International fleet review weekend! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu International fleet review weekend! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

International fleet review weekend!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

07 Oktober 2013 | Australië, Ultimo

Woensdag ochtend hebben we eens lekker uitgeslapen. Het was een beetje een dubbele dag. Ons lieve huisgenootje Yvonne zou 's avonds vertrekken. Ze is begonnen aan haar reis langs de oostkust. Ze reist met de Greyhound bus in zes weken richting Cairns. Dus woensdag zijn we met z'n allen Sydney in geweest, we hebben een bezoek gebracht aan Madam Tussauds. Hier staan zo'n 80 wassen beelden van allemaal bekende wereldburgers. Wij hebben even heerlijk de toerist uitgehangen! Zijn met alle poppen op de foto geweest. Hebben de meest bekende en knapste mannen geknuffelt en gekust.. In sterke superhelden hun armen gestaan. Haha.. Heerlijk!
En aan het eind van de route stond zo'n foto hokje en daar hebben we, na heel wat passen, meten en gekke bekken trekken uiteindelijk een hele fotosessie gedaan met z'n vijven.
Vanuit Madam Tussauds zijn we naar een Italiaans restaurant gelopen, waar we heerlijk uitgebreid hebben gegeten. Even geen backpackers style. Maar even gezellig met cocktails en meerdere gangen dineren.
Na het eten zijn we met Yvonne ri de bus gelopen om haar uit te zwaaien. Het was wel even een emotioneel afscheid. Het is best wel raar dat je je in zo'n korte tijd zo kunt hechten aan mensen.. Maar goed, lang leven de sociale media!
Toen we thuis kwamen hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje stappen in Scary Canary. Een leuk backpackers club in de stad. We hebben hier lekker gedanst en zijn tot in de vroege uurtjes door gegaan.

Donderdag ochtend hebben we ons appartementje maar eens wat opgeruimd. Het matras op de vloer kon eruit, de kleding kast hebben we schoongemaakt en onze backpacks leeg gehaald. Wauw ineens hadden we zeeen van ruimte! Heerlijk!
In de avond zijn Nicky en ik samen naar Ivy's vertrokken. Dat is die club met dat grote zwembad op het dak. En ook nu was het even vet als de eerste keer dat we waren.. Wauw wat een coole club! We hebben met heel veel locals gesproken die avond. En uiteindelijk zijn we na sluitingstijd, samen met twee zakenmannen, ri Kings Cross gereden om daar verder te feesten. Daar zijn we naar Goldfish geweest, een grote club waar veel dance muziek gedraaid word. Daar hebben de mannen ons getrakteerd op allemaal lokale drankjes. Want natuurlijk moet je wel een beetje inburgeren ;p
Na de tijd hebben we de beste rode wijn ever gedronken, bij een van de mannen thuis, op het balkon met het uitzicht op het Opera house en de Harbour Bridge. Echt wauw!
Het was inmiddels al later in de ochtend en dus zijn we na de fles rode wijn richting een leuk koffie café gegaan om daar te ontbijten. Na het ontbijt zijn we thuis gebracht, een snelle douche en hup Nick en ik moesten weer aan het werk.. Pff wat was de vrijdag een lange dag...

Omdat op het werk een belangrijke weekend op de planning stond zijn we uit het werk maar thuis gebleven om een goede nacht slaap te pakken.

Afgelopen weekend was het International fleet review weekend, een groot event wat in teken staat van het 100 jarig bestaan van de Navi. Er liggen allemaal grote marine schepen in de haven en overal kom je mariniers tegen. Zaterdag avond was er een grote vuurwerkshow. Ons restaurant zat bommetje vol! Afgeladen, maar wat een sfeer!

Zaterdag na werktijd hebben we met wat collega's een borrel gedaan en dat knalde er wel in.. Dus hebben we ons toch weer over laten halen en zijn we, ik en m'n roomies, met cheffie Josh en twee Italiaanse collega's, Daniel en Eduardo, naar de club Goldfish vertrokken. Het was eigenlijk al veels te laat en de klok ging een uur terug, naar de zomertijd. Dus ook nu weer een te kort nachtje.

Zondag na onze dienst was iedereen doodmoe, maar we hadden het weekend overleeft! Dat moest gevierd worden! Dus met de collega's aan de borrel.. We zijn met de hele groep ri een danscafe gelopen, vlakbij ons werk. Zo bijzonder om met zoveel verschillende mensen, uit allerlei verschillende landen, met verschillende geaardheden en geloofovertuigingen uit te gaan en je dan toch geaccepteerd en zo thuis te voelen..

En daar gaat het om en dat is wat ik zoek.. Gewoon kunnen zijn wie je bent, zonder veroordeling, doen wat goed voelt, zonder stempel. De ruimte krijgen om uit te zoeken wie ik ben en wat ik wil..

  • 07 Oktober 2013 - 07:42

    Willie:

    ha nynke
    wat mooie verhalen over australie
    je geniet!!! blijf jullie volgen!!
    groetjes henk en wil

  • 07 Oktober 2013 - 10:59

    Reiny Van Der Staaij :

    Ha Nynke ,

    Wat geweldig om zo op de hoogte te blijven van jou verblijf daar.
    Na zo n verslag van jou zitten we echt mee te genieten, fijn dat alles goed gaat .
    We blijven je volgen en pas goed op jezelf.

    Wij genieten hier ook van een prachtig najaar, ook nu is het weer een stralende dag .

    Heb je al bijzondere foto's kunnen maken? ben best wel benieuwd.

    Liefs Reiny.


  • 07 Oktober 2013 - 13:18

    Jeanne:

    Hoi Nynke

    Je vermaakt je goed daar down under lees ik.
    Wel jammer dat je je heit al 2 weken niet hebt kunnen spreken
    maar dat komt wel weer.
    En ja gewoon kunnen zijn wie je bent is heel belangrijk.
    Geniet van je leven daar en tot snel.

    Liefs Jeanne xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 60953

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: