Weekend! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

12 November 2013 | Australië, Sydney

En na twee dagen hard werken is het dan weekend voor mij en heb ik twee dagen vrij. Inmiddels regent het hier sinds zondag avond non stop. Zondag avond toen ik naar huis liep ben ik helemaal nat geregend. Moest wel lachen in mezelf, liep ik over de brug, langs de Australische vlag, helemaal door weekt van de regen. Deed me aan thuis denken.. Maar het is goed voor de planten, bomen en tegen de bosbranden.

Maandag ochtend toen ik wakker werd regende het nog steeds.. Ik heb weekend, dus lekker vrij, en door de regen nergens echt zin in. Dus na 5 km hard lopen en een douche, lekker met de meiden op de bank geploft en een aflevering van Geer en Goor gekeken.
Daarna had ik er genoeg van, dus ben ik richting de Darling Harbour gelopen. Heb een lekkere pedicure behandeling genomen en een warme chocolademelk gedronken. Nog snel even langs Ruth haar werk gelopen om dag te zeggen en weer naar huis. Toen ik thuis kwam stond het eten al klaar, dus gezellig met Amber, Nicky, Nick en Tobi, een vriend van Nick, gegeten.
Na het eten heb ik me even terug getrokken op m'n kamer en lekker alleen een filmpje gekeken. In de avond zijn we met z'n allen richting Scubar vertrokken. De place to be on monday. Nou dat heb ik geweten.. Soms voel ik me echt te oud voor dat soort dingen. Stond ik dan tussen al die dronken backpackers.. Het leek de kinderdisco op de camping wel.. Dus na een uurtje zijn we weer richting huis gegaan. Want op maandag is het in Sydney toch echt wel dood. Dus weer wat geleerd, maandag blijft een relax avond en wordt geen stap avond..

Ook vandaag regent het. Ik heb weer een lekker luier dagje voor de boeg. Misschien dat we vanavond met de roomies en wat collega's naar de bios gaan maar dat is het dan wel. En dan vanaf morgen weer een volle week werken. Lekker wat centjes verdienen, want die heb ik wel nodig..

  • 12 November 2013 - 09:39

    Jeanne:

    Hoi Nynke

    Het regent dus in Sydney ook wel eens dagen achter elkaar. Nou troost je hier is het ook elke dag rot weer. Grijs en regenachtig.
    Een paar dagen relaxen is soms heel welkom toch? Dan heb je even tijd om tot jezelf te komen.
    Ik lees wel dat je het erg naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld. Geniet ervan want zo'n reis maak je niet elk jaar.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Je heit is weer onderweg en ik rommel wat rond in huis.
    Probeer wat ruimte te maken in huis want het staat er een beetje vol.
    Maar je kent me ik ben een beetje chaotisch en ben overal tegelijk bezig.
    Geniet nog even van je vrije dag en we spreken je van het weekend weer.

    Liefs Jeanne xx

  • 12 November 2013 - 10:40

    Meintje Walstra:

    Hi Nynke,

    Wat heerlijk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Ook maar een geluk want anders was het nog een lang jaar.
    Wij kunnen fijn wat mee genieten van jou leventje daar door al die mooie foto's van de natuur en ook van de mensen war je mee leeft.
    Zo zie je maar dat Nederland niet het enige land is waar veel regen valt dus hebben we het hier toch nog niet zo slecht. ;-) .Het is hier nu maar vies koud maar gelukkig wel droog. Nou meid je moet je daar nog maar eventjes vermaken maar dat gaat zeker lukken volgens mij.
    Nog maar lekker genieten van het leven daar zo.
    Groetjes en een dikke knuf van uit Tijnje.

    Meintje. xx

  • 16 November 2013 - 15:16

    Catrinus:

    Na regen komt zonneschijn zegt het spreekwoord nu kun je mooi controleren of dat klopt ,vandaag is het hier droog voor de verandering en de zon komt er zowaar ook nog bij kijken dus niet echt slecht ,ik moet morgen weer gaan werken dus weer kort weekend .maak er wat van veel plezier x heit

  • 17 November 2013 - 17:28

    Hester:

    Ooh Nynke wat heerlijk om te lezen...
    Het is iets heel anders dan Ghana maar snap je gevoel zo goed.
    Ergens anders, andere mensen, ander weer...
    Als ik het lees heb ik de neiging om op het vliegtuig te stappen en met je mee te genieten,
    zowel al die leuke dingen maar ook het werken.
    Kan het niet goed omschrijven maar ik voel de vreugde die jij voelt...
    Ben zo trots op je dat je toch gegaan bent.. hebben we best wat gesprekken over gehad maar
    dit is de enige juiste keus, dat wist ik toen maar als ik dit allemaal lees helemaal.
    Ik blijf je volgen en denk aan je!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 60909

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: