Drie weken.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Drie weken.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Drie weken..

Blijf op de hoogte en volg Nynke

01 Oktober 2013 | Australië, Ultimo

Drie weken geleden begon mijn grote avontuur.. Alweer drie weken geleden vertrok ik vanuit Nederland.. Wat gaat de tijd toch snel..

Echt tijd om te acclimatiseren heb ik nog niet gehad.. Ik heb afgelopen week zeven dagen achter een gewerkt. De laatste zes diensten zijn van 12 tot sluit geweest. Ik heb m'n eigen sectie op het terras. En tijdens mijn werk kom je de meest bijzondere mensen tegen, uit alle verschillende landen en iedereen maakt even een praatje met je. Ik heb erg leuke collega's en na werktijd doen we vaak met z'n allen nog even een borrel.
Zo zijn we zondag avond met wat personeel en de baas in Friday's geweest. Friday's is een gezellige pub met bijzondere aankleding, er was deze avond een rockabilly avond met live muziek. In Friday's kun je pizza de lekkerste verse appelsap van Sydney bestellen. Ja je leest het goed, appelsap.. Saskia en Manuel jullie hadden het hier geweldig gevonden!
Onze normaliter o zo serieuze chefkok was nu dronken.. En hier zal ik hem dan zo nu en dan ook fijntjes aan herinneren als ie weer staat te schreeuwen in de keuken.. Dit soort avondjes doet me dan denken aan m'n café Neys 'familie'.. Altijd gezellig met collega's en vaste klanten op stap. Lekker dom ouwehoeren! Ik hou ervan!

De volgende dag stond er weer een werkdag op de planning, met voor afgaand een staff meeting. Tijdens de meeting hebben we de vorderingen besproken en er werd vol lof gesproken over het hard werkende personeel en de geweldige sfeer. We draaien goed en daar gaat het uiteindelijk om. We hebben wat kleine hapjes kunnen proeven van onze nieuwe kaart en een paar soorten eigen gebrouwen bier.

Ondanks dat ik het ontzettend naar m'n zin heb op m'n werk ben ik doodmoe.. Ik kijk uit naar woensdag en donderdag, m'n vrije dagen voor deze week. Even geen wekker, even de toerist uithangen in eigen stad. En tijd nemen om alle indrukken van de afgelopen weken laten bezinken..

  • 01 Oktober 2013 - 06:58

    Jan:

    Leuk dat het allemaal goed gaat en dat je plezier hebt. Wat voor soort bier brouwen ze? Normaal of speciaal? Gr. Jan

  • 01 Oktober 2013 - 14:27

    M&G&L:

    Hoi pop.
    Heftig hoor, zoveel werken. Maar morgen en overmorgen ben je lekker vrij! Geniet ervan!
    Liefs, van ons!

  • 02 Oktober 2013 - 10:26

    Jeanne:

    Heel fijn dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt.
    Altijd weer leuk om je verhalen te lezen. Zo blijven we toch op de hoogte van wat je doet.
    Werken is leuk maar je moet ook tijd hebben voor andere dingen.
    Geniet lekker van je vrije dagen en veel plezier met alles.

    Liefs en een dikke knuffel xx

  • 04 Oktober 2013 - 21:41

    Catrinus:

    fijn dat je het goed naar je zin hebt maar je hebt een jaar vrij dus overwerk je niet want dan hou je een nare ervaring aan dit mooie avontuur over ,ik hou van je groetjes heit en Jeanne

  • 05 Oktober 2013 - 02:57

    Nynke:

    Jan ze brouwen zes soorten bier. Allemaal verschillend donker en licht bier. Maar erg leuk om iets te leren en te proefen van dit process. Het bier is hier smaakt heel anders dan bij ons. En er zit een groot verschil in het tappen. Hier houden ze niet van een schuimkraag. Tappen is makkelijk en er is geen verspillen van bier bij.
    Genoten van m'n vrije dagen heb ik zeker Ger, zal vanavond of morgen een nieuw verslag plaatsen..
    Klopt heit dat besef ik me goed, maar na volgende week wordt het beter! Beloofd! Hou ook van jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 60907

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: