Reünie.. - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Reünie.. - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Reünie..

Blijf op de hoogte en volg Nynke

03 Februari 2014 | Australië, Rockingham

Vrijdag avond nog een late dienst en toen was het voor mij ook weekend. Trent en ik hebben een drankje gedaan in de plaatselijke kroeg en zijn rond middernacht op bed gegaan.

Zaterdag morgen ging de wekker om half 9, Trent had een planning gemaakt voor vandaag. Met als start een ontbijt in Fremantle bij Ootong & Lincoln. Een groot en bijzonder aangekleed café. Eclectic zoals ze het noemen, een verzameling van verschillende stijlen. Jaren 70, modern, alternatief met veel kunst. Iets wat past in deze super leuke hippe plaats.
Na het heerlijke uitgebreide ontbijt zijn we naar West Swan gereden, waar we een bezoek hebben gebracht aan Paul Dowes galarij. Toen we binnen kwamen was ik opslag verliefd. Er hing namelijk een prachtige collectie van de African Big 5. Een van de twee fotografen was aanwezig en heeft ons de verhalen achter de prachtige foto’s verteld. Zo ontzettend gepassioneerd was deze man. Ook heeft hij ons verteld over de exclusieve fotografie safari’s naar Afrika die zij aanbieden. Zuid Afrika staat hoog op mijn to do lijst, ik wil daar graag vrijwilligerswerk gaan doen met straatkinderen en vervolgens gaan rondreizen voor een paar weken. En als ik dat nou ook nog kan combineren met een fotografie safari, dan kan dat niet meer stuk. Dat zou echt perfect zijn.. Ook hing er een collectie van de Swan Valley. Dat was waar we eigenlijk voor kwamen. Om inspiratie op te doen en mooie fotografie plekken te vinden in de Swan Valley omgeving.
Vervolgens zijn we naar het reptielen park in Henley Brook gereden. Dit park heeft allemaal verschillende Australische reptielen zoals hagedissen, slangen, krokodillen etc. Hier hebben we rond gelopen en ik heb een blauw tong hagedis vast gehouden en een slang om m’n nek gehad.
Vervolgens zijn we naar de Duitse bierbrouwerij Elmars gereden. Daar hebben we een bier tasting gedaan, bestaande uit zes verschillende bieren; pilsener, wheat bier, alt ale, schwarzbier, bockbier en als seasonal een Marzen.
Het volgende op ons programma was de Bells Rapids. Dit is een natuurgebied in Swan Valley waar de Swan River door heen stroomt. Het is er bergachtig en de omgeving is prachtig onaangetast. Er lopen twee verschillende wandelroutes langs de rivier. Toen we via de brug de Swan River overstaken kwamen we bij een grote boom uit, die daar alleen, midden in het dal stond. En aan een van de takken hing een schommel.. Zomaar midden in het niks een schommel aan de boom.. Nadat ik de schommel getest had op een aantal veiligheidspunten, ben ik erop gaan zitten en heb ik even geschommeld.. Zo leuk! Deed me meteen aan vroeger denken, op De Warren bij de lammetjes in de wei..
Als laatste op het programma stond de Zig Zag Drive. Dit is een drie kilometer lange één richting weg door Gooseberry Hill met adembenemend uitzicht over Perth City. Zoals de naam al laat doorschemeren is het een zig zag weg met nauwe scherpe bochten. Daar hebben we de zonsondergang gezien en ik heb avond foto’s gemaakt van de stad.
Toen zijn we naar de stad gereden, waar we met Marieke, Ayla, Rudy en Jora hadden afgesproken. Marieke en Ayla zijn een week geleden geland in Perth. Marieke vanuit Sydney, Ayla vanuit Nederland via Dubai en Azië. En Rudy en Jora hebben samen rondgereisd door Azië en een gedeelte van Australië. Zij zijn een dag ervoor met de auto aangekomen in Perth. Weer een reünie! Super leuk om Rudy en Jora, die ons op Schiphol hebben uitgezwaaid weer eens te zien. En super leuk om weer met Marieke en Ayla te meeten! We zijn met z’n allen naar het Fringe World Festival gelopen. Dit is een jaarlijks terug kerend kunstfestival in Perth. Waar we na een paar drankjes naar de Silent Disco zijn gegaan. Een grote tent middenin het park, met twee locale dj’s, iedereen draagt een koptelefoon en met de koptelefoon kun je schakelen tussen dj één of dj twee. Lijkt best gek het is stil en je ziet allemaal mensen dansen, geen idee op wat voor muziek. En wij toen we eenmaal binnen waren hadden de grootste lol, beetje schakelen tussen de dj’s en lekker gek dansen…

Zondag ochtend vroeg eruit Trent moest aan het werk. Ik had late dienst en zijn auto nodig. Dus uit bed beetje katerig, Trent naar het werk brengen. Eenmaal weer thuis wat foto’s bewerkt en een wasje gedraaid, belde Trent dat hij eerder vrij was, dus weer in de auto naar Garden Island om hem op te pikken. Weer door de security, over de brug om Trent bij het grote schip op te pikken. We hebben een drankje gedronken bij een vriend die op de basis woont en zijn weer richting huis gegaan. Ik ben op de terug weg gebeld door een vriend vanuit Nederland, wat ik echt super leuk vond! Van sommige vriendschappen weet je gewoon dat het goed zit. Alsof je naast elkaar op de bank zit, je hebt elkaar zoveel te vertellen maar het gevoel dat je elkaar gister nog hebt gezien…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 60914

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: