Starships were meant to fly... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Starships were meant to fly... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Starships were meant to fly...

Blijf op de hoogte en volg Nynke

23 November 2013 | Australië, Sydney

Maandag was ik een dagje vrij, in de ochtend heb ik lekker uitgeslapen en ik heb met een vriend geluncht bij een leuk Italiaans restaurantje. Daarna hebben we een wandeling door de wijk The Rocks gemaakt. En vervolgens moest ik weer richting het werk voor een staff meeting. In de avond hadden we met alle collega's afgesproken om met elkaar een drankje te doen in de Side Bar. Want onze lieve Duitse collega Anne, begint volgende week maandag aan haar rondreis.. Nicky en ik hadden niet super veel zin in een avondje stappen maar we wilden wel een borrel met de collega's drinken.. We zijn eventjes een uurtje naar de Side bar geweest en daarna zijn weer naar huis gegaan. Want we hadden al eens geconcludeerd dat maandag niet zo'n stappers avond was.
Ik ga Anne wel missen hoor, zo'n lieve meid.. En inmiddels kletsen we vaak in het Duits tegen elkaar om zo m'n Duits een beetje op te halen. En ja heit en mem, dat gjit best! Dus dat op de camping yn Lemmer hat folle goeds brocht.. Haha..

Dinsdag, woensdag en donderdag waren drie lange werkdagen, de bar was ivm reserveringen langer geopend en dus was het laat voordat ik thuis was. Deze week een week met weinig uurtjes slaap voor mij.. Maar zoals Nicky zegt slapen is voor apen.. Dus daar sluit ik me dan maar bij aan.. Haha.. Woensdag overdag was het super mooi weer en ik liep door het park en ik had ineens zo'n zin om foto's te maken. Dus heb ik m'n camera opgehaald, een boterham gesmeerd en ik heb lekker een paar uurtjes in het park rond gehangen. Even genieten van de zon en de vrije middag voor het werk.

Vrijdag heb ik m'n late dienst kunnen ruilen tegen een korte dagdienst van 12 tot 16. Snel naar huis om te douchen en me om te kleden want in de avond om 6 pm was het dan eindelijk zover, een droom werd werkelijkheid! Haha.. Wij, Amber, Nicky, Ruth, Yvonne en ik hadden toegangskaarten voor The Starship! The Starship is een groot luxueus glazen schip, dat normaal alleen voor groepen te boeken is. Er was een Summer Sound party op de boot met een DJ. Ik zeg wat wil een mens nog meer? Helaas regende het ontzettend, maar dat mocht de pret niet drukken.. We zijn vanaf de King St Warf onder de Harbour Bridge door gevaren ri Circulair Quay, langs het Opera House, stukje ri Manly en weer terug.. Nicky, Yvon en ik aan de champagne en we waren na een paar drankjes een beetje tipsy.. Wauw wat een indruk heeft deze boottrip gemaakt.. Met lekkere muziek, goed gezelschap en een prachtig uitzicht.. Het maakt me zo gelukkig en doet me beseffen dat ik gewoon in fucking Sydney woon! En dat ik hier een aantal bijzondere mensen heb ontmoet, waar ik erg veel van hou!

Na de boottrip van dik twee uren hebben we bij ons werk nog een drankje gedaan. We zijn vanuit daar met de water taxi ri Bondi vertrokken waar we nog een drankje hebben gedaan. Om vervolgens uiteindelijk bij ons appartement te eindigen..

Vandaag heb ik een dagje vrij en dan zijn er nog twee en een halve dag te gaan voordat ik Trent weer zie. Hij komt de 26e eindelijk in Sydney! Ik kan niet wachten….

• 23 November 2013 - 13:13

Hester:

Ik ben JALOERS

• 23 November 2013 - 18:51

Ricky:

Super meid lekker genieten en maak er mooie verhalen van dan heb je er later ook nog wat aan en ik weet hoe mooi het daar is dus wij genieten ook een beetje mee dikke tut ut Friesland Xx

• 24 November 2013 - 01:01

Nynke Broersma:

Haha, die Hester! Doe ik Rik! Leuk om te horen dat jullie een beetje mee genieten! X