Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nynke Broersma - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Nynke

06 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Nadat we onze camper hadden ingeleverd hebben we geluncht in een voormalig postkantoor, een prachtig mooi pand. Daarna zijn we met de tram de stad ingegaan en dan krijg je meteen een goede indruk van Melbourne. Het is een mooie stad, het doet ouderwets aan met de trams, paardenkoetsen en alle prachtige statige gebouwen. Je komt erg veel kunst tegen, in alle vormen en maten. Er zijn veel straatmuzikanten en steegjes met schattige kleine restaurantjes en boetiekjes. Het enige mindere aan Melbourne is het weer, de lokalen zeggen dat Melbourne alle seizoenen in een dag kan hebben en dat is waar. Eenmaal in de stad zijn Trent en ik langs het informatiecentrum gelopen en hebben wat door de stad gewandeld. We zijn uiteindelijk in het winkelcentrum in een pub beland en hebben een biertje gedronken. In de avond zijn we met de trein naar huis gereisd en heeft Trent voor me gekookt.

Dinsdag, oudejaarsdag, alle winkels en restaurants waren gesloten we hadden nergens geen zin in, dus vandaag een luie dag. Douchen, omkleden en om vier uur werden we door Trent zijn zusje opgehaald. We zijn naar haar huis gegaan om daar samen met haar vriend en een groep vrienden oud en nieuw te vieren. Trent zijn zusje is kapster, dus ze heeft ons voor het feest beiden geknipt en mijn haren gestijld. Vrienden kwamen langzaam binnen druppelen en we hebben gezellig met z'n allen uit gezeten, daarna hebben we vuurwerk op het strand gekeken en zo ons nieuwe jaar ingeluid.

Woensdag ochtend om iets voor tienen werd ik wakker. Om tien uur Aussie tijd was het dan ook nieuwjaar in Nederland. Ik heb me na wat appjes weer omgedraaid en lekker uitgeslapen. Daarna hebben we een film gekeken, boodschappen gedaan en gekookt. Ik had nieuwjaarsdag een klein dipje, voorgaande dagen had ik veel geskypt met familie en vrienden en ik moet eerlijk toegeven dat ik jullie deze dagen best wel mis…

Donderdag zouden we vroeg naar Melbourne om daar een hele dag door te brengen. Maar dat is er niet van gekomen, we zitten in de relax modus.. We zijn tussen de middag richting het centrum vetrokken. Hebben daar een terrasje gepakt, gelucht en daarna een stadswandeling gemaakt. We zijn door allemaal steegjes, langs boetiekjes, restaurantjes en bijzondere gebouwen gelopen. We hebben tijdens onze wandeling een aantal pitstops gemaakt voor koffie en een aantal biertjes.

Vrijdag zijn we rond lunchtijd naar Mornington gereden, we hebben even bij Trent zijn zusje in de kapsalon gekeken, hebben samen geluncht en zijn naar een fotogalerij gelopen. Daar hingen prachtige landschapsfoto's van Mark Gray, een van beste fotografen van Australië. Hij heeft tachtig internationale awards gewonnen voor zijn werk. En het leuke is hij geeft ook workshops.. Iets wat ik erg interessant vind. Het zijn workshops van drie dagen, gegeven door heel Australië. Het is een weekend, inclusief accommodatie en maaltijden. Wie in mij wil investeren… Graag! Haha.. Vervolgens zijn we naar het strand gereden, we hebben bij de strandhuisjes gekeken en we zijn langs Safety Beach gereden waar we vanaf de pier een hele grote rog zagen zwemmen, doorsnee was wel twee meter.. Op de terug weg naar huis zag ik een tattoo shop en ik met mijn impulsieve buien wilde daar natuurlijk even kijken. En ik heb meteen twee nieuwe tattoo's laten zetten. Ja sorry heit en mem... Vervolgens zijn Trent en ik naar Melbourne gereden waar we met een flesje wijn aan het water hebben gegeten. Daarna zijn we door het casino gelopen waar we een gokje hebben gewaagd. Midden in de nacht, onderweg naar het trein station, langs de boulevard zat een kunstenaar te werken aan een nieuw kunstwerk. Ik heb een paar foto's gemaakt en toen was het echt tijd om naar huis te gaan. Toen we in Seaford aankwamen en naar huis liepen, heeft Trent mijn leven gered. We liepen over een paadje door het park en daar hing ineens een enorme spin, jakkie! Ik liep er bijna in... Ieuw! Langleve de zaklamp op de Iphone…. Thanks Trent!

Zaterdag ochtend vroeg eruit want we wilden de zonsopgang zien bij Safety Beach, dus om iets over vijf in de auto.. Beide moe van de avond ervoor. Helaas was het bewolkt en koud, brr.. Dus ik kon niet de foto's maken die ik graag had willen maken. Maar goed we konden nog wel een was draaien en hadden alle tijd om onze spullen te pakken. En ja daar had ik wel wat tijd voor nodig. Want nog steeds is mijn backpack inpakken niet mijn sterkste kant.. Gelukkig had Trent nog ruimte in zijn koffer. Dus bepakt en bezakt zijn we richting het trein station gelopen en hebben we de trein gepakt richting Melbourne. We hebben onze spullen gedropt in onze kamer en zijn naar de Queen Victoria Markt gelopen. Dit is eigenlijk net zo groot als de Zwarte Markt in Beverwijk. Het irritante van de markt is dat mensen altijd zo langzaam slenteren. Dus na een tijdje hebben we de City Circle Tram opgezocht, dit is de oudste tram van Melbourne en is in werking sinds 1923. Deze tram is gratis en rijdt tegenwoordig een vaste route langs bezienswaardigheden door het centrum. We zijn vlakbij Flinders Station uitgestapt en hebben koffie gedronken. Vervolgens zijn we door de vele steegjes terug naar het hotel gelopen. We hebben een powernap gedaan en zijn uit eten geweest naar een restaurant in Hardware Lane, het was overal gezellig druk. We hebben een flesje wijn gedronken en heerlijk gegeten. Na het eten hebben we door een ander gedeelte van de stad geslenterd, we hebben een toetje gehaald en zijn langs de bibliotheek, door Chinatown naar het hotel gelopen.

Zondag ochtend hebben we onze spullen gepakt en gebruncht bij de Queen Victoria market. We hebben nog even geshopt bij Melbourne Central. Hebben toen onze tassen opgehaald en zijn naar het vliegveld gereisd, want om vijf uur vliegen we naar Perth. Waar ik vanaf vandaag woon...