Australia Day weekend! - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Australia Day weekend! - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Australia Day weekend!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

29 Januari 2014 | Australië, Rockingham

Zaterdag zijn we naar Fremantle gereden, waar we de markt hebben bezocht. Een gezellige overdekte markt met kramen vol decoratie, verzorgingsproducten, verse groenten, fruit en live muziek. Hier hebben we lekker even rond gesneupt. Vervolgens zijn we naar de Little Creatures Brewery gegaan waar de bekende Pale Ale en de Apple Cider worden gebrouwen. De brouwerij is in een grote loods aan het water gevestigd. Het is super leuk ingericht en er wordt hippe lounge en salsa muziek gedraaid. In de loods zit een kleine keuken waar je pizza's en kleine hapjes kunt krijgen. En natuurlijk een bar waar je de heerlijke eigen brouwsels bestellen. We zijn na een tijdje naar een andere markt gelopen, waar ze eten bereiden uit allerlei windstreken. Wij hebben een heerlijk Mexicaanse maaltijd besteld, die we aan het strand hebben gegeten. Gezellig samen, met de wind door de haren en de zon in ons gezicht..

Zondag, Australia Day! Mijn aller eerste! We hadden met een aantal collega’s van Trent afgesproken bij het trein station, waar we in de trein zijn gestapt richting Perth city. Waar ik had afgesproken met Ruth! Mijn vriendinnetje uit Sydney, zij was vrijdag aangekomen bij haar Au Pair gezin in de stad. Na een telefonische stadstoer, haha, zagen we elkaar dan eindelijk weer! We zijn naar The Aviary rooftop bar gegaan, waar we op het dakterras met een aantal lekkere koud biertje bij konden kletsen. Trent wilde een soort van kroegentocht doen zodat we de stad wat beter konden leren kennen. Dus ons volgende stop was aan de overkant van de straat bij The Bohème Pub. Waar we met een biertje en wat hapjes hebben gezeten. Helaas moest Ruth rond vier uur alweer terug naar het gezin want ze moest oppassen in de avond. We hebben haar afgezet bij de bushalte en wij zijn naar The Moon & Sixpence Pub gegaan waar we nog veel meer bier hebben gedronken. Vervolgens zijn we naar The Brass Monkey Hotel gelopen waar we beseften dat het eigenlijk al heel erg laat was. Dus na een biertje zijn we richting Langley Park gelopen waar om acht uur een vuurwerkshow te zien was. Een half uur lang een prachtige vuurwerkshow vanaf het water. Schitterend! Dit was groter dan het vuurwerk dat ik gezien heb met oud en nieuw! Na de show hebben we bij de MC Donalds, die ze hier overigens Macca’s noemen, nog wat gegeten en we hebben de trein naar huis gepakt.

Maandag een nationale vrije dag! Trent en ik hebben uitgeslapen en in de middag zijn we naar het Shoalwater Bay gereden. Dat is onderdeel van een Marine Park, een soort van natuurgebied met stranden en lijmstenen eilanden met onder andere het bekenden Seal en Pinguin Island. Daar hebben we gewandeld, pootjegebaad en op het strand zitten kletsen. Daarna zijn we naar Rockingham centrum gereden waar we een milkshake hebben gehaald en langs het strand en door het park hebben gewandeld. Er was kermis in het park en omdat ik altijd opschep over hoe goed ik ben in schieten, moest dat nu natuurlijk getest worden. Maar ze schieten hier met waardeloze geweren en met kurk.. Haha.. Maar mijn totale score was helemaal niet slecht. Eenmaal thuis hebben we lekker een filmpje gekeken en zijn we vroeg op bed gegaan.

Dinsdag heb ik op internet gezocht naar banen die een tweede jaarvisum opleveren. Want ik wil mijn verblijf hier graag met nog een jaar verlengen. Ik wil nog een jaar in dit prachtige land werken, wonen en reizen. En wat misschien wel het belangrijkste is dat ik wil uitzoeken hoe, wat en vooral waar ik mijn toekomst zie. Om alle wegen open te houden zal ik een tweede jaar visum moeten verkrijgen om samen met Trent in De facto te gaan, een soort van geregistreerd partnerschap om überhaupt kans te maken op een verblijfsvergunning. Het zijn zaken waar we liever nog helemaal niet over na willen denken maar we zullen wel moeten. Ik weet zeker dat veel van mijn neven en nichten weten waar ik het over heb..
Maar goed ik heb mijn CV weer bijgewerkt. Trent heeft er in de avond een kritische blik op geworpen en wat aanpassingen gedaan. Ik heb een selectie gemaakt van de leukste advertenties op Gumtree, het Australische Marktplaats. En ik heb een aantal boerderijen en Au Pair gezinnen benaderd via de mail, hopelijk ontvang ik snel een reactie en mag ik per 3 maart weer een nieuw avontuur aangaan. Na het eten heb ik weer eens met mijn lieve zusje geskypt. We kletsen dan al gauw weer een uur vol. Heerlijk! Ik wil iedereen bedanken die mijn reis nog steeds volgt via deze blog en ik vind het dan ook erg leuk dat ik van jullie al die lieve en attente reacties, mailtjes, whats appjes, foto’s en dergelijke mag ontvangen. Zo blijf ik ook een beetje op de hoogte van de dingen die er in jullie leven spelen. Want een ding is zeker ik ben jullie echt niet vergeten!

  • 02 Februari 2014 - 13:24

    Alie Heeres:

    Dag lieve nynke, eindelijk tijd om een berichtje te sturen. Wat mooi om je reisverslag te lezen en zo toch dicht bij je te blijven. Heerlijk dat je weer liefde in je leven hebt gevonden. En wat goed van je dat je er over denkt er nog een jaar aan vast te knopen. Met alles wat ik gelezen heb had ik niet anders verwacht. Het is net of je daar zo past in dat land. Natuurlijk blijft het gemis er, maar het zo mooi om zo'n avontuur aan te gaan. Je moet maar zo denken, ik kan altijd weer terug.
    Mooi is ook om het land door jou ogen en camera te zien. Ik kijk op zaterdag altijd naar Al you need is love van Robert ten Brink. Hij gaat in deze show met Nederlanders Down Under. Prachtige beelden vanuit heel Australie. Zo mooi.
    Ga proberen elke week jouw verslag te lezen en even een berichtje terug te doen.
    Ik weet niet wat je van jeen al gehoord heb over onze rik, probeer zoveel mogelijk jou te betrekken als er iets is, maar weet niet of dit altijd lukt.
    Rik heeft afgelopen maandag een andere (grotere) canule gekregen. Veel te groot en de KNO arts had zich hier echt op verkeken. de dagen daarna ging het niet echt beter met onze rik. Hij kon niet meer praten, drinken en eten en wij zagen hem alleen maar achteruit gaan. Jeen en ik hebben woensdagmorgen besloten dat dit niet zo langer kon en het ziekenhuis gebeld. We hebben hun laten merken dat dit zo niet langer kon en diezelfde middag waren we weer in Groningen voor een andere canule die 2 maten kleiner was dan die rik er toen in had. Het kon dus toch anders.
    Het gaat nu met kleine stapjes vooruit en we hopen dat rik morgen weer naar school kan. We zijn er nog niet, maar we gaan hem weer liefdevol verzorgen en je weet dan komt dat ook weer goed.
    Lieve nynke, geniet van alles wat er op je pad komt, en van trent, dit is een kans die je beide handen aan moet grijpen. We blijven van je houden of je nu daar of hier bent.
    Dikke kus en knuffels van ons hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 60925

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: