A home of our own - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu A home of our own - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

A home of our own

Blijf op de hoogte en volg Nynke

26 Juli 2014 | Australië, Rockingham

Vrijdag middag zijn we naar de Ikea in Perth gereden, we hebben wat kleine dingetjes aangeschaft voor als we gaan samen wonen. Op de terug weg heb ik met heit en Femke geskypt. Onderweg heb ik ze geprobeerd de skyline van Perth te laten zien. Het was erg leuk om hun een beetje 'rond te leiden’ in mijn stad. Ik hoop toch echt dat mijn ouders en Femke ooit een keer deze kant opkomen om mij te bezoeken, zodat ik ze kan laten zien hoe mooi het hier is. Toen we thuis kwamen hebben we de spullen uit geladen en samen gekookt. De situatie in het huis met onze huisgenoten wordt steeds vervelender en de sfeer is behoorlijk gespannen. Als we eten koken krijgen we privé berichten via FB dat we te luid zijn.. Ze hebben het wifi wachtwoord veranderd en ze hebben de waterkoker uit de keuken gehaald. Want als ik 's avonds een kop thee voor mezelf zet, maakt dat te veel lawaai.. Ok, tot 10 tellen en het positief bekijken. Gelukkig is thee heet water en kan dat ook gewoon gekookt worden in een steelpan.. Het is zo’n ontzettend kinderachtig spelletje! Ik ben zo blij dat Trent er is, hij herinnerd mij eraan om er boven te staan en niet te reageren, gewoon doorgaan.. Grrr!!!

Zaterdag aan het eind van de ochtend hadden we weer een viewing gepland het was aan dezelfde straat als onze laatste viewing. Het is een mooie ruime woning met uitzicht over Lake Richmond, een groot beschermd natuur gebied. Het huis heeft twee verdiepingen. Beneden zijn twee slaapkamers, een badkamer en wc, het washok en de dubbele garage. Boven is de woonkamer, keuken, de master bedroom met ensuite. De achtertuin is groot en afgeschut en boven de garage zit een mooi balkon. Het is het mooiste huis wat we tot nu toe hebben gezien, het is in een mooie omgeving en 5 minuten rijden van Garden Island. Perfect!

Maandag, de vakantie zat er voor Trent weer op en hij moest weer beginnen met werken. Hij heeft al ons papier werk voor de woning verzonden. En toen hij 's middags thuis kwam had hij een grote lach op zijn gezicht. Hij was onderweg gebeld door de makelaar en we hebben het huis toe gewezen gekregen! Wow, het is officieel, Trent en ik gaan samenwonen in Rockingham! En daar hebben we die avond een wijntje op gedronken!

Dinsdag ochtend ben ik begonnen met het inpakken van onze spullen en in de middag had Trent vrij gekregen. We zijn naar het makelaars kantoor gereden en hebben het huur contract getekend, we kregen de sleutels overhandigd en zijn naar ons nieuwe huis gereden. We zijn die middag een paar keer van ons oude woonplek naar ons nieuwe huis gereden met wat dozen in de kofferbak. Voor de volgende dag hadden we een kleine vrachtwagen gereserveerd om de grote meubels te verhuizen. In twee uurtjes hadden we alles ingeladen en zijn we naar ons nieuwe huis gereden en in weer twee uurtjes was alles boven. We moesten nog een koelkast aanschaffen dus we hebben de boel de boel gelaten en zijn naar de Good Guys gereden waar we een goede en ruime koel vries combinatie hebben gekocht. Inladen, uitladen en hup naar boven met dat ding, maar daar ging het mis, het ding was loodzwaar en na ander half uur om lummelen hebben we besloten de koelkast eerst beneden te laten staan. We hadden er beide de balen van, maar we waren kapot en ons creatieve brein liet ons in de steek… We hebben Thai’s eten gehaald en zijn naar huis gereden, we hebben de bank in elkaar gezet en hebben gegeten. Daarna hebben we het bed opgemaakt en zijn we gaan slapen.

Donderdag moest Trent weer aan het werk. Het gaf mij de gelegenheid om de boel schoon te maken en uit te pakken. De keuken, badkamer en slaapkamer hadden prioriteit. Toen Trent thuis kwam was alles klaar, we zijn naar het shopping center gereden en hebben boodschappen gedaan en voor het eerst samen gekookt in ons nieuwe huis.

Vrijdag heb ik in de ochtend de beneden verdieping schoon gemaakt. Trent was vroeg klaar met werken. Het was zijn collega Dan Macka zijn laatste werkdag aan boord dus had Trent hem uitgenodigd bij ons thuis voor een drankje. Het was erg leuk om te zien hoe trots Trent is op ons huisje. Later werd Dan opgepikt door zijn vrouw Mel. Dat gaf ons de gelegenheid om onze tv op te halen en te installeren. Het huis is nog behoorlijk leeg. Behalve alle noodzakelijke spullen in de keuken, een bankstel met hocker, de tv en onze slaapkamer is het nog behoorlijk kaal. Maar dat maakt niet uit, we hebben ons eigen plekje!
Trent en ik hadden een mooie stevige pallet zien liggen bij een nieuwbouwhuis iets verder op in de straat. In de avond hebben we die stiekem opgehaald en in de garage gezet. We hadden een paar mooie ideeën met de pallet.

Zaterdag wilden we de koelkast boven hebben. We hebben de deuren eraf geschroefd en alle glasplaten en laden uit de koelkast gehaald. En daar gingen we tree voor tree naar boven en na een half uur hadden we hem in de keuken staan! We waren helemaal blij! We hebben de koelkast schoon gemaakt en de deuren weer bevestigd. Daarna hadden we zin om even rond te slenteren en zijn we naar de woon boulevard gereden en hebben wat meubels bekeken.

Zondag middag zijn we naar Dan, Mel en Teddy gereden. Ik had een playdate met Teddy, Dan en Mel hun zoon van ander half jaar oud. Dan en Mel hadden mij een poos geleden gevraagd of ik op Teddy wilde passen. Zij hadden een bruiloft en het zou hun eerste dag samen uit zijn sinds de geboorte van Teddy. Het was heerlijk weer en we hebben de hele middag in de achter tuin gezeten en gespeeld. Het klikte goed tussen Teddy en mij. Op de terug weg hebben we boodschappen gedaan en in de avond hebben we samen gekookt en de eerste aflevering van Het Blok gekeken.

Maandag morgen was het voor mij weer tijd om te trainen. Weer even een rondje van 5 km hardlopen. Het was even uitzoeken waar ik langs moest maar een ding was zeker, ik wilde langs het strand lopen. Het is zo ontzettend fijn om zo dichtbij het strand te lopen!

Trent had vandaag duty wat betekend dat hij overnacht aan boord verbleef. Ik heb die dag na lang wikken en wegen besloten om niet naar Cairns te reizen. Marjan, een vriendin uit Nederland was naar Sydney gevlogen en met de Greyhound naar het noorden afgereisd. Ik wilde haar ontzettend graag zien en misschien samen een stukje gaan reizen. Maar door de verhuizing en dergelijke was het voor mij financieel niet mogelijk om haar op te zoeken. Ik baalde er behoorlijk van maar dit was nou eenmaal de situatie en ik moest keuzes maken.

Op woensdag morgen ben ik weer te hardlopen geweest. Met de zon in m'n gezicht, de frisse zilte wind door m'n haren. Ik kan er wel aan wennen om drie maal per week een rondje hard te lopen langs het strand. Ik ben zo ontzettend bij met de locatie van ons huis. Het is 5 minuten rijden van Trent zijn werk. Het ligt in het centrum van Rockingham. We wonen aan natuurgebied Lake Richmond, vlakbij Point Peron, als de zon onder gaat horen we kikkers en krekels. Het is zo heerlijk rust gevend! Ik ben blij dat we deze keuze gemaakt hebben en van onze vervelende huisgenoten afzijn.

Vrijdag, Trent was alweer vroeg naar zijn werk vertrokken. Ik heb in de morgen mijn laatste training van de week gedaan. Ik merk aan m’n lichaam dat mijn conditie al weer behoorlijk aan het opbouwen is en dat voelt goed. Het is een fijne start van de dag. Normaal op vrijdag’s werkt Trent halve dagen. Maar omdat zij volgende week weer gaat varen, moeten er veel voorbereidingen getroffen worden en werd zijn halve dag een hele lange dag. Toen hij thuis kwam zijn we meteen in de auto gestapt en naar de bank gereden, waar we een gezamenlijke bankrekening hebben geopend voor onze vaste lasten. Eenmaal thuis moesten we ons snel omkleden want we hadden in de avond een afscheidsdiner van Jess. Zij is een oud collega van Trent en Dan en is een vriendin van mij geworden. Helaas verhuisd zij volgende week voor werk richting Darwin.. We hadden afgesproken bij Latitude 32 een nieuw restaurant aan het strand in Rockingham. We hebben een ontzettend gezellige avond gehad, met heerlijk eten en een fles wijn. We hebben ontzettend veel gelachen. Ik ga Jess missen..

  • 04 September 2014 - 11:46

    Reiny Van Der Staaij:

    Ha Nynke ,

    Wat fijn weer van je te horen , moet wel heerlijk zijn om nu samen te gaan wonen met Trent.
    We genieten altijd erg van je verhalen en je moet het daar wel heel fijn hebben.

    Wij misten jou natuurlijk op ons feest afgelopen zondag we hadden weer een mooie dag en konden het weer buiten vieren.

    Bij ons gaat alles goed en wij zijn druk met Melvin.
    Deze zomer was hij bijna elke middag bij ons wat heel leuk is maar hij is wel een heel druk ondeugend mannetje .
    Ook is Fedde een week wezen logeren en zo vliegt deze mooie zomer voorbij.

    Deze week is Aly haar broer overleden ik weet niet of je hem kent maar ik zeg het maar omdat je een goed contact hebt met Seerp en Aly.

    Nynke hoop gauw weer van je te horen en groet ook Trent van ons.
    Liefs van ons Jan & Reiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 60962

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: