Surprise, surprise - Reisverslag uit Gorredijk, Nederland van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Surprise, surprise - Reisverslag uit Gorredijk, Nederland van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Surprise, surprise

Blijf op de hoogte en volg Nynke

09 September 2014 | Nederland, Gorredijk

Om 6 uur ben ik maar uit bed gegaan. Ik heb na een douche en het ontbijt m’n backpack weer ingepakt. Saskia heeft me op Rotterdam Centraal afgezet, ik heb een kaartje gekocht en ben in de trein naar Heerenveen gestapt. Onderweg kwam er een man tegen over me zitten, mijn grote backpack had zijn aandacht getrokken en hij was benieuwd naar mijn verhaal. We hebben de helft van de treinreis zitten kletsen en die afleiding deed me goed. Bij Zwolle stapte hij uit, mijn zenuwen namen weer de overhand, nog 45 minuten en dan zou ik aankomen in Heerenveen..

Jeen zou me oppikken, toen ik aankwam en uitstapte zag ik zijn auto staan, maar Jeen was nergens te bekennen.. Toen ik besloot om terug te lopen naar het perron zag ik hem aankomen. Hij had daar op mij staan wachten, maar ik zat voorin de trein en was meteen naar de parkeerplaats gelopen. Het weerzien was voor ons beiden een beetje onwerkelijk, na een dikke knuffel zijn we in de auto gestapt. Onderweg naar Tijnje viel het me op dat het landschap wel erg groen en vlak is, dat was me nog nooit eerder zo opgevallen. Toen kwam afslag Gorredijk en Tijnje, we besloten rechts af te slaan en via de Alde Dyk naar Tijnje te rijden zodat we niet voor de Riperkrite langs hoefden te rijden. We hebben de auto bij de kerk geparkeerd en zijn naar de Riperkirte gelopen. Ik ben via de zijdeur de keuken binnen gelopen. Femke haar vriendin Anna Marie stond daar al op mij te wachten. Ze zei dat ik nog even geduld moest hebben, ze liep naar binnen en ik heb m’n backpack afgedaan. Pff de zenuwen gierden door mijn lijf, ik was nu zo dichtbij! Binnen 5 minuten zou ik Femke en mijn ouders eindelijk weer zien.. Mijn gedachten werden onderbroken door Anna Marie die weer binnen kwam lopen. Ik schrok even..

Iedereen zat op de bank te wachten, ze had verteld dat ze een verassing had. Ik liep achter haar aan de kroeg binnen, iedereen keek me aan en het leek alsof niemand echt door had wat er gebeurde.. Ik begon met zingen; "Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben jij!” en toen ik naar m’n zusje wees kwam ze op me aflopen en we omhelsden elkaar, we waren beiden overweldigd door emoties. Mijn ouders begrepen er niks van, mijn moeder bleef maar vragen hoe ik hier nou was gekomen en mijn vader keek verward om zich heen. Toen ik m’n zusje gefeliciteerd had, hebben m’n moeder en ik elkaar omhelsd en daarna m’n vader en ik. Het voelde fijn om weer terug te zijn! We hebben met een bakje thee en een gebakje met elkaar zitten kletsen. Het was nog steeds onwerkelijk om naast elkaar te zitten, maar het voelde tegelijkertijd heel vertrouwd. Ik had voor m’n zusje een verjaardagscadeautje mee genomen, voor m’n moeder een flesje wijn uit Margaret River en voor mijn vader een aantal speciaal biertjes uit mijn favoriete brouwerij in Fremantle.

Om half één had ik een Skype date met Gerrie, ze was blij verrast te weten dat ik thuis was gekomen. We hebben heel even met elkaar gesproken.

Om één uur zou mijn pake bij mijn moeder thuis op bezoek komen, Anna Marie ging die avond de nachtdienst in, dus hebben we mijn vader thuis afgezet en zijn we naar mijn moeders huis gereden. Mijn pake kwam daar iets later aangefietst, mijn moeder vertelde hem dat er een verassing uit Australië was. Waarop mijn pake vroeg of ik op Skype was, maar toen hij binnen kwam lopen zag hij mij meteen zitten. Hij was blij verrast me weer te zien. Hij heeft de hele middag bij ons doorgebracht en we hebben veel herinneringen opgehaald, maar ook over de toekomst gesproken.

Wat veel mensen zich afvragen is of ik van plan ben om in Australië te blijven voor de rest van mijn leven. En daar kan ik niet echt een eerlijk antwoord op geven. Ik weet alleen dat ik de komende jaren van plan ben om daar te blijven wonen. De Nederlandse economie biedt Trent en mij nog geen perspectief en ik heb het in Australië nog steeds ontzettend naar mijn zin. Met een beetje mazzel verhuizen we volgend jaar naar Melbourne en daar blijven we minimaal twee jaar wonen. Daarna zien we wel weer..

Aan alle mensen die me de afgelopen dagen een berichtje hebben gestuurd of iets dergelijke, echt super leuk, bedankt daarvoor! Het doet me goed te weten dat jullie me na een jaar niet zijn vergeten ;) Ik heb inmiddels met een aantal mensen al afspraken ingepland. Als er nog mensen zijn die me graag willen zien, laat het me weten! Ik vind het super leuk om jullie weer te zien! Mijn Australische nummer werkt niet in Nederland, ik ben dus alleen via Whats App en Facebook te bereiken.

Verder ben ik de komende weken aan het opruimen en wil ik mijn meubeltjes verkopen. Als jullie mijn advertenties willen delen, dan zou dat super zijn. Ik ben het liefst een beetje bezig, dus mochten jullie nog een baantje weten, dan hou ik me zeker aanbevolen. Bedankt voor alles! Ik hou jullie op de hoogte!

  • 10 September 2014 - 11:28

    Meintje:

    Wauw Nynke wat een verrassing voor je zus en je ouders om hun op deze manier te overvallen. Ik had hun gezichten wel willen zien. Jammer dat Trent er niet bij is konden ze daar ook gelijk kennis mee maken.
    Welkom home voor deze korte tijd.
    Heb je het wel naar je zin nu in ons koude kikkerlandje. Al hoewel we niet mogen klagen wat het weer aan gaat.
    Heerlijk om al je vriendinnen en vrienden weer even te zien en te spreken lijkt me er leuk na zo'n lange tijd.
    Ik zie dat je je huisraad verkoopt heb je misschien ook een twee persoon's bed in de aanbieding ?
    Ik wil graag een nieuwe maar kan er niet veel voor betalen , dat heb je als je in de bijstand zit hé? Nee mocht je een bed over hebben en je kunt het niet kwijt denk dan even aan mij. Wat vraag je voor die twee een persoon´s bedjes .

    Als je even tijd over hebt lijkt het me wel gezellig dat je nog eventjes langs wipt maar dat moet je zelf maar even bekijken. Kan me voorstellen dat al je vrienden en vriendinnen voor gaan.

    Zeg geniet van de tijd die je hier bent want daar moet je weer een hele tijd op teren denk ik. Ga je straks weer voor een jaar terug. Hoelang blijf je nog hier.

    Ik wens je hier nog veel plezier toe.

    Groetjes Meintje.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 60932

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: