Trial! - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Trial! - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Trial!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

09 Januari 2014 | Australië, Rockingham

Maandag had Trent nog vrij. We zijn een stuk gaan toeren, hij heeft me van alles in de omgeving laten zien. We hebben op de terug weg boodschappen gedaan en ik heb die avond lasagne gekookt voor ons allen. Om jullie even een impressie te geven, ik woon nu in Rockingham, in de wijk Baldivis. Ik woon samen met Trent en twee andere mariniers, Dan en Matt. Matt heeft een vriendin Jess, die hier ook regelmatig is. En we hebben een hond, Jasper.
Rockingham is een stadje met ongeveer 100.000 inwoners, gelegen aan de kust ten zuidwesten van Perth. Dit ligt in de staat WA, Western Australia. Rockingham heeft de enige onderzeeër basis en de grootste marine vloot basis van noord west Australië. En dat is de reden dat Trent hier woont. En een leuke bijkomstigheid is dat WA bekend staat om zijn lange, zonnige dagen, blauwe luchten en fantastische stranden..

Goed, dinsdag ochtend ging de wekker vroeg, Trent moest aan het werk. hij had een 24 uurs dienst. En om 7 uur is hij richting het werk vertrokken. Ik heb hem uitgezwaaid en omdat ik toch wakker was besloot ik om te gaan hardlopen. Zo kon ik weer wat doen aan mijn conditie en de buurt een beetje verkennen. Na zo'n 3 km ben ik gestopt omdat ik geen idee had waar ik was en heb ik nog zo'n kilometer gewandeld om thuis te komen. Na een douche was ik dan echt wakker en heb ik op internet naar werk gezocht. Ik heb een paar emails gestuurd naar gezinnen die opzoek zijn naar een fulltime nanny. En ik heb een aantal leuke restaurantjes gevonden die opzoek zijn naar mensen achter de bar of in de bediening. Ik heb na het zoeken een aantal afleveringen van GTST gekeken, want ik heb nog zoveel in te halen en ik heb eindelijk goed internet! Daarna ben ik begonnen met het uitpakken van mijn backpack, heerlijk! Uiteindelijk verveelde ik me een beetje, Dan ging naar de kapper in het winkel centrum en ik ben mee gegaan. Terwijl hij bij de kapper zat heb ik rond gedwaald in een boekenwinkel, heerlijk even sneupen, lezen en geïnspireerd raken. Uiteindelijk kwam ik een klein Engels-Nederlands woordenboek tegen en die heb ik natuurlijk gekocht, speciaal voor Trent. Daarna hebben Dan en ik boodschappen gehaald en samen gekookt, gebakken zalm, asperges en gepofte aardappelen stonden op het menu. In de avond heb ik met een bakje thee weer een aflevering van GTST gekeken en ben ik vroeg gaan slapen.

Woensdag eind van de ochtend kwam Trent thuis van het werk. Ik heb al mijn kleding gestreken want alles was verkreukeld van het reizen. En Trent heeft een kleding kast voor me gefixt. En toen ging mijn telefoon…. Nadat ik had opgehangen stond Trent met pret ogen voor me en sprong ik in zijn armen. Ik heb een trial! Ik mag zaterdag drie uurtjes werken bij Rústico Tapas & Bar aan de boulevard in Rockinham. Ze hebben in 2010, 2011 en 2012 een golden plate award gewonnen. Hebben een selectie van 50 wijnen en er is elke zondag live muziek. Echt een super leuk tapas restaurant waar ik denk ik veel kan leren. Zou echt fantastisch zijn om daar te werken. Trent en ik zijn in de auto gesprongen en zijn langs het restaurant gereden om even te kijken. We hebben onderweg een huis sleutel voor mij bij laten maken en op de terug weg boodschappen gedaan. Bij thuiskomst hebben we voorbereidingen voor de bbq getroffen, want mijn trial moest gevierd worden. We moesten nog even wachten en dus hebben Trent en ik een wandeling door de wijk gemaakt van ongeveer een uur. Toen we weer thuis kwamen hadden we wel zin in wat eten, Trent heeft de barbie aangezet en we hebben weer gezellig met zijn allen gegeten.

Vanochtend heb ik een andere route hard gelopen. Ging beter dan dinsdag, had 0.5 km meer en 30 sec minder. Maar dat hardlopen hier is niet zomaar wat, het is hier niet zo vlak als in Nederland en het is hier in de ochtend al vroeg warm.. Maar goed ik heb op de weegschaal gestaan en ik moet toch echt wel weer 4 kilo kwijt… Misschien is dat een van mijn goede voornemen voor dit jaar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 60943

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: