Waar een weekje vakantie al niet goed voor is.. - Reisverslag uit Busselton, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Waar een weekje vakantie al niet goed voor is.. - Reisverslag uit Busselton, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Waar een weekje vakantie al niet goed voor is..

Blijf op de hoogte en volg Nynke

26 Oktober 2013 | Australië, Busselton

Zaterdag was m'n laatste dagje werken voor de vakantie. Vol energie ging ik aan de bak. Het was een gezellige dag, de tijd vloog voorbij en voordat ik het wist zat m'n dienst erop.
Ik heb na mijn werk afscheid genomen van een van mijn collega's want hij vertrekt tijdens mijn vakantie naar Azie. Ik heb eerlijk gezegd even een traantje gelaten.. Het blijft vervelend om afscheid te nemen. Op een of andere manier ben je zo snel close met elkaar. Iedereen is met een reden onderweg en dat is wat je bind..
Amber, Nicky en Ruth hebben me bij het werk opgepikt en we zijn naar Cargo gelopen. Cargo is een bar in de Darling Harbour, vlakbij m'n werk. Een vriend van ons moest die avond draaien.

Zondag heb ik uitgeslapen, m'n kleding gewassen en m'n tas gepakt. Ik heb de meiden gemeet in Bondi waar we een afscheidsdiner hadden. Want jawel ik ga een week naar Perth. Zo is er altijd een reden voor een uitje te bedenken toch? In de avond hoorde ik dat m'n vlucht gecanceld was. Dus ik baalde als een stekker, ik dacht dat het mis door de bosbranden kwam waar we in de stad bijna geen last van ondervinden. Wat de uiteindelijke reden ook is geweest, ik kreeg na een belletje te horen dat ik maandag middag kon vliegen. Zondag avond vroeg op bed en maandag dan in de bus ri het vliegveld.

Daar zat ik dan weer met m'n backpack.. Na vijf uurtjes vliegen kwam ik aan op de luchthaven van Perth. Een mooie kleine luchthaven en meteen zag ik Trent zitten. Tas in de auto en gaan. Toen we bij het huis aankwamen hadden de andere jongens de bbq al aan staan. We hebben een heerlijke steak gegeten met aardappels en veel groenten. Het was erg gezellig om iedereen weer te zien. Die avond was ik gebroken van het reizen en het tijdsverschil, Perth scheelt drie uren met Sydney. Dus na een douche hebben we een filmpje gekeken en zijn we vroeg op bed gegaan.

De volgende dag stond er niet veel op het programma, ik heb uitgeslapen en was zelfs in de gelegenheid om een aflevering van GTST te kijken (die van 10-09-2013).. Na een douche zijn we richting de stad gereden, daar hebben we gebruncht en zijn we naar de T2tea shop gegaan. Dit is een enorme thee winkel met heel veel verschillende verse thee soorten. Trent weet hoeveel ik van thee hou en dus heb ik twee lokale thee soorten kado gekregen. Daarna zijn we doorgereden naar Freemantel, een klein vissersplaatsje verder op. Daar hebben we een wandeling gemaakt en uiteindeljik hebben we oesters gegeten en een lokaal gebrouwen biertje gedronken bij een restaurantje aan het water in de haven.

Woensdag heeft Trent me mee genomen naar Cottesloe Beach een mooi strand vlakbij, we hebben in de zon gebruncht en een wandeling gemaakt. Daarna zijn we door gereden naar het Kings Parc. Het park ligt hoog waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de skyline van Perth. Er staan bijzondere oorlogsmonumenten. Ik heb wat foto's geschoten, we hebben een wandeling gemaakt en een bakje thee gedronken. Daarna zijn we de stad in gereden. We hebben een stop gemaakt bij de Bell tower. Een toren van 82,5 meter hoog, waar 12 klokken inhangen en dat maakt de Bell tower tot het grootste muziek instrument van de wereld. Vanuit daar zijn we langs de kust naar Mandurah gereden waar we chocolade fondue hebben gehad. De terug weg heb ik gereden, m'n eerste keer aan de verkeerde kant van de weg.. Best even wennen..

Donderdag zijn we richting Margaret River gereden. Een regio bekend om de vele wijngaarden. We verbleven in Busselton. Bij aankomst was het al avond, dus zijn we na het inchecken richting een restaurantje gelopen. Het restaurant waar we hebben gegeten heet Alforno, het heeft een Europees menu en de eigenaren zijn Nederlands. In de avond hebben we rode wijn gedronken en zijn we vroeg op bed gegaan.

Vrijdag ochtend zijn we vroeg opgestaan, want er stond een druk dagje gepland. We wilden National Parc Cape Leeuwin en zijn omgeving gaan verkennen. We zijn naar Augusta gereden een prachtig plaatsje in het zuiden van WA. We hebben een uurtje rondgehangen op een klein strandje, Skippy rock genaamd. Er waren geen mensen, het was prachtig weer en de plek was magisch. Ik heb heel wat foto's kunnen maken. Vanuit daar zijn we richting het meest zuid westelijke punt van Australie gereden, daar waar de Indian en Southern Ocean samen komen. We hebben een toer gehad in de vuurtoren Cape Leeuwin. In deze prachtige vuurtoren zijn veel Nederlandse invloeden terug te vinden. Langs de gehele westkant van Australië. Daarom wordt de westkant vaak de Dutch side genoemd door de vele Nederlandse invloeden vanuit de VOC tijd en de oorlog in Nederlands Indie. Na deze interessante ochtend zijn we door het national parc gereden en hebben we een kijkje genomen in de Mammoet Caves. De op drie na grootste grot van de wereld. Na de tour hebben we buiten een wandeling gemaakt, waar we vanuit het niets oog in oog kwamen te staan met een kangaroo.. We hebben elkaar een paar seconden aangekeken en het beest hipte weer weg. Ik wist niet dat kangaroo's zo groot konden zijn..
We zijn vanuit daar richting de Lavender farm gereden, waar prachtige lavendel velden moesten zijn.. Maar helaas waren de velden geruimd en hebben we alleen een kijkje kunnen nemen in de winkel. Daarna zijn we weer richting ons hotel gereden om ons klaar te maken voor het diner. We hebben gegeten bij een restaurant in de haven, met zee zicht. We hebben plaatselijke wijn gedronken en oesters gegeten. Ik geloof m'n nieuwe verslaving op rode wijn, chocolade en thee na dan.. Ja heit rode wijn! Oja en mem ik heb ook asperges gehad deze week, ze waren heerlijk! Dus die kun je weer aan de lijst toevoegen.. Blijft er alleen rabarber over.. Maar dat ter zijde.. We hebben gezellig zitten te kletsen, zonder dat we het door hadden waren we de laatsen in het restaurant, bijna al het personeel was naar huis.. En als ik op m'n werk ergens een hekel aan heb.. Oeps!

Vandaag was het weer vroeg dag. We hebben ontbeten in het zonnetje bij de chocolade fabriek en ja dat ontbijt was natuurlijk iets van chocolade. Daarna zijn we bij een bedrijven geweest waar we proeverijen hebben gedaan van o.a. streek likeuren, olijven, kazen etc. Vanuit daar zijn we naar Voyer Estate gereden. Dit is een grote wijngaard, we hebben vanalles mogen bekijken en zes streek wijnen kunnen proeven, wit en rood. Dit was erg leuk en interessant om te doen. Een beetje aangeschoten zijn we richting het dorpje vertrokken, waar we hebben geluncht. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan een Nederlandse kennis. Zij woont nu 15 jaar in Australië, na verliefd te zijn geworden op een Kiwi, iemand uit Nieuw Zeeland. We werden warm onthaald en zijn na een bakje thee weer richting Perth vertrokken.. Helaas zit mijn weekje Perth er weer bijna op..

Ik ben nu nog verliefder geworden op dit land en ik kan oprecht zeggen dat ik geniet van mijn leventje hier. Ik geniet van de zon, het lekker eten en drinken maar vooral van alle lieve nieuwe dierbare mensen om me heen..

  • 26 Oktober 2013 - 19:57

    Saskia:

    Hest t mooi voor elkoar der popke en leuk om te lesen dast mien tip folge hest!
    Tiid giit sa snel hjir en der ljuw k ek.Bin oare wieke wer ien frieslan en sil date mei savje en hopelijk sjuch k jantsje ek eem.
    Gean no richting d kriest en bin stiekem ol bitsje spultsjes versamelje.
    Joen lekker op de bank mei bonbons mien nije thee spultsjes en een filmke.
    Ik sit ol klear voor ast wer thus bist!!
    Mis die pop mar bin ek sa wiis dast dit dust.
    Kun net wachtsje op us hello goodbye moment!♥♡♥♡♥♡♥

  • 26 Oktober 2013 - 23:38

    Anna Nijdam :

    Leuk om je reisverslag te lezen nynke... Wat een geweldig avontuur

  • 27 Oktober 2013 - 19:02

    Thea:

    Hey Nynke! Leuk die ferslagen fan dy! Lekker geniete der!! Tut fan my en de mantsjes

  • 30 Oktober 2013 - 16:50

    Sytske:

    Hè fanke, haast ut best mei de sin. Helaas is is face time moment noch net lukt. Gau mar ffkes wer perbjerje. De verhalen binne super om te lesen wot beleefst der un soart. Ik noch drok an ut leren mar ut ein is ein sicht. Hoar die op de hugte. Volle wille noch der en we hjerre snel wer. Dikke tut

  • 31 Oktober 2013 - 00:35

    Nynke Broersma:

    Ooh klinkt sa gesellich Sas! Soe ek graag san jûn mei dei diele wolle. Efkes lekker bijkletse oppe bank. En ûs Hello Goodbye moment dat gjit idd fêst hûrder dan we tinke. Tenminsten hjir wol. Ha noch tsien maanden te gean. En de komende periode sil idd wol omfleane..

    Leuk Annie en Thea dat jim my sa wat folgje. Gjit alles goed mei jim?

    En Sytsie! Wij moate nedich facetime, mar jim wintertiid en ûs simmertiid makket een tiidsferskil fan tsien oeren no en das lêstich plannen.. Thnks skât!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 60950

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: