Great Southern Coastal Drive (Sydney to Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Great Southern Coastal Drive (Sydney to Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Great Southern Coastal Drive (Sydney to Melbourne)

Blijf op de hoogte en volg Nynke

25 December 2013 | Australië, Melbourne

Ik kwam aan op het vliegveld en onder het genot van een chai latte heb ik zitten wachten op Trent, die rond half negen het vliegtuig uit kwam lopen. Wat was het fijn om hem weer te zien. We hebben zijn tas opgepikt, zijn naar de camper gelopen en we zijn richting de Blue Mountains gereden. Het was al donker, dus hebben we ons camper ergens geparkeerd, ons bedje opgemaakt en een kort nachtje geslapen. Want de volgende ochtend om vijf uur ging onze wekker, we zijn richting de Three Sisters gereden waar we samen romantisch, in de kou, de zonsopgang hebben gezien. De Three sisters zijn drie hele grote rotsen middenin de Blue mountains. Er gaan verschillende verhalen over deze rotsen. De aboriginals geloven dat de rotsen drie zussen zijn die door een toverspreuk zijn versteend. Tsja.

We hebben die ochtend twee routes gelopen. De eerste was een kort stukje langs de Three sisters en de tweede was de Scenic Walk. Die laatste bracht ons naar de andere kant van de Jameson Valley waar de scenic railway over heen gaat. Na deze wandeling hebben we onze camper opgepikt en zijn we richting de Katoomba Falls gereden. Na een aantal treden kwamen we steeds dichter bij de waterval met een prachtig uitzicht over de Blue Mountains. We zijn over het hek geklommen en wauw wat hadden we een prachtig uitzicht! Mijn buik zat vol kriebels, vooral van verliefdheid maar ook van hoogtevrees.. Trent en ik via door de bosjes aan de zijkant van de waterval omhoog geklommen, hebben ons kleren uitgetrokken en zijn onder de waterval gaan staan.. Zoooo koud! Maar zo gaaf! Daarna zijn we weer naar beneden gelopen en hebben we nog even gezeten en van het prachtige uitzicht genoten. En opeens kwam er een papegaai aangevlogen en die kwam gewoon twee meter bij ons vandaan zitten, hij was dorstig en wilde graag wat drinken. Dit was weer zo'n magisch moment.. Zo bizar! De papegaai vloog weer weg, wij waren er nog niet over uit gesproken of er kwam een andere papegaai aangevlogen, deze kwam ook even dag zeggen. Ze leken totaal niet bang, terwijl ze niet aan mensen gewend zijn.. Hierna zijn we verder gelopen. Het was verschrikkelijk zoveel treden.. En naar beneden ging wel maar terug omhoog.. Toen we terug waren was het etenstijd. We hebben boodschappen gehaald en zijn richting een vrije camping plaats gereden. Daar heeft Trent voor me gekookt en hebben we buiten op ons camping stoeltjes, met een wijntje onder de sterren hemel gegeten.. Al met al een topdag om ons roadtrip mee te beginnen.

Woensdag ochtend hebben we uitgeslapen en omgehangen. Vervolgens zijn we weer op pad gegaan, we zijn vanuit de Blue Mountains via de Great Southern Coastal drive richting Stanwell Park gereden, waar we over de Seacliff bridge zijn gekomen. De brug is 455m lang en 41m hoog en gaat over de Tasman Sea. Wat een prachtig uitzicht! Vervolgens zijn we via allemaal strandjes, Wollongong, Port Kembla, Shellharbour, Gerringong met een korte stop bij een prachtig uitkijkpunt en langs Seven Mile beach waar we een korte stop hebben gemaakt op dit prachtige lange strand. Toen zijn we via Shoalhaven in Nowra geëindigd. Waar we een camping plaats hebben gevonden aan de rivier. We hebben de camper geparkeerd vlakbij het water, hebben gekookt en bij volle maan gegeten. Zo romantisch! Tijdens het avondeten liet Trent me schrikken, hij zag opeens een possum, een buidelrat. Normaal zijn deze dieren erg schuw en leven ze in bomen. Deze was erg nieuwsgierig en kwam een kijkje bij ons nemen. We hebben hem een tomaatje gevoerd en vervolgens is hij weer weg gegaan. Wij hebben een douche genomen en zijn in bed gedoken.

De volgende ochtend branden we de camper uit, het was zo heet. Dus uit bed, ontbijten en weer on tour. We zijn naar Hyams Beach gereden, een van de witste zandstranden ter wereld. Het waaide nogal dus we zijn het water niet in geweest, we hebben rond gelopen en pootje gebaad. Daarna zijn we verder gereden richting het Booderee National Park. Hier hebben we de hele middag rond gereden, gewandeld, de ruïne van de St George Lighthouse bekeken en op het strand gezeten. Op het einde van de dag zijn we via de ruige kustlijn door Murramarang National Park naar Batemans Bay gereden. We waren te laat om een camping te bezoeken dus hebben we besloten om een park in te rijden en daar 'illegaal' te kamperen. We hadden prachtig uitzicht over de rivier en Batemans Bay.

Vrijdag morgen toen we wakker werden hebben we ontbeten op een picnic tafel met het prachtige uitzicht. We hebben een aflevering van New Girl gezien, New Girl is een grappige Amerikaanse serie waar ik helemaal gek op ben. Daarna hebben we onze tanden gepoetst en zoals ik altijd doe als ik tandenpoets, liep ik wat rond. En ik hoorde geritsel in de bosjes dus liep ik daar naar toe en toen in een keer toen kwam daar een grote Goanna, een Varaan, uit de bosjes rennen en hij klom in de boom omhoog. Ik schrok me kapot! Snel Trent geroepen en wat foto's gemaakt van dit ja misschien stiekem wel hele lelijke maar bijzondere dier. Het was een warme en zonnige dag. We zijn naar Mogo gereden, een oud 19e eeuws mijn dorpje. In de hoofdstraat zijn allemaal kleine boetiekjes waar we hebben rond gesneupt. Daarna zijn we door gereden naar Tilba, een klein dorpje wat op de National Trust list staat. Hier hebben we een korte stop gemaakt, geluncht en daarna zijn we verder gereden langs de kust, we hebben een stop gemaakt bij een van de stranden om te zwemmen. En we zijn verder gereden naar Eden. Hier hebben we een camping gezocht en zijn we uit eten gegaan. Want het onweerde en regende, dus we konden niet koken. We hebben bij een Braziliaans restaurant gegeten en uren zitten kletsen.

Zaterdag was een druilerige regenachtige dag. We zijn de grens over gereden van New South Wales naar de staat Victoria. We hebben een stop gemaakt in Mallacoota, hier hebben we langs het strand en door de haven gewandeld. Op het einde kwamen we bij een plek waar je de vangst van de dag kan schoon maken. Een aantal vissers waren druk bezig en een groep pelikanen omringde hen wachtend tot ze gevoerd werden. Leuk om te zien en helemaal omdat de pelikanen zo dichtbij kwamen. Vervolgens hebben we geluncht en zijn we door Gipsyland gereden en in Lakes Entrance geëindigd. We hebben een aantal afleveringen van New Girl gezien onder het genot van een dikke vette pizza.

Zondag was Trent zijn verjaardag! Jeej! Ik heb hem wakker gemaakt met een dikke kus en ik mocht eindelijk mijn cadeau aan hem geven. Ik had een horloge voor hem gekocht. Hij vond het super mooi en was er erg blij mee. We zijn na een douche richting Yarram gereden waar we bij een koffie tentje een birthday cake hebben gegeten. Daarna hadden we nog een lange rit voor de boeg, dus zijn we in de auto gestapt en richting Wilsons Promontory National Park gereden. Dit is het meest zuidelijkste punt van Australië. Het is bergachtig, heeft prachtige stranden, mooie look outs en een aantal camping plaatsen. Wij zijn naar Tidal River gereden waar we, na twee flessen wijn, de nacht hebben door gebracht.

De volgende morgen vroeg op, even douchen en dan weg. Toen ik de douche ruimten inliep moest ik wel lachen, sta je op een primitieve camping midden in een National Park, zaten op z'n minst vijf dames te wachten tot hun iphone was geladen.. Hmm.. Ik vond het wel even lekker een week geen telefoon. Goed na de douche zijn we door het park gereden, hebben een aantal stops gemaakt en zijn we richting Fish Creek gereden waar we koffie hebben gedronken in een super leuk koffie café, waar ze tevens twee de hands boeken verkopen. Daarna op weg richting Philip Island, waar Trent z'n zusje Zoë woont. Ik heb haar ontmoet en we hebben met z'n drieën geluncht in Cowes. Het was erg leuk om haar te ontmoeten en om Trent samen met zijn zusje te zien. Na de lunch is ze weer naar huis gegaan, ze moest op de namiddag weer werken. Wij zijn opzoek gegaan naar een camping en na te hebben ingecheckt zijn we richting de Koala opvang gereden. Dit was niet heel erg bijzonder, we hebben wat rond gelopen en een aantal Koala's gespot.

Dinsdag morgen zijn we vroeg opgestaan om richting Melbourne te rijden. We hebben een stop gemaakt bij Chadstone, het grootste shopping centre van Australië om wat laatste kerstinkopen te doen. Heel vervelend dat begrijpen jullie natuurlijk wel. Daarna was het tijd om richting Trent zijn familie te vertrekken om daar de kerstdagen door te brengen. Ik wil iedereen vanuit OZ liefdevolle kerstdagen toe wensen. Geniet van het eten en drinken, geniet van elkaars gezelschap, koester de bijzondere momenten en de mooie herinneringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik ben momenteel werkzaam als verkoopmedewerkster bij Leads fashion & jeans en in de weekenden sta ik achter de bar bij feestcafe Neys. Mijn hobby's zijn fotografie, reizen, lezen, shoppen en uitgaan! Na mijn Amerika avontuur in 2006, en een aantal vakanties in het buitenland verder, is het nu weer tijd voor een grote reis. Ik vertrek 10 september, via backpackersaustralie.nl, voor een jaar down under! Het aftellen is begonnen en ik vind het rete spannend! Ik heb zin in dit grote avontuur maar er hangt voor mij ook veel van af.. En ik zal natuurlijk alle lieve mensen om mij heen heel erg gaan missen! Er is veel gebeurt de afgelopen twee jaar, ik heb mezelf beter leren kennen, vriendschappen laten varen maar ook vele waardevolle vriendschappen opgedaan. En het belangrijkste is dat ik veel leuke dingen heb mogen doen! En daar wil ik iedereen voor bedanken! Maar dit laatste stukje, dat moet ik alleen doen.. Nou ja alleen.. Dit ga ik samen doen met mijn huisgenote Marieke. En we gaan jullie via Facebook en via deze website op de hoogte houden. Dus volg ons en laat leuke berichtjes achter zodat we ondanks de afstand er toch een beetje bij kunnen zijn.. Australië here we come!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 60909

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Defqon reis Australie.

Landen bezocht: