Pig city and friends - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Pig city and friends - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Pig city and friends

Blijf op de hoogte en volg Nynke

21 April 2014 | Australië, Rockingham

Ook deze week is omgevlogen. Ik heb veel dingen zelfstandig gedaan deze week op het werk, zoals de verzorging van de zeugen in mijn stal, de medicatie van alle biggetjes op de boerderij en het insemineren van de zeugen. Op donderdag en vrijdag heb ik de verzorging van de kleinste biggetjes gedaan. Ik zocht na de ronde medicatie de kleinsten uit de nesten, gaf ze melk met de fles, nam ze met me mee naar het kantoor waar ik ze in een bak onder de warme lamp legde. Aan het einde van de ochtend waren de meesten al behoorlijk bij gekomen en konden ze weer terug geplaatst worden. En dat gaf me een goed gevoel! Van donderdag op vrijdag nacht waren er veel dood geboren biggetjes, sommige zeugen hadden namelijk wel 20 biggen, de natuur beslist dan dat alleen de sterksten over blijven. Ook gedurende de dag heb ik veel dode, koude, soms verminkte kleine biggetjes uit de stallen gevist. En dat vind ik heel zielig, dus het is niet altijd alleen maar leuk op de boerderij! Op vrijdag hadden we vroeg vrij, want het was goede vrijdag. Dus om 10:30 konden we al naar huis.
Eenmaal thuis heb ik Trent zijn auto maar eens van binnen en van buiten schoon gemaakt. Hij was zo smerig! De auto op de oprit en poetsen maar, ook leek dat Jess een goed idee. En ze parkeerde haar auto naast die van Trent. En daar stonden we dan! Muziekje aan en ondertussen gezellig kletsten. In de avond heb ik een filmpje gekeken en ben ik vroeg naar bed gegaan, ik was kapot.

Zaterdag morgen had ik om 9:30 met mijn twee collega’s Paul en Petru af gesproken. Ze hebben me thuis opgepikt en we zijn naar Fremantle gereden, waar zij nog nooit eerder waren geweest. Dus ik was de gids en nam ze om te beginnen mee naar Ootong&Lincoln om een bakje thee te drinken. Ze vonden het een erg leuk tentje. Oh wat zou ik graag zoiets voor mezelf willen hebben! Dan met wat eigen gemaakte foto’s aan de wand. Ik zie dat al helemaal voor me.. Vervolgens zijn we richting het centrum gereden, we hebben de auto geparkeerd bij The Roundhouse, waar we een kijkje hebben genomen. Vanaf daar zijn we langs het strand richting de vissershaven gelopen, waar we vis en chips hebben gegeten. Het was heerlijk weer zo’n 25c, zonnetje in het gezicht en wind door de haren. Na de lunch zijn we naar het park gelopen waar een podium was opgebouwd. Dit hele weekend staat Fremantle in het teken van het Street Art Festival. Dus we zijn in het gras gaan zitten om een show te aanschouwen. Maar na de introductie van Bruce, een man van middelbare leeftijd uit Perth, die met een combinatie van improvisatie, comedie, magie en jong leren een super leuke show neer zette. Werd ik uit het publiek gevist.. Nou daar stond ik dan. Normaal hou ik niet zo van deze dingen maar deze man had zo’n fantastische humor, waar ik goed op in kon spelen. We versterkten elkaar! Ik moest allemaal trucjes doen, maar hem ook assisteren bij trucs. Na de tijd bedankte hij me en zei hij dat hij nog nooit zo’n leuke, grappige vrijwilliger had gehad. Ik kreeg een handkus en liep naar mijn collega's die het fantastisch vonden en zeiden dat ze niet hadden verwacht dat ik zo mee zou doen…
Vanuit het park zijn we naar de markt gelopen waar ik die vriendelijke man van de popcorn kraam even heb opgezocht. Hij herkende me meteen en zei dat hij nog aan me had gedacht vorige week. Hij vroeg zich af of ik nog contact had gehad met Dolly en of ik daar straks nog zou gaan werken op de paardenfokkerij. Ik vertelde hem dat ik op het moment op een varkensboerderij aan het werk ben, maar nog steeds contact met Dolly heb en daar waarschijnlijk binnen nu en drie weken ga werken. Hij vond het fantastisch en zou zeker een keer een bezoekje brengen als ik daar was. Helemaal leuk, ik kreeg een beker vol popcorn en ben verder gelopen. We hebben bij een aantal acts gekeken in het centrum en zijn vervolgens weer terug gelopen naar het park. Waar de menselijk knoop zichzelf door een tennis racket, squash racket en wc bril heen wurmde. En dat allemaal tegelijkertijd. Het was soms eng om naar te kijken. Dus besloten we om daar maar op te drinken. Ik heb de mannen mee genomen naar de Little Creatures brouwerij waar we met Marieke, Ayla en Tom hadden afgesproken. Hier hebben we gezellig zitten borrelen. Tom wist in noord Fremantle nog een leuk wijn barretje te zitten, waar we heen zijn gereden en nog een wijntje hebben gedronken. Vervolgens ben ik met mijn twee collega’s naar huis gereden. Het was een heerlijke dag geweest! Ze bedankten me en toen was het bedtijd voor mij. Ik was kapot en de afgelopen keren was het stappen in Perth niet zo bijzonder geweest. Dus ik besloot om maar een goede nacht slaap te pakken.

De volgende morgen werd ik rond 8:30 wakker. Ik heb heerlijk geluierd en in de middag ben ik begonnen met koken. Ik wilde graag porkbelly uit de oven klaar maken met een zelfgemaakte saus. Na 2,5 uur braden kon ik het dan eindelijk proeven en het was heerlijk! Ik kreeg in de middag een telefoontje van Trent. Eindelijk hoorde ik zijn stem weer even, alles gaat goed met hem. Ze verblijven op het moment nog steeds op de Indische Oceaan, opzoek naar het vliegtuig. Nadat we hadden opgehangen heb ik weer een filmpje op gezet, een heerlijke lazy sunday! In de avond belde Trent nog heel even om welterusten te zeggen, wat ik erg lief vond, maar het vervelende is dat ik na ons telefoon gesprek altijd besef hoe erg ik hem eigenlijk mis. Soms tot vervelends aan toe..

Maandag ochtend was het weer vroeg dag. De varkens vieren geen pasen, dus weer aan het werk. Al was het maar een half dagje, alleen het noodzakelijke zoals voeren, medicatie en insemineren. Om 10:30 zat het er weer op, ik ben met mijn collega’s naar huis gereden. Waar we mijn porkbelly hebben opgewarmd en heerlijk hebben zitten lunchen. Daarna zijn we naar het park in Pinjarra gegaan waar we een tijdje hebben rond gelopen. Een heerlijke middag dus..

  • 21 April 2014 - 14:09

    Trent Bessell:

    It's so awesome to read your blog's, it makes me feel a little like I am there with you! I definately am jealous of your adventures at the pig farm and in Fremantle. You have so many new things to now add to your resume; Farmer Nynke, stagehand Nynke, and tour guide Nynke! I really enjoyed hearing your voice again. I can hear you smiling through the phone and for the time I listen to your voice, It transports me off the ship and back to you, where I should be. I miss you like crazy, and I cant wait to get home!

    Ik hou van jou, heel veel, voor altijd.
    xxx #Twenty9 xxx

  • 21 April 2014 - 14:31

    Nynke Broersma:

    Thats so sweet of you! It actually gave me tears in my eyes..
    It's good to hear that you enjoy reading my blog. That you can picture it and that it takes your mind of work. Even if it's just for a little while. Just know that you are there with me in my thoughts and in my heart. Ik hou ook van jou! Like XO #Twenty9!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 60927

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: