Piggy ride - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Piggy ride - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Piggy ride

Blijf op de hoogte en volg Nynke

05 Mei 2014 | Australië, Rockingham

Ook deze week ben ik weer druk aan het werk geweest op de boerderij. Alles is zo langzamerhand routine geworden. Maar ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin. Op dinsdag moesten er weer wat biggen verplaatst worden, dus daar zijn Peter en ik mee begonnen. Er was één zeug die daar geen zin in leek te hebben, dus het koste nog al wat moeite om die te verplaatsen. Ze kwam op mij aflopen maar ze moest haar stalbox in, dus ik probeerde haar die kant op te sturen. Ik stond gespreid en met de armen langs mijn lichaam en toen gebeurde het.. De zeug duwde haar kop tussen mijn benen, duwde me op haar rug en begon te rennen. Nou daar zat ik dan achterstevoren klem op haar rug.. Ik heb gegild! Pas na 10 meter wist ik mezelf van de zeug af te gooien en ik lande met m’n kont op de grond in de poep.. Peter kwam meteen naar me toe rennen en vroeg me hoe het ging, nou mijn kont deed eerlijk gezegd behoorlijk zeer, maar ik kon alleen maar lachen.. Toen begon ook Peter te lachen, hij zei dat mijn gezichtsuitdrukking hilarisch was! Na een aantal minuten hielp hij me overend en mijn hele achterkant was smerig. Rond koffietijd moest natuurlijk iedereen het verhaal horen..

Op vrijdag mocht ik helpen bij het tatoeëren van de biggetjes die bij ons op de boerderij blijven. De biggetjes die een tattoo krijgen moeten een volras zijn, want diegenen die blijven, daar wordt als ze volwassen zijn weer mee verder gefokt. De grootste biggetjes worden uit het nest gezocht die moeten minimaal een kilo wegen, 14 tepels hebben die in een rechte lijn onder elkaar staan. Als je die geselecteerd hebt, krijgen ze met groene inkt een nummer in hun oor getatoeëerd. Niet mijn favoriete werkje moet ik heel eerlijk toegeven. Maar goed het moet gebeuren om alles te kunnen registeren.

In de middag na het werk heb ik m’n camera gepakt en wat foto’s gemaakt. Het is nog best wel lastig om foto's te maken van de varkens, aangezien ze ontzettend veel bewegen.. Maar het was leuk om weer even met mij camera bezig te zijn, lekker buiten in het zonnetje.

Twee van mijn collega’s nemen wat vakantiedagen op. Zodat ik wat extra dagen kan werken, is dat niet lief? Ik vind van wel. Dus onverwachts mag ik dan toch nog twee weken blijven! Daar ben ik ontzetten blij mee! Ik heb in totaal nog een maand te gaan, hopelijk mag ik het volledig afmaken.

Op zaterdag avond ben ik naar Fremantle gereden. Ik had een kaart gekocht voor een Nederlandse feest daar. Toen ik binnenkwam zag ik Liora zitten, ik heb kennis gemaakt met haar man en we hebben een tijdje gezellig gekletst. Vervolgens kwam Ayla op mij aflopen, zij was samen met Marieke en Amy naar Freo gekomen. We hebben lekker gedanst en er kwamen schalen met bitterballen langs. Oh wat hebben wij daar wat van gegeten! Eindelijk na zo’n tijd weer eens bitterballen. Toen kreeg ik via Facebook een berichtje van een vriend van Trent met een uitnodiging om een drankje te komen doen. Dus na de Vengaboys, Guus Meeuwis en vele andere gouden ouwe hits zijn we naar het Esplanade Hotel gelopen waar een mariniers feestje gaande was. Daar hebben we met een paar van de jongens afgesproken om een drankje te gaan doen in de club Metropolis. Daar hebben we super veel gezellige mensen ontmoet en de hele avond gedanst. Om 6 uur was ik thuis en ik moet toegeven de laatste keer dat ik zo vroeg in de morgen thuis kwam kan ik me eigenlijk niet meer herinneren.. Zondag was daardoor een lekkere lazy zondag. Ik heb een bakje thee bij de Dome gedaan en heb later met een filmpje op de bank gezeten.

Trent is na 40 dagen op zee te zijn geweest nu in Singapore voor een korte stop. We zijn nu halverwege zijn trip en kunnen beginnen met aftellen, eindelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 60935

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: