Relax weekje.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Relax weekje.. - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Relax weekje..

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 Oktober 2013 | Australië, Ultimo

Vrijdag was ik doodmoe.. Toen ik na het werk liep waren de marine boten de Harbour weer uit.. De rust was weer een beetje weder gekeerd in Sydney. Dus ook ik besloot om deze week wat meer rust te pakken en wat bij te slapen. Op een gegeven moment word je moe van jezelf en het gezeur dat je zo moe bent. Dus pas op de plaats. Ik heb vrijdag en zaterdag een dubbele shift gedraaid van 12 tot sluit. Zondag was m'n laatste dagje werken van de week. Ben om 11:30 begonnen, het was erg warm die dag en het was rustig op het werk. Dus mocht ik rond 16:30 alweer naar huis. Toen ik thuis kwam had ik energie voor tien en dus heb ik de badkamer schoon gemaakt. Nadat ik dat had gedaan had ik zin om met m'n camera op pad te gaan en dus ben ik met m'n tas op de rug een blokje gaan wandelen. Lekker vlakbij huis, ik wilde eigenlijk wat detail foto's maken van mijn woon omgeving. Om jullie een impressie te geven. Maar het wordt hier snel donker, dus heb weinig foto's kunnen maken helaas. In de avond zijn Amber en ik wat gaan drinken bij een Frans restaurantje, want daar hebben ze heerlijke chocolade melk, crêpes met ijs banaan en chocola… Hmm.. En daar hadden we zin in.. De meiden gingen op stap, maar ik was moe en dus ben ik lekker op de bank geploft bij de jongens.

Maandag begon mijn weekend en dus heb ik dan ook heerlijk uitgeslapen. Ik ben na een lange douche, met m'n camera de stad in gegaan. Even wat alone time. Ik heb heerlijk zitten lunchen bij het Franse restaurantje, heb onderweg wat foto's gemaakt en tussendoor wat geshopt. Heerlijk zo'n dagje even helemaal niks.
In de avond heb ik gezellig Mexicaans gegeten met Amber en Ruth.

Dinsdag middag zijn mijn huisgenootjes en ik opgehaald door cheffie, Josh. Hij heeft ons mee genomen naar Coogee Beach, een strand net buiten de stad. Het was heerlijk om even weg te zijn en van de zon te genieten! Ik had m'n camera mee en heb een kleine shoot gedaan met de meiden. Na de tijd hebben we gegeten in een restaurantje met uitzicht op het strand. We hebben heerlijk gegeten. Na het eten zijn we weer thuis afgezet en hebben we powernap in gelast.. Daarna hadden we allemaal zin om uit te gaan.. En dus zijn we dinsdag avond naar Trademark geweest. Dit is een super hippe club in King Cross, mooie ruimte en goede dj's. Nicky en ik kregen een uitnodiging voor de VIP en de eer om de meiden van de wet t-shirt contest nat te maken. En dit vonden wij helemaal niet vervelend! Haha.. De meiden waren erg competitief.. Maar ja goed er viel $200,- te winnen..

Gister moest er weer gewoon gewerkt worden. Ik had een korte dagdienst, het was rustig en ik heb veel met klanten kunnen kletsen. We hebben een uitnodiging gekregen van een architect en zijn vrouw om bij hun in Brisbane langs te komen als we straks gaan reizen. Zo leuk om met locals in contact te zijn, klanten zijn vaak erg nieuwsgierig naar je afkomst en iedereen heeft op zijn eigen manier iets met Nederland. De Aussies zijn erg gastvrij en als het klikt met iemand krijg je vaak een uitnodiging om langs te komen.

Uit mijn werk ben ik even de stad in geweest om een ticket te boeken naar Perth, want daar vlieg ik maandag naartoe. Ik heb een week vrij gevraagd en ga een week bij Trent logeren om Perth en de omgeving te verkennen. Bij thuis komst kwamen de meiden ook net aanlopen met de boodschappen. We hebben gezellig samen gegeten en een film avondje ingelast. Even lekker met alle huisgenoten languit op de bank, met een bakje thee erbij. Heerlijk!

  • 17 Oktober 2013 - 11:02

    Jeanne:

    Hoi Nynke.

    Zo tr lezen vermaal je je best.
    Maar inderdaad moet je soms wel even wat moment voor jezelf nemen,
    zodat je ook aan je rust toekomt.
    We zijn zeer benieuwd naar de foto's.
    Je heit is vandaag ook thuis die voelde zich vanmorgen niet zo lekker.
    Misschien gewoon een griepje. Hij ligt nu nog lekker te slapen.
    Geniet van alle mooie dingen daar en we hopen je snel weer te spreken.

    Dikke knuffel van ons xx

  • 20 Oktober 2013 - 20:40

    Seerp En Aly:

    Fijn dat je je zo goed vermaakt, we ontvingen jou kaart. Bedankt, de gevoelens zijn wederzijds.
    We zien nu veel tv-beelden van down under, vanwege de vele bosbranden, hopelijk merken jullie daar niets van.

    Veel plezier daar, en pas goed op jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 60913

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: