My last week on the farm - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu My last week on the farm - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

My last week on the farm

Blijf op de hoogte en volg Nynke

02 Juli 2014 | Australië, Rockingham

Ik ben maandag middag na het werk meteen in bed gedoken want ik moest voor slapen, want in de nacht wilde ik graag het Nederlands elftal weer zien spelen. Om 21:15 ging mijn wekker, ik heb gegeten, gedoucht en toen ben in de naar Dirk-Jan gereden. Waar we samen met Ashley, zijn huisgenoot, de wedstrijd gekeken. Na de wedstrijd ben ik tevreden naar huis gereden, we hadden gewonnen en ik kon nog net een uurtje slaap pakken.

Dinsdag middag toen ik thuis kwam uit het werk was ik kapot. Ik ben in bed gestapt en heb geslapen tot vroeg in de morgen, tot mijn wekker me wakker maakte en ik weer aan het werk moest.

Woensdag avond heb ik bij Dan gegeten, hij had heerlijk uitgebreid gekookt. Zalm fillet, gepofte aardappelen en vier soorten gestoomde groenten stonden op het menu. Na het eten hebben we met een chocolade taart op de bank een filmpje gekeken en heerlijk zitten kletsen. Voor ik het wist was het al weer veels te laat, want donderdag ochtend moest ik weer vroeg op. Er moesten weer biggetjes geruimd worden en daarna stond de normale routine weer te wachten.

Vrijdag avond had ik dan eindelijk weekend! En ik was kapot. Ik had besloten om thuis wat om te rommelen. De slaapkamer moest nodig opgeruimd worden en ik had een aantal wasjes die gedaan moesten worden. Ik had een muziekje op en was lekker bezig. Jess was jarig. Ik had pasta gekookt voor ons tweeën en zij zou een flesje moscato meenemen. We hadden een rustig avondje gepland. Maar na het eten bedacht Jess dat ze toch wel heel graag ergens een drankje wilde doen. Een vriendin van haar was in The Chase, de bar hier vlakbij. Dus ik heb me over laten halen en ben na een korte douche met haar mee gegaan. We hebben een cocktail besteld en besloten om ook nog even in Secret Harbour te kijken bij The Cave. Zoals velen mij kennen duurt even best wel lang.. Vooruit dan maar dacht ik, brak was ik toch al. We kwamen aan bij een hele leuke hippe en sfeervolle tent. Buiten stonden overal vuur korven en het was volle bak. We hebben nog maar een cocktail besteld en wat zitten kletsen. Op een gegeven moment hoor ik iemand mijn naam roepen. Het was een van mijn oud collega's van het tapas restaurant Rustico’s in Rockingham. Hij was met een groepje vrienden op stap, ik raakte met hem aan de praat en voordat ik het wist waren de meiden zonder mij weg gegaan. Daar stond ik dan in een plek waar ik nog nooit eerder was geweest. Gelukkig bood m’n collega mij aan thuis te brengen die avond, als ik nog even mee ging een drankje doen in Mandurah. Dus met een ander stel en een vriend van m’n collega in de auto en hup richting Mandurah.

Zaterdag avond had ik met Ellie en Dirk-Jan in de stad afgesproken. We zouden op stap en weer blijven slapen in het hostel. Nadat we onze spullen hadden gedropt en een paar biertjes hadden gedronken, zijn we samen met een kamergenoot het centrum in gelopen. We liepen langs een adult shop en daar stond een $2,- peepshow geadverteerd. Ik met Dirk-Jan, Ellie en de kamergenoot naar binnen. Ik kan je vertellen deze vrouw was de $2,- niet waard, gelukkig duurde het maar 45 sec.. Daarna zijn we naar de Mustang gelopen en hebben we een biertje gedronken. Het werd al behoorlijk druk in de stad en dus hebben we weer een blokje gelopen en zijn we naar de club Air gegaan. Nadat ik entree betaald had en we binnen waren kwam de beveiliging op me af. Ik werd de club uitgezet, de beste man wilde mij niet vertellen waarom en dus ben ik naar de manager gegaan, heb ik m’n entree geld terug gevraagd en ben ik naar de Ambar gelopen. Een club waar ik veel over gehoord had maar nog nooit was geweest. Daar heb ik tot vroeg in de ochtend staan dansen..

Zondag was ik erg gaar. Ik had geen kater, maar ik was gewoon ontzettend moe. Ik heb met Dirk-Jan en Ellie in de stad ontbeten, zij zijn naar huis gegaan en ik heb nog even rond geslenterd. Ik had zo’n speciaal gevoel, het was fris maar zonnig weer, er waren veel mensen op straat en ik kwam een paar straat muziekanten tegen. Ik had gewoon het heerlijke gevoel van vrijheid, van het je makkelijk voort kunnen bewegen en er is altijd wat te doen. Heerlijk! In de avond hebben we het Nederlands elftal weer zien spelen in Elephant &Wheelbarrow. Dit keer waren er veel meer Nederlanders dan voorgaande wedstrijd. Het was een leuke gemixte groep en de sfeer was goed. Nederland won en we liepen de polonaise door de kroeg. Voordat we naar huis gingen moesten we afscheid nemen van Ellie, zij gaat een trip naar Broome doen, vliegt vervolgens naar Darwin en dan is het voor haar alweer bijna tijd om naar Nederland te vliegen. We hebben haar Australische vlag getekend en na een knuffel en een kus zijn we weg gegaan.

Maandag, tijd om weer aan het werk te gaan. Ik was doodmoe, het is super leuk dat voetballen maar die nachten door halen beginnen me wel een beetje op te breken. Na het werk ben ik naar Dirk-Jan gereden, want die zou pannenkoeken bakken. En ze waren heerlijk! Na een gezellige avond ben ik vroeg het bed ingedoken. Want ook op dinsdag moest er weer gewerkt worden.

Woensdag mijn laatste dag op de boerderij. Jeetje de tijd is voorbij gevlogen. Ik heb gewoon 82 dagen op de boerderij mogen werken. Ik heb samen gewerkt met veel lieve mensen en ik heb zo ontzettend veel geleerd. Maar boven dat, ik vond het gewoon ontzettend leuk om te doen! Ik had Peppa Pig cup cakes gebakken voor in de pauze en na het werk zat het erop.. Ik was klaar.. Ik had een raar gevoel in m’n buik, maar ik was tegelijkertijd ook opgelucht. Ik had een top tijd gehad, m’n papieren zijn getekend en het is tijd voor een nieuwe uitdaging..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 60923

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: