New plans - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu New plans - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

New plans

Blijf op de hoogte en volg Nynke

21 Mei 2014 | Australië, Rockingham

Er zijn alweer twee weken om gevlogen waarin ik full time heb gewerkt. Sinds deze week is het team weer compleet en ben ik part time op de boerderij. Ik heb via de dierenarts vijf uurtjes werk per week toegeschoven gekregen. Want ik ga de biggetjes op de boerderij registeren. Zo kan er gekeken worden hoeveel biggetjes overleven en geruimd worden of dood gaan. Het is onderdeel van de trial die Marieke en Ayla zijn gestart. Om o.a. te onderzoeken hoe en of we het percentage dood geboren biggetjes naar beneden kunnen brengen. Verder werk ik op de donderdagen op de boerderij omdat het de drukste dag van de week is en er veel werk verricht moet worden. Dan help ik met het ruimen van de biggen, het verplaatsen van de zeugen, het schoonmaken van de stallen in het farrow house en het klaar maken van deze ruimten. Zodat er op vrijdag weer een nieuwe lichting zeugen verplaatst kan worden om te bevallen. Dat zijn in ieder geval 14 uurtjes werk per week en de dagen tellen nog steeds af voor mijn tweede jaar visum. Ik kan bijna m’n papieren laten ondertekenen, zodat ik mijn tweede jaar visum kan aanvragen!

Twee weken geleden is Dan, vanwege medische redenen naar huis gekomen. Ik had op donderdag middag met hem afgesproken bij de Dome en het was erg fijn om hem na zo’n tijd weer te zien. Hij heeft me een beetje kunnen vertellen over alles wat er gaande is op het schip en hoe hun zoektocht naar het Malaysian vliegtuig is verlopen. Ik vond het erg fijn om te horen hoe het er tijdens hun trip aan toe gaat, omdat Trent me tijdens de korte gesprekken die we hebben, niet zoveel kan en mag vertellen.
Dan en ik besloten dat het wel leuk was om even in het shopping center te kijken, aangezien het koopavond was. Op de terug weg naar de auto, liepen we langs Mash waar een biertje en een steak sandwich ons wel aanlokte. Dus zijn we naar binnen gegaan en hebben wat gegeten. Vervolgens was het voor mij de hoogste tijd om naar huis te gaan want ik moest vrijdag morgen weer vroeg aan het werk.

Op zaterdag avond ben ik met een groep collega’s naar de bioscoop in Mandurah geweest. We hebben de film Bad Neighbours gekeken. De film viel wat tegen maar het was erg gezellig met z’n allen. Na de film zijn we over de boardwalk gelopen en hebben we nog een drankje gedronken in een leuke cafeetje waar een live band speelde. Het is prachtig om in Mandurah te zijn in de avond. De boardwalk langs de waterkant waar allemaal restaurantjes en cafeetjes zitten is in de avond gezellig verlicht en het geef mij een beetje het vakantie gevoel.

Ik heb afgelopen week ongelofelijk veel gepiekerd over mijn plannen. Het is hier op het moment herfstachtig, tussen de 18-24 graden, grijs en soms regenachtig. Ik heb veel contact gehad met mijn lieve vriendinnetjes Nicky en Yvon in Melbourne, die voor mij een baantje hadden geregeld bij een koffie café. Wat me super leuk lijkt om te gaan doen en het idee dat ik weer met mijn vriendinnetjes kan gaan samen wonen trekt me behoorlijk.
Marieke, Ayla en Amy die per 26 mei met de auto via de westkust naar Broome toe rijden en nog een plekje vrij hebben.
En de keus om part time op de boerderij te blijven om zo toch m’n laatste dagen af te tekenen voor het tweede jaar visum, wat voor mij wel heel erg belangrijk is. Ik kon eigenlijk niet echt een definitieve keuze maken..

Maar afgelopen vrijdag vertelde één van mijn collega’s dat hij heeft besloten om 23 juni naar huis te vliegen, zijn vader ondergaat eind juni een hart operatie. Ik ben gevraagd om zijn plaats over te nemen totdat ik vertrek.. Wat zou betekenen dat ik per 23 juni full time kan werken op de boerderij. Ik heb het er nog steeds naar m’n zin en het geeft me de kans om wat geld te sparen. En dan heb ik de mogelijkheid om voor 23 juni een vlucht te boeken naar Darwin, om Trent op te zoeken.

Na het werk ben ik naar Dan gereden, hij heeft een huisje gekregen in Rockingham. Dus dat moest even bewonderd worden. Na een rondleiding besloten we om samen wat te eten. Tijdens het eten kreeg Dan een uitnodiging van vrienden om een drankje te komen doen bij hun thuis. Dus zijn we daar met z’n tweeën naar toe gegaan. We hebben wat gedronken, spelletjes gespeeld en omgehangen het was een gezellige avond. Maar ik moest zaterdag weer vroeg op. Er moesten veel zeugen bevallen en dus hadden ze mij gevraagd of ik extra wilde werken. Dus om 3:30 ging de wekker weer en ik had er op dat moment spijt van dat ik het er de avond ervoor toch weer veels te laat had gemaakt.. Maar het was maar een korte dag gelukkig.

Zaterdag avond was het voor Marieke en Ayla hun laatste dienst en omdat zij weinig mee hebben gekregen van het proces voordat de biggetjes geboren worden, hebben zij besloten om op maandag een dagje mee te draaien in de boar en mating shed. Het was een gezellig dagje op de boerderij met de meiden. Na het werk waren we allemaal uitgenodigd voor goodbye drinks bij hun thuis in Mandurah. Ik ben vanuit het werk naar de meiden toe gereden en we hebben heerlijk buiten zitten kletsen. Ik heb de buren ontmoet en de buurman vertelde trots over de zeldzame Western Australian Christmas Tree in zijn voortuin. Dit is een zeldzame boomsoort die alleen in Western Australië voorkomt. Jaja.. De boom bloeit rond kerst tijd en krijgt dan prachtig mooie geel/oranje bloesem.
Rond half vier kwamen ook nog een aantal collega’s binnen lopen. Toen Ayla, die naast mij op de bank zat, opstond zag ik in enen een spin op de bank lopen, toen ik goed keek zag ik dat het de red back spider was, een zeer giftige Australische spin en de beet ervan kan dodelijk zijn. Toen was ik snel van de bank af.. Peter, de farm manager, veegde de spin van de bank en trapte hem dood. Mijn held! Daarna hebben we onder het genot van een hapje en een drankje kaart spelletjes gespeeld.

Ik heb besloten dat ik op de boerderij blijf werken, om zo in ieder geval mijn tweede jaar visum binnen te slepen en om wat geld te sparen. Maar voordat ik full time aan het werk ga neem ik twee weken vakantie. Ik vlieg begin juni naar Darwin waar ik een tour wil doen en hopelijk kunnen Trent en ik samen mijn verjaardag vieren. Want zoals het nu lijkt maakt hun schip die week een stop in Darwin voor een aantal dagen. Ik heb er ontzettend veel zin in! Weer een nieuw reisavontuur, onderweg naar een nieuwe stad, de zon opzoeken en de liefde van mijn leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 60919

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: