Een maand in Sydney.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Een maand in Sydney.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Een maand in Sydney..

Blijf op de hoogte en volg Nynke

11 Oktober 2013 | Australië, Ultimo

En op maandag was ik dan eindelijk weer een dag vrij! Heerlijk, we hebben uitgeslapen en tot op de namiddag lekker thuis omgehangen.
Zaterdag avond heb ik op het werk, een paar mariniers uit Perth ontmoet en deze mannen hebben ons uitgenodigd om op hun schip te komen.
Tijdens de Fleet Review waren alle toegangskaarten uitverkocht en zijn op sommige dagen zelfs 2 miljoen bezoekers geweest.
Dus maandag middag zijn we richting de schepen vertrokken en hebben we een private toer gehad. Ik heb nog meer respect gekregen voor de mariniers, jeetje zit je dan weken op zo'n schip, je kan geen kant op. Maar de meeste indruk hebben de mariniers in pak achter gelaten. Haha.. Vrouwen..
Na ons bezoek aan het grote schip zijn we richting het centrum gelopen, waar we hebben gegeten met z'n drietjes. In de avond zijn we thuis gebleven, even een avondje thuis op de bank, flmpje kijken.
Dinsdag ochtend hebben we ook uitgeslapen en thuis omgehangen, boodschapjes gedaan, wasjes gedraaid enzo. Jaja want er moet soms ook wat gebeuren. Daarna heb ik samen met de meiden zitten tutten, want ik had in de avond een date, wat en lol! Ik voelde me heel erg overdressed. Maar goed ook achter af. Ik ben met een van de mariniers die ons een rondleiding heeft gegeven uit eten geweest en waarschijnlijk hebben we bij een van de meest fancy restaurants van Sydney gegeten. We hadden uitzicht op het Opera House tijdens de zonsondergang.. Best leuk georganiseerd toch?! Haha.. Na een goede fles wijn te hebben uitgezocht, heb ik voor het eerst in m'n leven oesters gegeten.. Ieuw dacht ik.. Maar fuck it, maar gewoon proberen, wie doet me wat.. En ik vond ze werkelijk heerlijk, waarschijnlijk kun je ze ook niet verser krijgen dan in dit restaurant. We hebben heerlijk gegeten en uren zitten kletsen. Het was in de avond nogal koud geworden en dus heeft Trent me na het eten mee genomen naar een koffie café, waar je werkelijk de lekkerste chocolademelk kan krijgen die je je maar kunt bedenken..
Op woensdag had ik een korte werkdag op het programma staan van 10:30-17 uur. Het was erg rustig op het werk.
In de avond ben ik weer met Trent op date geweest, we zijn naar de bios geweest. Naar het Imax theatre, dit theater heeft werelds grootste beeldscherm, met een oppervlakte van 1051 m2. Echt bizar groot!
Donderdag hoefde ik pas om vijf uur te beginnen met werk. Dus in de ochtend uitgeslapen, nouja uitgeslapen.. Lol ;p
Later die middag heb ik met Amber en Ruth in het park gezeten, het was zoo warm we konden wel weg smelten, we hebben geluncht en daarna moest ik weer richting het werk. Ook gister was het erg rustig op het werk. Afgelopen nacht ben ik met wat collega's naar Ivy's vertrokken. Het was super druk, dus kon m'n huisgenootjes niet vinden. En toen kwam ik Marieke, Lars en Luc ineens tegen. Zo leuk om hun weer even te zien.
Rihanna was VIP gast die avond en had een tafel bij het zwembad. Marieke en ik hebben ons zelf even uitgenodigd en door onze goede netwerk kwaliteiten hebben we een poosje vlakbij haar gezeten, we mochten helaas geen foto's maken. Maar dit was toch wel erg gaaf!
Na het stappen ben ik nog naar de haven gegaan om afscheid te nemen van Trent. Ze zijn nu onderweg naar Perth, na zijn missie van bijna 5 maanden is hij vanaf volgende week weer thuis.

Ik besefte me gister dat ik hier alweer een maand ben! Dus nog elf maanden te gaan.. Wat gaat het allemaal snel! En wat vermaak ik me hier goed. Ik heb nog geen heimwee gehad, ondanks dat ik sommige mensen mis.. Diegenen weten dit ook.. Ik hou van jullie!
Maar ik ben ook m'n hart verloren aan deze prachtige stad!

• 11 Oktober 2013 - 06:30

Marieke:

Hahaha netwerk kwaliteiten ;) machtig mooi avondje Dacht ik zo!

• 11 Oktober 2013 - 09:36

Hester:

Ooh meid wat heerlijk om dit te lezen, ben zo blij voor je dat het je zo goed bevalt!
    Blijf genieten, dit wou je al zo lang en nu gebeurt het!
    Liefs Hester