Jobhopper en toekomstplannen - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Jobhopper en toekomstplannen - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Jobhopper en toekomstplannen

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 Januari 2014 | Australië, Rockingham

Vrijdag had Trent weer een 24 uurs dienst en ik was alleen thuis met Dan en Matt. We hadden allemaal geen zin om avond eten te koken, dus hebben we noodles gehaald. We zijn met het eten, een fijne fles rum op de bank geploft en hebben een marathon Jersey Shore gekeken. Heerlijke onzin tv! Na de tijd hadden Dan en ik eigenlijk wel zin om op stap te gaan, ik ben toch maar thuis gebleven, want de volgende dag had ik mijn trial!

Het was een ontzettende warme dag. Zo’n 44 graden. We hoorden op het nieuws dat ze mensen zelfs afraden om naar het strand te gaan.. Trent heeft me naar het werk gebracht en ik heb drie uurtjes gewerkt. Het ging allemaal erg goed en ik ben aangenomen voor een fulltime functie in de bediening! Jeej! Ashton, de manager, vond dat ik potentie had en denkt erover om me straks als supervisor aan te stellen. Allemaal erg positief. Ik helemaal happy naar huis en ik heb samen met de jongens een drankje op mijn nieuwe werk gedronken.

Zondags eindelijk een dagje samen met mijn lieve vriendje. Het was nog steeds erg warm en dus zijn we halverwege de middag naar het strand gereden. We hebben heerlijk gezwommen en rond gehangen. Op de terug weg naar huis kwamen we de brandweer tegen, er waren door de warmte vele brandjes in de omgeving. We hebben nog een paar boodschappen gedaan en gezellig met z’n vijven gebarbecued die avond.

Maandag had ik een avond dienst. Ik moest voor het eerst alleen naar het werk rijden.. Moet eerlijk zeggen dat ik daar stiekem wel een beetje tegenop zag.. Maar die lieve Trent had iets eerder vrij genomen om met me mee naar het werk te rijden. Ik wist de route al aardig te vinden. Ik heb een heerlijke dienst gedraaid. Ik stond alleen op een buiten sectie en alles ging goed.

Donderdag had ik weer een dienst, een dagdienst. Ik heb lekker gewerkt, het was super druk, maar alles ging ontzettend goed.
Na het werk hebben Trent en ik bij een van de buur café’s een biertje gedronken. Daarna zijn we naar het shoppingcentre gereden waar we wat hebben rond gesneupt. We zijn die avond gezellig uit eten geweest bij Hog's Breath Café. Dit is een grote restaurant keten in Australië, die bekend staat om zijn heerlijke steaks. En dat moest ik als niet Aussie natuurlijk proberen..

Vanmiddag hebben we weer een middagje samen gepland. We maken thuis een lunch klaar en gaan naar het park toe om daar samen gezellig in de zon te picknicken..

Trent en ik hebben de afgelopen week veel gesproken over hoe en wat straks, want mijn visum verloopt in september en ik moet nu toch echt gaan nadenken over wat ik allemaal wil. Wat ik ook wil één ding is zeker, ik moet sparen om verder te kunnen reizen. Jullie kunnen wel denken dat het lang leven de lol is hier in Australië maar das ook niet helemaal waar.. Nou ja ik heb om te beginnen een fulltime baan!

Trent vertrekt begin maart voor 27 weken op missie en ik ga hem ontzettend missen, maar het positieve is dat het mij de kans geeft om in die periode rond te reizen. Hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg gespaard om dat ook daadwerkelijk te doen.
Of ik zou in die periode farmwork kunnen gaan doen wat me de kans geeft op een tweede jaar visum.. Zodat ik een jaar langer van dit mooie land kan genieten.. Veel om over na te denken dus..

  • 17 Januari 2014 - 13:15

    Seerp En Aly:

    Hallo Nynke,

    Zo te lezen vermaak je je nog uitstekend, lijkt me wel erg warm boven de 40 graden. Onze weermannen gaven aan dat het in het weekend weer een beetje normaal wordt. Hier gaat het zijn gangetje, het leven heeft wel een heel andere wending gekregen dan gehoopt, maar we gaan er voor!
    Geniet van je verblijf daar en pas goed op jezelf.

    Liefs en xxx van Seerp en Aly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1053
Totaal aantal bezoekers 60924

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: