeelte van Zambia, we hebben gekletst over vrijwilligers werk en de projecten daar. Erg leuk! Ik was rond 23:30 thuis, nog even snel de hond er uitlaten de tuin sproeien en hup in bed.

Valentijnsdag! Iets wat hier best wel groot gevierd wordt. Restaurants zijn weken van te voren al vol geboekt, de bloemenwinkels hebben extra personeel aan het werk om alle bestellingen klaar te zetten en weg te brengen en de postbodes gaan vroeg op pad om al die anonieme poststukken te bezorgen. In de ochtend heb ik het huis schoongemaakt en de tafel gedekt. Trent zou tussen de middag aankomen op de basis en op het eind van de middag vrij zijn. Ik had Trent voor vertrek een Valentijnskaart mee gegeven en gezegd dat hij de kaart pas mocht openen op Valentijnsdag. Ik heb gewerkt van 11 tot 16 uur. Het was een drukke maar erg gezellige middag. Toen ik om 16 uur naar de auto liep zag ik Trent staan in z’n sexy uniform. Ik vloog hem in z’n armen en na een dikke knuffel heb ik hem verteld om via de Kentstreet Deli naar huis te rijden. Kentstreet Deli is een onderdeel van Rustico’s, het restaurant waar ik werk, en hier kun je onze overheerlijke tapas afhalen. Ik had allerlei lekkere dingen besteld. Toen we thuis kwamen hebben we een fles wijn geopend, tapas gegeten en heerlijk bij gekletst. Als toetje had ik een chocolade fondue klaar staan, met aardbeien, banaan, pretzels en een muffin. In de avond hebben we een filmpje gekeken en zijn we vroeg naar bed gegaan. Want de volgende dag moesten we vroeg op voor mijn Valentijn’s cadeau. Ik had geen idee wat de bedoeling was, ik wist alleen dat we om 10 uur ergens moesten zijn. En Trent vertelde me een tas in te pakken met mijn camera, bikini en zonnebrand crème. We zijn in de auto gestapt en richting Fremantle gereden. Uiteindelijk kwamen we bij de ferry aan en werd alles duidelijk. We gingen een dagje naar Rottnest eiland. Iets wat ik heel graag wilde doen. Rottnest eiland ligt 18 kilometer vanaf de kust ten noorden van Fremantle. Het eiland is 11 kilometer lang en op het breedste punt 4,5 kilometer breed. Rottnest is een hele populaire vakantie bestemming. Het was prachtig weer en toen we op het eiland aankwamen stonden er fietsen op ons te wachten. We zijn langs het VVV kantoor gegaan om een kaart te halen en we zijn op de fiets gestapt om het eiland te ontdekken. Het deed me erg denken aan de Nederlandse eilanden. Mooie stranden, helder blauw water, de zandduinen, de wind en natuurlijk de fiets. We zijn onderlangs de kust gefietst, de eerste stop was in Kingstown, een oud militair kamp waar tijdens WW1 en WW2 de Western Australische kust werd verdedigd. Onze tweede stop was bij Henrietta Rocks waar een scheepswrak langs de kust ligt, te zien vanaf het strand. Vervolgens zijn we via Parkerpoint naar de Wadjemup vuurtoren gefietst. Waar we onderweg Quokka’s tegen kwamen, dit zijn kleine buideldieren die op kangaroo’s lijken en alleen voorkomen op Rottnest eiland. Ze zijn erg nieuwsgierig en toen we van onze fiets stapten kwamen er een paar op ons af gehupt. We hebben ze tijdje bewonderd, wat foto’s gemaakt en zijn de heuvel naar de vuurtoren op gefietst. Daarna zijn we door het midden van het eiland, langs zoutmeertjes naar Thomson’s Bay gefietst waar we hebben geluncht. Na de lunch zijn we richting The Basin gefietst waar we hebben gezwommen en op het strand hebben gelegen, met uitzicht op de Bathurst vuurtoren. Om 18 uur moesten we weer met de ferry terug, dus om 17 uur zijn we richting Thomson Bay gefietst, hebben we op een terrasje een biertje gedronken en om 18 uur zijn we met de ferry terug gevaren. We hebben in Rockingham bij de Mexicaan gegeten en toen we 's avonds thuis onder de douche stonden beseften we pas dat we best wel verbrand waren.

Zondag zijn we rond de middag met Dan naar Fremantle gereden waar we Ruth bij het station hebben opgepikt. We hebben wat rond gelopen en hebben gegeten bij de Sailor and Anchor pub. Ruth moest om 17:30 weer weg want in de avond moest ze weer oppassen. Wij zijn nog even naar Little Creatures gegaan waar we de zonsondergang hebben gezien. De mannen aan het bier en ik met mijn dessert en een bakje thee. Wat is dit toch een gave tent en wat ben ik stiekem toch verliefd op Freo.. Misschien wil ik hier later wel wonen en werken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 60931

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: