Job hunt rewarded - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Job hunt rewarded - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Job hunt rewarded

Blijf op de hoogte en volg Nynke

10 Augustus 2014 | Australië, Rockingham

Zaterdag ochtend hadden we geen wekker gezet, Trent was vroeg wakker en bracht me een ontbijtje op bed. Na een douche zijn we in de auto gestapt en richting Fremantle gereden. Het was heerlijk zonnig weer, het beloofde een warme dag te worden. Toen we door Fremantle reden hebben we weer allemaal nieuwe kleine cafeetjes ontdekt. We hadden dit keer de auto bij het trein station geparkeerd en zijn via de andere kant Freo in gelopen. Ik had een tijdje geleden een hele coole ouderwetse barbershop gevonden. De mannen kwamen naar buiten met hippe kapsels en waren strak geschoren. Ik wist dat Trent dit helemaal gaaf zou vinden en hij wilde voor zijn trip nog even geknipt worden. Dus we zijn naar de salon gelopen en hebben een afspraak gemaakt. We hadden nog een uurtje voordat hij terug moest zijn en we zijn bij een super leuk nieuw cafeetje naar binnen gelopen. De cafeetjes hier zijn geen kroegen zoals thuis, het zijn koffie cafe’s of brunch tentjes. Al deze tentjes zijn super bijzonder ingericht, allemaal in eclectische stijl. Als je binnenloopt ruik je de vers gemalen koffie, de thee’s en smooties worden vers gemaakt en het ontbijt en de lunch is vaak biologisch. Na een spicy chai thee en een vers croissantje zijn we terug gelopen naar de barbershop. De barbershop is de oudste barbershop van Australië. Trent z’n haar werd gewassen, hij kreeg een hoofd massage en mocht in de kappersstoel plaats nemen. Zijn barber stelde een aantal vragen en begon met het scheren en knippen van zijn haar. Vervolgens werd zijn baard getrimd en met het mes bij gewerkt. Een warme stoomende handdoek werd over zijn gezicht gehaald en tot slot werd zijn haar in model gebracht. Na zo’n 45 minuten liep hij als herboren de salon uit, met een super cool kapsel!

We zijn naar de markt gelopen waar we wat hebben rond geslenterd en een heerlijke paella hebben gegeten. We zijn langs de meubel maker gelopen, waar we altijd even een kijkje nemen en we zijn richting het shipwreck museum gelopen. Dit museum wilden we beiden al een tijdje bezoeken. De entree is gratis en er zijn ontzettend veel onderdelen van het Nederlandse Batavia schip te bezichtigen. Een gids gaf ons een tour en vertelde van alles over de historie van het VOC en de Batavia, het was erg interessant. Toen we weer naar buiten liepen besloten we om een biertje te doen bij Little Creatures. In het begin van de avond zijn we terug naar huis gereden hebben we samen gekookt en een filmpje gekeken.

Zondag ochtend om 6 uur ging de wekker, Trent had duty en moest om 7:30 weer op het schip aanwezig zijn. Hij heeft z’n tas gepakt en ik heb hem op zijn werk afgezet, ik wist dat ik hem die avond nog even ging zien, maar toch voelde het vervelend om weer afscheid van elkaar te moeten nemen. Ook al is het dit keer maar voor twee weken..
Toen ik thuis kwam heb ik lekker in huis om gerommeld, uitgebreid gedoucht en na de lunch ben ik richting Fremantle gereden. Het was heerlijk zonnig weer en veel mensen waren onderweg. Ik had om twee uur een afspraak bij de tattoo shop. Het kleine ankertje op mijn pols, wat ik had laten zetten in Mornington, was al helemaal vervaagd. Dus die werd vandaag bijgewerkt en er werd een touw om het ankertje gezet. In een klein uurtje was alles geregeld, de tattoo was bijgewerkt en ik liep helemaal happy de deur uit. Onderweg naar Rockingham heb ik wat eten opgepikt en ben ik richting Garden Island gereden. Toen ik bij de werf aankwam stond Trent al op the gangway te wachten. Ik werd aangemeld en we zijn naar zijn hut gegaan, waar we samen hebben gegeten. Normaal gesproken mogen bezoekers niet zomaar het schip op, maar Trent en ik wilden nog even wat tijd samen door brengen en hadden even lak aan de regels. Ik had nog nooit een diner voor twee op een marine schip gehad en vond het wel een bijzondere date.
Als ik op het schip ben verteld Trent me altijd van alles over het leven aan boord. Dit vind ik erg fijn, want het is soms lastig om voor te tellen hoe zijn leven er aan boord uit ziet. En door mijn bezoekjes krijg ik beetje bij beetje een beter beeld van wat zijn werk eigenlijk inhoud. Na ander half uur was het voor mij echt tijd om te gaan, Trent moest op bed om nog een paar uurtjes slaap te pakken voor zijn nacht dienst begon. We zijn samen naar de auto gelopen en hebben afscheid genomen..

Ik begon de week weer met een training hardlopen. Als ik klaar ben doe ik wat rek en strek oefeningen, drink ik een glas water en duik ik onder de douche. Ik had nog wat vers fruit in huis en ik heb voor mezelf een fruit salade gemaakt. Heerlijk! In de middag ben ik de stad ingereden en heb ik een mooie grote palm voor in ons huis gekocht. Hij vult de leegte in ons huisje een beetje op en het lijkt meteen stukken gezelliger. In de avond heb ik gekookt en ben ik op de bank geploft en heb ik naar Het Blok gekeken. Wat zich in een groot kantoorpand in Melbourne afspeelt er zijn vijf teams die tegen elkaar strijden.

Dinsdag ochtend, het was heerlijk weer. Er stonden beneden nog twee dozen met kleding van Trent te wachten om uitgepakt te worden. Ik heb z’n kleding uitgepakt, gewassen en buiten gehangen. Ik vind het zo fijn als je de was weer buiten kan hangen. Het ruikt altijd zo lekker fris. Daarna heb ik een paar CV’s achter gelaten bij cafeetjes en ik moest nog wat boodschappen doen. Toen ik langs twee verkopers liep en zij me aanspraken stopte ik. Normaal hou ik er niet zo van als ze je aanspreken en van alles proberen aan te smeren, helemaal niet omdat ik vaak lekker in gedachten ben. Maar deze twee jongens waren erg spontaan en we hebben zo een half uur staan kletsen over van alles en nog wat, zonder dat ze een woord over een lidmanschap hebben gesproken. Toen ik thuis kwam heb ik gekookt en ben ik weer op de bank geploft. Het Blok kwam weer op tv en dat wilde ik niet missen. En net voordat ik op bed ging kreeg ik een onverwachts telefoontje van Trent, die me even een goede nacht wilde toewensen..

Woensdag mijn tweede training hardlopen van deze week. Het was heerlijk weer en ik had er dan ook geen problemen mee om lekker naar het strand te rennen. Lekker over de boulevard, met het hoofd in de zon en de wind door m’n haren. Een heerlijk begin van de dag. Ik had in de middag met Liora en Nanda afgesproken in Kings Park. We zouden picknickenen we hadden alle drie wat mee gebracht voor de lunch. Liora had als dessert een Nederlandse appeltaart gebakken! We zaten lekker op het gras, in de zon met het uitzicht over de skyline van Perth. Ik vond het super leuk om weer even Nederlands te kletsen. We zitten alle drie een beetje in dezelfde situatie, we zijn alle drie ver verwijderd van onze familie en vrienden in Nederland, we zijn verliefd geworden op een Australiër en zijn bezig met visa’s etc. Liora en Nanda zijn al wat verder in hun proces. Maar het is fijn om met mensen te praten die weten wat je door maakt en die je wat meer kunnen vertellen over het proces. We hebben uren zitten kletsen en voordat we het wisten was het alweer 16:30 en besloten we naar huis te gaan.

Donderdag ochtend belde Peter, mijn oude farm manager. Hij wilde graag weten hoe het met mij ging en wat ik allemaal deed tegenwoordig. We hebben het over het reilen en zeilen op de boerderij gehad en hij vertelde mij dat ze mij daar erg missen en dat hij me graag weer aan het werk willen hebben. Verder hebben we even over onze hobby fotografie gesproken en een aantal plannen gemaakt. Ik heb in de middag weer een aantal CV’s uitgedeeld en ben naar Dan gereden voor een bakje thee. Het was erg gezellig, voordat we het wisten was het etenstijd dus hebben we voor het avond eten een pizza besteld en op de bank een filmpje gekeken.

Vrijdag in de morgen ben ik weer te hardlopen geweest, ik ben al weer lekker aan het opbouwen en het voelt goed. Na een warme douche werd ik gebeld door Latitude 32, een luxe steak en vis restaurant in Rockingham. Ze hadden m’n CV door gelezen en belangstelling, als ik wilde kon ik die avond een trial doen van 18 tot 20 uur. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik binnen kwam werd ik vriendelijk onthaald en kreeg ik een korte rondleiding. Ik kreeg m’n werk kleding en heb me omgekleed. Ik liep vandaag met Sarah mee, een spontane, jonge vrouw van 33 jaar. We hadden een leuke klik met elkaar en ze heeft me het een en ander uitgelegd. Als ik het aandurfde mocht ik mijn eigen tafels gaan bedienen en dat vond ik geen probleem. Dus voordat ik het wist was het acht uur en zat mijn trial er al op. Ik werd door een van de managers mee naar buiten genomen en we hebben een kort evaluatie gesprekje gehad. De trial ging naar mijn idee goed en ook de manager was erg positief. De volgende dag zou ik een telefoontje krijgen met de uitslag.

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en in de middag ben ik richting Dan en Melissa gereden. Vandaag zou ik op hun anderhalf jaar oude zoontje Teddy passen. Het was de eerste keer sinds de geboorte van Teddy dat Dan en Mel samen uit gingen. Ze hadden een bruiloft in Kings Park en zouden de hele dag onder de pannen zijn. Terwijl Dan en Mel zich aan het klaar maken waren kon Teddy mooi aan mij wennen. En toen zij eenmaal weg gingen stonden Teddy en ik hun buiten uit te zwaaien. We hebben wat fruit gegeten en zijn met de kinderwagen en de hond naar de speeltuin gelopen. Er waren een aantal andere kinderen aan het spelen en Teddy vond het allemaal reuze interessant. En toen we eenmaal het klimrek en de glijbaan hadden uitgevonden was het klaar. We zijn naar een uurtje spelen weer richting huis gelopen.
Toen we thuis kwamen werd ik gebeld door Latitude 32 met het bericht dat ik was aan genomen. Ze waren zeer tevreden met mijn trial en vroegen of ik vanaf volgende week kon beginnen. Ik was erg blij met dit nieuws en kan niet wachten om weer lekker aan het werk te zijn. Hopelijk maak ik wat vrienden in de omgeving. Want nu we hier zo settelen zou het fijn zijn om een paar mensen om me heen te hebben waar ik eens een drankje mee kan doen.
Teddy heeft wat yoghurt gegeten en toen zou ik hem op bed brengen. Maar meneer had het niet zo in gedachten om te slapen. Teddy klom uit bed en ging in zijn kast zitten rommelen. Dus de trappelzak maar weer uit, de kleren aan en dan nog maar even spelen. Op een gegeven moment begon hij wat te dralen, ik heb de tv aangezet, hem bij me op schoot gezet en binnen no time lag hij in mijn armen te slapen. Om 17 uur ben ik begonnen met koken, Teddy heeft een spelletje op de Ipad gespeeld. Daarna heeft hij lekker gegeten, hij leek de broccoli niet zo lekker te vinden, want die werden uit het bord gevist en aan de hond gevoerd. Maar de hond leek dat helemaal niet erg te vinden. Na het eten kreeg Teddy een schone kont en toen was het bedtijd. Hij is meteen als een blok in slaap gevallen. Ik heb de hond gevoerd, het kippenhok afgesloten, een pizza besteld en de rest van de avond lekker op de bank gehangen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 60937

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: