Back on track - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Back on track - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Back on track

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Oktober 2014 | Australië, Rockingham

Het is even geleden sinds mijn laatste blog. Ik ben inmiddels alweer 3 weken in Australië. Ik moest de eerste dagen echt weer even m’n draai vinden. Het is namelijk een rare gedachte dat je in 18 uur vliegen weer aan de andere kant van de wereld bent, in een heel ander leven..
Ik ben terug gereisd naar Perth, waar ik samen woon met Trent. In Perth heerst het mediterrane klimaat, het is omgeven door prachtige stranden en ik voel me hier behoorlijk thuis.
Maar ik heb hier een kleiner sociale netwerk dan thuis en dat maakt het gemis groter. De drie en een halve week in Nederland waren zeer intens. Ik heb tijd door gebracht met mensen die mij heel dierbaar zijn. En ik moet toegeven dat ik soms de angst heb om dat door de afstand te verliezen.. En dat is best moeilijk om los te laten..

Terug naar mijn reis: Het laatste deel van mijn vlucht mocht ik in luxe door brengen. Er waren twee oudere dames die graag naast elkaar wilden zitten, het vliegtuig zat vol en dus mocht ik door schuiven naar first class. De steward bracht me naar m’n plaats en ik kon wel een vreugde dansje doen. Ik tilde de handbagage in de baggage ruimte en ging koeltjes op mijn plaats zitten. Oh mijn god! Deze stoelen waren immens groot en in de stoelleuning zaten allemaal knopjes! Ik kreeg een glaasje vers geperste sinaasappelsap aangereikt en we stegen op. Eenmaal in de lucht wilde ik wat achter over gaan zitten om mijn boek te lezen en ik drukte op een knopje waarvan ik dacht dat het de bediening van mijn rugleuning was. Ging ineens het scherm tussen mij en mijn buurvrouw naar beneden. Oeps! Ik drukte weer op de knop en probeerde het scherm omhoog te krijgen, maar ik moest wachten tot hij volledig naar beneden was. Mijn buurvrouw zat me aan te kijken en ik gaf haar een grote glimlach, ik voelde me ongemakkelijk en drukte snel op de knop zodat het scherm omhoog ging..
Aan de andere kant zaten ook nog een paar knoppen en ja hoor mijn stoel leuning ging naar achteren en mijn benen omhoog, wat heerlijk! Na een half uurtje kreeg ik een menu kaart aangeboden en mocht ik kiezen wat voor ontbijt ik wilde, pancakes please! Mijn ontbijt werd geserveerd met verse broodjes, vers fruit, yoghurt, een bakje thee en pancakes. Heerlijk! Na het ontbijt ben ik lang uit gaan liggen en heb ik 4 uren geslapen, mijn god wat een zaligheid. Daarna heb ik een film gekeken en vervolgens ben ik weer lang uit gaan liggen en heb ik weer een aantal uurtjes geslapen. Toen werd de lunch geserveerd en voordat ik het wist werd de landing ingezet en waren we in Perth. Wauw ik was nog nooit zo uitgerust het vliegtuig uitgestapt!

De gedachte dat Trent op me stond te wachten maakte me zenuwachtig. Nadat ik mijn koffer had gepakt en door de schuifdeuren liep, kwam hij al op mij aflopen. Hij had zich heel netjes gekleed en na een omhelzing nam Trent mijn koffer over en zijn we samen naar de auto gelopen. Hij opende de auto deur voor me en kuste me, hij zei dat hij ontzettend blij was me weer te zien. En dat gevoel was insgelijks..

De volgende morgen was het tijd om mijn koffer uit te pakken. Ik had van een aantal mensen cadeautjes mee gekregen en ik kon niet wachten om ze uit te pakken. Trent en ik zaten op de bank en om de beurt maakten we eentje open. Van leuke cadeautjes voor in huis, een klompen sleutelhangen voor aan ons sleutelbos, brok speculaas tot King pepermunt, het was allemaal zo lief!
Ik had zelf een paar flesjes Amstel Radler mee genomen, kaas, herfst thee en een zak pepernoten. Ik heb m’n kleren uitgepakt en de wasmachine gevuld.

Trent had twee weken vrij genomen, hij moest zijn vakantie dagen opnemen en zo konden we samen wat tijd door brengen. De eerste dagen hebben we uitgerust, wat in huis rond gehangen, bij gekletst en ik heb Trent al m’n foto’s laten zien.
Ik had zondag middag met Ayla afgesproken, we hebben een bakje thee gedronken aan de foreshore, lekker bij gekletst en afscheid genomen. Ayla is dinsdags naar Sydney gevlogen om daar te werken.
De rest van de week hebben Trent en ik onder andere wat geklust. We hadden weer een pallet bemachtigd, waar we een mooie tuintafel van hebben gemaakt. We hebben wat geshopt, want aan het eind van de maand hebben we een Navy Ball in het casino. Trent heeft een mooi donker blauw pak gekocht en ik een nette witte jurk.

Op donderdag avond zijn we voor ons anniversary naar het concert van Justin Timberlake geweest. In 'suit and tie' zijn we in de trein gestapt richting de Perth Arena. Het concert was geweldig. We hadden staan plaatsen en stonden misschien 6 meter van het hoofd podium af. The Tennessee Kids waren fantastisch, Justin zijn stem klonk geweldig, wat een avond. Eenmaal in de trein waren we blij dat we konden zitten. We hadden beide zere voeten en waren moe. We kennen elkaar nu een jaar, wat is er toch veel gebeurt in een jaar en tegelijk voelt het soms als de dag van gister dat we elkaar hebben ontmoet.

Vrijdag middag hebben we met Dan bij Mash geluncht, waar we een heerlijke steak sandwich hebben gegeten en een biertje hebben gedronken.
Zaterdag avond zijn we naar de Dutch club in Perth gereden, Liora vierde haar verjaardag die avond. Het was ontzettend leuk om iedereen weer te zien en het was fijn om Trent eindelijk te kunnen voorstellen. Het was niet super druk, maar er was een leuke groep mensen van onze leeftijd. We hebben een ontzettende gezellige avond gehad en rond middernacht zijn we naar huis gereden.

Maandag, Trent moest weer aan het werk. Ik ben weer gestart met mijn hardloop trainingen en ik moest opzoek naar een baantje. Na een aantal sollicitaties en wat poets klusjes had ik het wel weer gehad. Wat is het dan toch saai zonder werk.
Op dinsdag middag na Trent z’n werk zijn we naar het noorden gereden waar we, via Gumtree, een paar oude teakhouten tuinstoelen hadden gekocht. Ik heb de stoelen woensdag na mijn hardloop training geschuurd en ben daarna voldaan naar het strand gefietst. Het was 34c, ik had een handdoek en een boek mee genomen, ik heb een thick shake gekocht en heb lekker op het strand liggen lezen. Na twee uurtjes ben ik weer terug naar huis gefietst. Trent had duty dus ik was alleen thuis, ik heb voor mezelf gekookt en heb even met mijn zusje geskypt. De stroom viel uit en dus ben ik na ons gesprek met mijn laptop op bed gedoken en heb ik lekker een filmpje gekeken.

Zaterdag middag zijn we begonnen met opknappen van de stoelen, een leuk werkje zo samen met z’n tweeën. Op de namiddag kreeg ik een mail van Latitude 32, waar ik net voor mijn reis naar Nederland had gewerkt. Ze wilden me ontzettend graag terug en vroegen of ik dinsdag kon langskomen voor gesprek. Ik was helemaal blij!

Zondag avond hadden we een Nederlandse avond in huize Bessell-Broersma. We hebben stampot andijvie gegeten en de film Zwartboek gekeken.

Dinsdag ochtend om 11 uur had ik het gesprek bij Latitude 32 en ik ben aangenomen en kan per zaterdag beginnen! Heerlijk, weer lekker aan de slag bij een leuk restaurant in Rockingham. Lekker aan het strand en op de fiets naar het werk. Beter kan het bijna niet...